Auto testovi
30

Testirali smo KIA Sorento: Luksuzom i komforom nameće novi poredak

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Nakon praktičnog nestanka monovolumena sa tržišta skoro jedini izbor za veće porodice i one kojima treba više prostora i komfora postali i ostali su veliki SUV-ovi sa 7 sjedišta. KIA je sa Sorentom nove generacije standarde u ovom segmentu postavila vrlo visoko, a pri tome i sjajno izgleda!

Kada smo prije tačno 22 godine po prvi put vidjeli i vozili tada prvu generaciju Kije Sorento bilo je jasno da je stiglo novo vrijeme za ovu marku ali i poredak na tržištu. Moderan SUV imao je uzore u tada najboljim modelima iz Evrope i uz to ponudio dobar stil uz privlačnu cijenu. Sličnim receptom KIA je sa Sorentom, ali i ostalim modelima, iz generacije u generaciju napredovala velikim koracima, da bismo sada 2024. godine stali ispred zaista impresivnog i velikog SUV-a koji više ne slijedi trendove, nego ih po mnogočemu nameće.

Ova četvrta generacija Sorenta stigla je tačno prije četiri godine, a sada nakon veoma značajnog i obimnog redizajna čini nam se kao potpuno novi auto koji je još više podigao standarde kvalitete i komfora. Povezli smo se njime na ljetno putovanje i provjerili da li je zaista tako dobar kako izgleda "na papiru".

Prije svega, sama pojava Sorenta nameće kao jednog od najmasivnijih SUV-ova na tržištu, a uz zadnji redizajn koji je odlično unaprijedio osnovnu formu karoserije zaista izgleda privlačno i moderno, bez obzira voljeli ili ne SUV automobile. Dužinom od 4,8 metara svakako mu više odgovaraju putovanja i otvorena cesta nego gradske gužve, a ujedno to najavljuje da ni unutra neće nedostajati prostora.

Savršen spoj limuzine i monovolumena

Nestankom praktičnih monovolumena sa tržišta veliki SUV-ovi kao što je Sorento ujedno su postali i prvi izbor za velike porodice kojima treba 7 sjedišta i puno prostora, naravno, uz uobičajene kupce koji jednostavno vole velike i luksuzne automobile. Tako je Sorento moguće dobiti sa 7 sjedišta gdje i dodatna dva sjedišta nude sasvim dovoljno prostora i komfora za prosječno visoke putnike, ili u standardnoj verziji sa pet sjedišta i ogromnim prtljažnikom kao što je bio model kojeg smo vozili.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Dužina od preko 4,8 metara i međuosovinski razmak veći od 2,8 metara garantuju prostranost jednog većeg dnevnog boravka. Tako smo prtljažnik natrpali koferima i torbama, a prije toga lopte za plažu i ostale "neophodne" sitnice elegantno sakrili u velike pretince u dvostrukom dnu prtljažnika i krenuli na put u kabini koja je "čista" od viška stvari i ruksaka koji nisu stali u prtljažnik. Uz asimetrično klizna i preklopiva zadnja sjedišta modularnost Sorenta se dodatno ističe, pa ako se nazad voze djeca možete prtljažnik dodatno povećati, a ako nemate previše stvari onda putnici nazad mogu oboriti naslone za leđa i "zavaliti" se udobno kao u limuzini visoke klase.

Osim samog prostora i ugodnih sjedišta nazad je u Sorentu vrlo komforno i zbog činjenice da putnici imaju velike i izdašno podesive ventilacijske otvore, USB utičnice ali i mogućnost hlađenja i grijanja sjedišta. Kada tome dodamo panoramski pogled kroz velika bočna stakla i kroz stakleni krov onda je ugođaj zaista potpun, a duga putovanja su pravi užitak.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naprijed je u Sorentu jednako ugodno, gdje glavnu ulogu igraju velika i potpuno podesiva sjedišta sa opcijom masaže. Iako nam se na prvu činilo da su pretvrda, jednom kada nađete idealan položaj i kada Sorento sam pokrene masažu leđa nakon prvih pola sata vožnje postane jasno da se sa ovim autom kilometri otvorene ceste neprimjetno "gutaju". Dodatni elektropodesivi jastuci za potkoljenice pružaju dodatni oslonac na dugim turama, a kada parkirate prednja sjedišta možete praktično pretvoriti u udobne fotelje i kao kod kuće "odmoriti oči" na desetak minuta, ili duže.

