Auto testovi
0

Testirali smo Jeep Avenger: Američki začini i francuski recept

Piše: E.Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
Iako su dizajneri napravili sjajan posao i na svijet donijeli jedan od najatraktivnijih subkompaktnih SUV-ova trebalo bi svima biti jasno da pompezno nazvani mali Jeep malo toga zajedničkog ima sa "poglavicama" koje su proslavile ovu marku. Ipak, vjerovali ili ne ima nešto zajedničko sa prvim Jeepom ikada, legendarnim Willysom.

Ne znamo kome bi se ovaj "Osvetnik" trebao osvetiti ali ok, ime je zanimljivo i originalno, iako ga je teško spojiti sa simpatičnim i jarko žutim gradskim SUV-om. Ono što je mnogo važnije od samog imena je činjenica da je ovo upravo model koji je u ovo vrijeme trebao Jeepu, a koji je slavu stekao praveći velike i prave offroad automobile koji su postali sinonim za svakog terenca na svijetu.

Iako je Jeep imao i Renegade, novi Avenger je kompaktniji i pogodniji urbanoj upotrebi čak i od njega, pa upravo svojim dimenzijama ima uslovnu vezu s legendarndim Willysom od kojeg je sve krenulo. Naime, Avenger je najmanji Jeep u cijeloj historiji marke još od 1941. godine kada je Willys ušao u službu.

Nekih 80 godina nakon dolaska Willysa pred sobom imamo zaista sjajno oblikovan i dizajniran Jeep koji je namijenjen prije svega urabnoj upotrebi, ima sve što se očekuje od modernog automobila, a zavisno od želja i potreba može biti manje ili više elektrificiran. Naravno, oni koji malo više prate kretanja u automobilskom svijetu znaju da je Jeep sada dio Stellantis grupacije, što znači da ispred sebe praktično imamo Francuza u američkom odijelu.

U svakom slučaju odijelo odlično izgleda, pa uz detalje koji su obavezni za svaki Jeep, poput prepoznatljive maske sa 7 proreza i "mišićavu" formu sa širokim bokovima i niskom linijom krova Avenger svoju originalnost ističe i skrivenim detaljima poput minijaturnog bedža u obliku maske Willysa u donjem dijelu branika ili grafikama na rubu vjetorbrana koji podsjećaju na avanturistički duh Jeepa.

Uz sjajan izbor boja gdje je upravo ova Sun Yellow jedna od najboljih jer odlično ističe crne detalje i oblike karoserije, Avenger se definitivno ističe kao od jedan od najbolje oblikovanih i najprivlačnijih modela u segmentu, pogotovo i zbog same visine podnice od 201 mm koja opet podsjeća na genetiku Jeepa.

Poznata tehnologija ali i pogon na obje osovine po želji

Naravno dijeljenje tehnolgije i platformi nije nešto novo u svijetu automobila, a iako je Volkswagen možda najpoznatiji po masovnom dijeljenju platformi upravo je Stellantis novi predvodnik po tom pitanju u novije vrijeme, pa Jeep Avenger svoju bazu pod imenom CMP - Common Modular Platform dijeli s automobilima kao što su Peugeot 2008, Alfa Romeo Junior, Citroen C4, Opel Mokka, ali i neki manje očekivani automobili kao što je kineska kompaktna limuzina Dongfeng Aeolus Yixuan i njena crossover verzija.

Dakle, ispod karoserije ne bi trebalo biti iznenađenja, pa je u ovom slučaju za pogon zadužen poznati 1,2-litarski turbobenzinac kojeg smo već nebrojeno puta i u raznim verzijama isprobali u Peugeotima i Citroenima, a pored ove benzinske opcije za koju je izvjesno da će biti najpopularniji izbor, Avenger je prvi Jeep koji nudi potpuno električne i hibridne verzije u ovom segmentu. Upravo ova mogućnost napravila je najveću distinkciju Avengera od ostale braće iz Stellantis porodice. Zahvaljujući elektromotoru Avenger je jedan od rijetkih SUV-ova ili crossovera ovog formata koji nudi pogon i na zadnjoj osovini, pa iako nije riječ o klasičnom 4x4 pogonu ipak je hvale vrijedno da je Jeep barem ovako uspio ostati vjeran svom imenu i tradiciji.

S druge strane, testni model nudi idealnu kombinaciju elastičnog trocilindarskog 1,2 motora od 100 KS i elektromotora u mjenjaču od 29 KS i 55 Nm. Kažemo idelanu jer Avenger je Jeep za urbano okruženje, a spoj benzinca i elektromotora savršen je za pristojne performanse i nisku potrošnju goriva. Obećani prosjek manji od 5 litara na 100 kilometara s lakoćom smo ostvarili izvan grada, dok smo u gradu u prosjeku trošili između 6 i 7 litara. Ipak, treba napomenuti da zaista treba naučiti iskorištavanje svih potencijala ovog hibridnog pogona, jer u suportnom ako često budete koristili odlično ubrzanje na malim brzinama možete računati da će prosjek potrošnje skočiti i na preko 8 litara na 100 kilometara.

