Testirali smo novu Mercedes-Benz E-Klasu: Auto prema kojem se kroje ostali
Iako promjene i novosti u svijetu automobila dolaze sve brže i češće, čini nam se da se baš zbog toga više cijene stvari i automobili koji su ostali vjerni svom izvornom receptu. Jedan od takvih automobila svakako je E-Klasa koja je odavno jedno od najboljih mjerila klase.
Krajem 2023. godine stigla je nova generacija, pod fabričkom oznakom W214, a sada smo iza njenog upravljača provjerili zašto su automobili poput ovog važniji nego ikada prije, kako za marku tako i za tržište koje se bori sa izazovima elektrifikacije. Nije nikakva tajna da ni Mercedesu ne ide po planu s električnim EQ modelima, pa nije slučajno da smo novu E-Klasu dobili s provjerenim četverocilidarskim turbodizelašem. Ok, ima i kod njega malo električne asistencije, ali nafta i dalje vodi glavnu riječ.
Nova generacija E klase dobila je i novu platformu, tačnije istu onu MRAII platformu na kojoj su zasnovani S-Klasa i C-Klasa a koja je prilagođena elektrifikaciji i smještaju baterija, između ostalog. Naravno, E-Klasa je osim same arhitekture dobila i još impoznatnije proporcije, te se još jednom približila S-Klasi. Konkretno, vozač ima pet milimetara više prostora za glavu nego kod prethodnog modela, dok putnici nazad imaju koristi od dva centimetra dužeg međuosovinskog razmaka. Prostor za koljena i maksimalni prostor za noge nazad su povećani za 10 odnosno 17 milimetara, te je ponudom prostora E Klasa ovaj put zaista došla skoro na nivo S Klase. Naravno, u skladu s ostatkom ponude prostora je i kapacitet prtljažnika od 540 litara što je u skladu s očekivanjima od putne limuzine ovih gabarita. Treba napomenuti da kapacitet prtljažnika značajno zavisi od motora kojeg odaberete, te da će kod priključnih hibrida biti značajno manji.
Vizuelno je E Klasa dobila, očekivano, elegantan spoj dizajnerskih elemenata koje smo vidjeli na S i C klasi, dok je ujedno imperativ bila i vizuelna veza s električnim EQ modelima. Tako naprijed dominira crna površina koja povezuje masku hladnjaka sa prednjim svjetlima a koja direktno podsjeća na Mercedes-EQ modele. Ipak, ukupno gledano E-Klasa je pravi klasični Mercedes elegantne trovolumenske karoserije gdje dominira dugačak poklopac motora i kabina koja je pomaknuta unazad. Uz izuzetno efikasna i trodimenzionalna prednja i zadnja LED svjetla, sportske detalje AMG Line paketa i privlačnu Verde Grey boju karoserije Mercedes-Benz je još jednom pokazao da zna kako treba izgledati premium poslovna limuzina, koja je u isto vrijeme moderna i elegantna.
Naravno, poseban detalj su i ručke vrata koje se na svim verzijama uvlače u karoseriju i tako dodatno ističu "čistoću" i eleganciju dizajna, a najbolje od svega je masivnost i duboki zvuk prilikom zatvaranja vrata koji ostavlja utisak kvalitete i solidnosti kakav se očekuje kod Mercedesa.
U carstvu ekrana i vozačkih asistenata
Unutra E Klasa također spaja moderno i klasiku na najbolji način, ne zaboravljajući primarni cilj i svrhu. Udobnost za duge i kratke ture se podrazumijeva u svakoj trokrakoj zvijezdi, a i po ovom pitanju E Klasa se opasno približila S Klasi koja je po mnogočemu uvijek i bila referenca udobne vožnje. Iako je testni model imao skoro sve moguće doplate, uključujući sportski paket, to ne znači da će nedostajati udobnosti. Naprotiv, odlično dimenzionisana i izdašno podesiva sjedišta vrlo su udobna, a uz mogućnost masaže opuštaju i na dugim turama. Uz veću karoseriju i više prostora E Klasa zaista nudi i dovoljno prostora, a najbolje od svega je da kada se svi udobno smjeste imate osjećaj da možete u tom položaju prevaliti hiljade kilometara bez pauze. To je Mercedes uvijek znao napraviti na svojim limuzinama.