Moderniji i luksuzniji uz još bolju izradu

Udobnost i prostranost KIA je sa obnovljenim Sorentom upotpunila novim kokpitom i gomilom tehnologije. Tako je sada Sorento dobio dvostruki panoramski ekran gdje jedan ima ulogu instrumenata a drugi prikazuje brojne funkcije infotainmenta. Ovo je postalo izuzetno popularno i trendovsko rješenje za kokpit kod brojnih marki, ali mora se priznati da je KIA uspješno pomirila praktične i ergonomske potrebe sa modernim izgledom kokpita.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Tako kokpit Sorenta i dalje ima sve važne kontrole putem fizičkih prekidača, te nije potrebno skretati pogled sa ceste za pojačavanje zvuka ili smanjivanje temperature klima uređaja. Interfejs radi brzo i uglavnom intuitivan, a većinu funkcija je lako pronaći. Vrlo je pozitivno što kontrole klime nisu na ekranu, ali promjenjiva dodirna traka koju smo već vidjeli na Sportageu nije savršeno rješenje jer smo je i ovdje često da nesvjesno ostavljali u režimu kontrole klime kada želite da koristite neku od prečica za infotainment.

Poseban "nakit" u kokpitu je okrugli kontroler automatskog mjenjača. Prepun detalja i izrezbaren tako da pod rukom ostavlja ugodan osjećaj kontrole ovaj se prekidač jednostavno koristi, a mjenjač vrlo brzo reaguje tako da ni vrijeme navikavanja na ovakve kontrole zaista nije dugo.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ispod prekidača mjenjača su i već poznate kontrole pogona i načina rada zahvaljujući kojima Sorento može i na solidne offroad izlete. KIA je tako isprogramirala zasebne načine rada pogna, motora i mjenjača za vožnju po blatu, pijesku, snijegu ali i za sportski način rada ili štedljivi način rada. Naravno, prije bilo kakvih offroad izleta dobro se podsjetiti da su 20-inčni točkovi "obuveni" u sjajne ali potpuno cestovne Continental PremiumContact gume.

Ono čime Sorento posebno impresionira je kvaliteta izrade, pa ako bismo neke materijale i obloge voljeli vidjeti u boljem i mekšem izdanju, činjenica je da samoj izradi i kvaliteti mogu pozavidjeti i mnoge premium marke. Svaki prekidač ostavlja utisak kvalitete i izdržljivosti, a iako je velik i težak auto tokom naše vožnje nismo čuli nijedan "cvrčak" iz obloga i panela.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naravno, veliki napredak u odnosu na model prije redizajna se tiče i samog softvera, pa je Sorento sada još više "natrpan" asistentima za vožnju koji rade još bolje, ali i značajno smanjuju zamor vozača. Posebne pohvale zaslužuju sistemi za siguran izlaz iz vozila (SEA) i sistem za prevenciju sudara pri vožnji unazad (RCCA) koji zaista imaju veliku upotrebnu vrijednost na ovako velikom automobilu u kojem preglednost može biti popriličan izazov u gradskm uslovima.

Moćni i štedljivi dizel je ovdje nezamjenjiv

Iako je jedna od najvećih novosti nakon redizajna Sorenta elektrifikacija ponude motora mi smo se ipak družili sa provjerenim velikim dizelašem koji od struje ima tek klasičnu 12V bateriju. To je možda ujedno bila i zadnja prilika jer je Sorento ostao praktično jedina KIA dostupna sa dizelašem. Iako se to nekima neće svidjeti, ostajemo pri tome da je još uvijek upravo snažan dizel prava mjera za ovako velik i težak auto kao što je Sorento. Istina je da i benzinac uz pomoć elektromotora dobro "gura" Sorentove skoro dvije tone, ali ipak 440 Nm okretnog momenta koje 2,2 litarski turbodizelaš daje već pri 1.750 okr/min pravi su recept za lagodnu vožnju, kako na malim tako i na velikim brzinama.

Kada se tome doda činjenica da u Evropi SUV-ovi ovog formata vrlo često imaju ulogu vučnog vozila (bila to prikolica ili gliser), onda dizelske performanse ostaju ipak prvi izbor. Tu se dizel otkriva kao neprikosnoven jer je najveća dopuštena masa kočene prikolice za dizelski model skoro 400 kilograma veća nego na PHEV modelu.

KIA se potrudila da veliki dizelaš učini što čišćim, pa je dobio novi i efikasniji filter čestica čađi, a sama rafiniranost rada i nivo buke su za svaku pohvalu imajući u obzir da je riječ o velikom četverocilindrašu. Također, sa skoro 200 KS Sorento može biti i dovoljno dinamičan, pogotovo kada ga prebacite u Sport način rada. Sumnjamo da će iko auto poput Sorenta kupiti da bi obarao rekorde u ubrzavanju, ali i tu je vrlo uvjerljiv, gdje je posebno pohvalno ubrzanje od 60 do 100 km/h koje traje 5,8 sekundi i otkriva da su preticanja sa dizelskim Sorentom brza i bez rizika. Uz to sama kriva snage i momenta je odlično "ispeglana" pa veliki SUV ubrzava vrlo ravnomjerno i uvjerljivo kroz cijeli raspon rada motora.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iako mu po samoj prirodi ne priliči da "napada" zavoje velikom brzinom, Sorento se i tu snalazi solidno za ovako velik auto, te ostaje prilično siguran i neutralan čak i na uskim cestama. Naravno, mnogo više mu odgovara opušteniji tempo i krstarenje u skladu sa komforom kojeg pruža u kabini.

U slučaju takve vožnje zna i nagraditi vrlo umjerenom potrošnjom goriva, pa smo tako na otvorenoj cesti trošili svega 6,5 litara dizela na 100 kilometara, dok pri bržem tempu na autoputu možete očekivati da taj prosjek ide na oko 8 litara, slično kao i u gradskim uslovima. Ipak, kada se uzmu u obzir veličina i težina automobila, kao i pogon na sva četiri točka, to je više nego dobro. Uz rezervoar zapremine 67 litara može se računati na veliku autonomiju, pa smo mi uvijek imali preko 900 kilometara dometa, a sa malo pažnje na gasu moguće je dohvatiti i 1000 kilometara dometa.

Premium ugođaj uz premium cijenu

Očito je da nas je Sorento iznenađujuće impresionirao i da smo njegove mane "tražili svijećom". Odličan dizajn koji je istovremeno moderan i suptilan, prostrana, ugodna i kvalitetna unutrašnjost uz klasičan ali sjajan dizelaš kojeg upotpunjavaju jednako dobar mjenjač i pogon ostavili su malo prostora za kritike. Dok nismo došli do cjenovnika.

Iako nam se čini da na svakom testu u zadnje vrijeme "kukamo" zbog visokih cijena automobila, mislimo da je to prilično opravdano i da je skok cijena svega pa i automobila u zadnjih par godina itekako evidentan. Tako smo došli i do toga da ovako potpuno opremljen Sorento, kojem je teško naći mane, dostigao iznos od preko 120 hiljada konvertibilnih maraka.

Bilo bi društveno neodgovorno pokušati cijene tog ranga nazvati uobičajenim, ali u ovoj klasi SUV-ova, performansi i opreme to je sada jednostavno tako. Ono što je u priči oko cijene kod Sorenta svakako važno naglasiti je da već od osnovnog modela praktično nemate šta nadoplatiti, dok kod konkurencije koja na prvu izgleda nešto povoljnije ipak treba dosta toga izabrati na spisku dodatne opreme.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Činjenica je da Soretno nije model koji će imati veliki broj kupaca, jer za to su zaduženi Sportage i Ceed, ali smo potpuno sigurni da je KIA sa ovom zadnjom doradom ponudila jedan od najboljih SUV-ova ovog formata, te čak i dobro zagazila prema premium segmentu.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: KIA Sorento 2,2 TCi EX Limited 4WD 8DCT

  • Cijena osnovnog modela: 124.099 KM (Sa Bonus Joker popustom)

  • Cijena testnog modela: 126.099 KM (Sa Bonus Joker popustom)

  • Motor: dizelski, smješten naprijed, turbo-punjač s varijabilnom geometrijom, common-rail ubrizgavanje, 4-taktni, DOHC, 16 ventila. Radna zapremina 2.151 ccm. Maksimalna snaga 142 kW – 193 KS pri 3.800 obr/min. Maksimalni obrtni moment 440 Nm od 1.750 do 2.750 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon na sve točkove, 8-stepeni automatski DCT mjenjač, felge prečnika 20 inča, gume 255/45 R20 (Continental PremiumContact 7).

  • Šasija: Prednji ovjes - McPherson, neovisni. Zadnji ovjes – multilink, neovisni. Gasni amortizeri, spiralne opruge, stabilizatori. Električni progresivni servo-upravljač.

  • Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina - 205 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 7,6 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 8,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 6,3 l/100 km, kombinovano 7,6 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 143 g/km. Euro 6d ISC FCM.

  • Dimenzije: Dužina – 4.815 mm. Širina - 1.900 mm. Visina - 1.700 mm. Međuosovinski razmak - 2.815 mm. Prtljažnik – od 910 do 2.100 litra. Masa praznog vozila – 1.887 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.500 kg.

  • Serijska oprema na testnom automobilu: KIA Sorento 2,2 TCi EX Limited 4WD 8DCT

  • Garancija: 7 godina ili 150.000 pređenih kilometara