Naravno, unutra najviše pažnje plijeni kokpit koji je doslovno prekriven ekranima koji su pod jednim panelom i imenom Superscreen objedinjeni u moderan i efikasan infotainment sistem. Iako smo bili i ostali ljubitelji fizičkih komandi a tapkanje po bilo kakvim ekranima u vožnji izbjegavamo, mora se priznati da je Superscreen dobar primjer pametne evolucije digitalnog kokpita. Naime, većina funkcija je automatizovana i uz integraciju AI asistenta i glasovnih komandi gotovo da i ne morate klizati prstom po ekranu.
Naravno, MBUX sistem je otišao korak dalje pa uz poznate sisteme zabave i ugodnosti sada nudi i novosti poput mogućnosti stvaranja rutina vozača, gdje nakon prepoznavanja lica vozača sistem podešava sjedište, klimatizaciju pa i sadržaj multimedije prema navikama i rutinama koje vozač preferira.
Uz to Superscreen je jedna od najpopularnijih doplata na novoj E klasi i zbog činjenice da tako i suvozač dobija svoj zasebni ekran gdje može koristiti sve funkcije infotainmenta pa i gledati video sadržaj bez da time ometa vozača. U suštini, kada se prvi put nađete u ovako raskošnom digitalnom vozačkom okruženju normalno je da će vam trebati nešto više vremena da se snađete, ali Mercedes je osnovne funkcije i komande smjestio na vidljiva i dostupna mjesta, pa će se sa Superscreenom jednako dobro snalaziti vozači i stare i nove škole.
Osim nedostatka fizičkih prekidača unutra je sve u skladu s klasom i cjenovnim razredom, od izolacije i mekoće materijala do samog nivoa udobnosti, osim možda ponekog elementa na vratima i krovne konzole s prekidačima koji su izrađeni od tanke plastike koja na dodir ne djeluje prikladne kvalitete.
Vožnja dostojna visoke klase
Iako Mercedes nudi širok izbor motora i raspona snage testni E220d model nije bez razloga došao s najbogatijim paketom opreme uz skoro pa osnovni dvolitarski dizel motor. Upravo ovaj motor predstavlja najlogičniji ali i najčešći izbor za kupce koji će E Klasu koristiti za ono što najbolje radi - duga i ugodna putovanja.
Za tu namjenu turbodizelaš uz blagu hibridnu asistenciju je savršen jer je izuzetno tih, dovoljno snažan ali i prije svega štedljiv. S punim rezervoarom goriva E220d nam je pokazivao domet od skoro 1.200 kilometara, što je uz umjeren tempo itekako lako moguće ostvariti. Jasno je da tome rijetko koji pogonski sklop može parirati, a pogotovo električni. Na otvorenoj cesti smo tako s ovom E klasom s lakoćom ostvarivali prosjek potrošnje od oko 5,5 litara, što je prilično fascinantno s obzirom na njenu težinu, gabarite ali i performanse.
U gotovo jednakom izdanju E-Klasu smo testirali i u prethodnoj generaciji, te je bilo zanimljivo vidjeti kako je u ovom izdanju isti tehnološki paket evoluirao, a uz štedljivost posebno do izražaja dolazi uglađenost i tih rad dizelskog motora, što uz savršeno podešen start stop sistem i prelazak na hibridni pogon daje osjećaj profinjenosti i komfora.
Naravno, s 197 KS na dvije tone ukupne težine i pogonom na sve točkove ovakva E Klasa nije i ne želi biti sportski model, ali i dalje je sposobna za uvjerljivo ubrzavanje do 100 km/h obaviti za 7,8 sekundi i dostići maksimalnu brzinu od 234 km/h. Velika zasluga za uvjerljive performanse ide i na račun obrtnog momenta od 440 Nm ali još više na račun fenomenalnog 9G-Tronic mjenjača koji podiže efikasnost i performanse motora na potpuno drugi nivo uz to zadržavajući uglađenost i neprimjetne izmjene stepeni prijenosa. Pri manjim brzinama u urbanoj vožnji značajno pomaže i elektromotor od 23 KS koji preuzima negativne posljedice vožnje u režimu kreni-stani.
Iako po prirodi stvari E Klasu ne zamišljate kao automobil kojem zabavna vožnja kroz zavoje ide od ruke, Mercedes-Benz uz brojne opcije ima i neke zaista posebne poslastice. Jedna od njih je svakako Engineering paket koji donosi svestrani AIRMATIC sistem zračnog ovjesa sa ADS+ kontinuirano podesivim prigušenjem i upravljanjem zadnje osovine. AIRMATIC ovjes sa zračnim oprugama i adaptivnim ADS+ amortizerima reaguje i na najmanje neravnine a ujedno je i jedan od glavnih razloga zašto možete uživati u estetici AMG sportskog paketa s velikim točkovima bez da narušavate udobnost u vožnji. Također, Airmatic ovjes kontroliše i održava razmak od tla konstantnim bez obzira na opterećenje vozila.

Ipak, ono što E Klasu čini posebno agilnom i upravljivom kroz zavoje a također je dio Engineering paketa je sistem upravljanja zadnjom osovinom ali direktnijim omjerom upravljanja na prednjoj osovini. Ugao zakretanja na zadnjoj osovini je 4,5 stepeni što smanjuje krug okretanja do 90 centimetara, dok direktniji upravljač daje znatno bolji osjećaj upravljivosti i čini E klasu znatno agilnijom nego što to nalažu zakoni fizike za limuzinu od 2 tone.
Na kraju, sigurni smo da je E klasa bila i ostala jedno od mjerila klase poslovnih limuzina pa i daleko van okvira svoje kategorije, a čini nam se da nije nikada bila bliže S Klasi. Udobna, efikasna i štedljiva ali i prestižna ispunjava sve potrebe i prohtjeve kupaca ovog segmenta. Tu dolazimo i do cijene, koja je očekivano visoka čak i za osnovni model, a pogotovo za model koji ima doslovno sve opcije koje su dostupne za E Klasu. Ovoj trokrakoj zvijezdi je zaista teško naći manu, ali ako već moramo onda ćemo tu istaći njenu cijenu, koja je visoka čak i za standarde ovog segmenta.
Ono što je važnije, E Klasa odlično se pozicionirala između klasičnih putnih i poslovnih limuzina i električnih limuzina koje još uvijek trebaju dostići ovaj nivo komfora i rasterećenosti na putovanjima. Time je Mercedes potvrdio i sebi i drugima da naglog prelaska na elektrifikaciju nema i ne može biti te da sam izbor automobila, bez obzira na cjenovni razred, zavisi od samih potreba i namjene kupca, a na proizvođaču je da taj izbor obezbjedi. Mercedes svakako ima luksuznu, prestižnu pa i sportsku opciju, bez obzira želite li se voziti na fosilna goriva ili na struju.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz E 220 d 4MATIC AMG Line
-
Cijena osnovnog modela: 134.083 KM
-
Cijena testnog modela: 185.141 KM
-
Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, turbodizelski, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritisikom, "common-rail" ubrizgavanje goriva. Blagi hibridni sklop s elektromotorom od 23 KS i litijum jonskom baterijom. Radna zapremina motora SUS - 1.993 ccm. Najveća snaga 197 KS pri 3.600 obr/min. Najveći obrtni moment 440 Nm od 1.600 do 2.800 obr/min.
-
Prijenos snage: Pogon na sve točkove. 9-stepeni automatski mjenjač. Aluminijumske felge prečnika 20 inča, gume 245/40 R20 (Pirelli P Zero Winter).
-
Ovjes: naprijed poprečna ramena, zračni amortizeri, trokrake poprečne spone, stabilizator, ovjes nazad - multilink, zračni amortizeri, stabilizator. Kočnice naprijed - samoventilirajući perforisani diskovi sa četveroklipnim AMG kliještima. Kočnice nazad ventilirajući diskovi. ABS, automatska električna ručna kočnica na zadnje točkove, upravljač sa nazubljenom letvom potpomognut električnim servo uređajem. Zakretanje točkova zadnje osovine - opcija.
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,8 s. Maksimalna brzina – 234 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,8 l/100 km. Tvornička deklarisana potrošnja goriva po WLTP - 4,9 - 5,7 l/100 km. Zapremina rezervoara – 66 l. Prosječna emisija CO2 130-149 g/km. Euro 6.
-
Dimenzije: Dužina – 4.949 mm. Širina – 1.880 mm. Visina – 1.469 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.961 mm. Zapremina prtljažnika 540 litara. Masa praznog vozila – 1.975 kg. Nosivost – 605 kg.
-
Oprema testnog automobila: Mercedes-Benz E 220 d 4MATIC AMG Line
-
Garancija: 2 godine bez ograničenja kilometraže