Ono što nam se i ranije svidjelo kod ovog pogonskog sklopa sviđa nam se i u malom Jeepu. Prije svega tu je mala težina benzinskog motora što uz preko 200 Nm okretnog momenta dostupnih u vrlo niskom radnom području znači da je vrlo živahan i lako se pokreće, dok nagla skretanja i promjene pravca automobil odrađuje sa lakoćom jer nema veliku masu u prednjem dijelu. Podupravljanje je zaista teško isprovocirati u nekim razumnim granicama i kod Avengera, a uz dovoljno precizan upravljač vrlo je zabavan i okretan, kako na uskim gradskim ulicama tako i na zavojitim cestama.

Za pohvalu je i automatski mjenjač s integrisanim elektromotorom koji energiju dobija iz malene litijum-jonske baterije kapaciteta 0,9 kWh. Ipak elektromotor i mjenjač odlično sarađuju i omogućavaju lagano pokretanje i neopterećenu vožnju na struju, što u gradskim uslovima značajno smanjuje potrošnju goriva. Uz lagan pritisak na papučicu gasa Avenger možete voziti samo uz pomoć elektromotora do 30 km/h, dok je na otvorenoj cesti mjenjač dovoljno brz i direktan, te je definitivno jedan od boljih u ovoj generaciji mjenjača s dvostrukim kvačilom.

Konstrukcijski i ovjes Avengera je zadržao konfiguraciju koju imaju njegovi blizanci, s tim da je sama suspenzija ovdje za nijansu drugačije podešena. S nekih 20-ak centimetara visine od tla do podnice Avenger ima dovoljno prostora za bezbrižnu vožnju po lošim gradskim ulicama, dok kratki prevjesi u kombinaciji s nekoliko različitih načina rada omogućavaju i lagane izlete van asfalta. Naravno riječ je o podešavanjima kontrole proklizavanja i same distirbucije snage kako bi se spriječilo proklizavanje, što može biti od koristi u nekim nepredviđenim situacijama.

Sam ovjes je prilično mekano podešen te je izraženo kontrolisano naginjanje u zavojima, pa smo zbog toga očekivali nešto više udobnosti na grubim cestama. Avenger nas je na nekim oštrim neravninama iznenadio prilično grubim radom ovjesa, pogotovo zadnjeg. To je danak prilično jednostavnoj konstrukciji zadnjeg ovjesa ali još i više zasluga velikih točkova, pa bismo preporučili Avenger ipak sa broj manjim felgama i gumama izdašnijeg bočnog profila.

I unutra je originalan i neobičan

Koliko god privlačan i originalan Avenger bio spolja, jednako je ako ne i više oku ugodan unutra. Dizajneri su napravili zaista odličan posao, pa iako je potpuno moderan i digitalizovan uspio je zadržati dovoljnu dozu klasičnog uređenja sa nekoliko vrlo originalnih riješenja.

Prvi detalj unutra koji ćete primjetiti vjerovatno je centralni tunel koji je umjesto ručice mjenjača dobio zanimljivu kožnu "roletnu" koja je preklopiva i krije veliki pretinac sa priključcima za punjenje. Istina, nije baš najpraktičnije u vožnji otvarati i zatvarati ovaj pretinac zbog magnetnog držača, ali cijenimo originalnost.

Drugo što ćete primjetiti je to da su većina komandi i prekidača u potpunosti preuzeti iz Citroen i Peugeot modela, opet ništa novo i neočekivano a dizajneri su ih uspješno uklopili u ostatak dizajna. Samo vozačko okruženje je vrlo ugodno i pregledno, gdje su instrumenti, naravno, potpuno digitalni i nude nekoliko načina pregleda osnovnih funkcija i informacija o vožnji. Mogli bi biti i pregledniji, ali u suštini dovoljno su jasni kada se naviknete na raspored informacija. Drugi dio digitalnog kokpita je veći ekran na vrhu centralne konzole koji je objedinio funkcije infotainmenta i komandi klima uređaja, te kroz nekoliko načina prikaza omogućava zaista jednostan pristup i kontrolu klimatizacije i grijanja sjedišta. Ono što nam se posebno svidjelo je sama umjerenost u dimenzijama ekrana, pa je Jeep ovdje odlično pokazao da upotrebljiv infotainment ne mora imati i predimenzioniran ekran koji je često svrha sam sebi.

Vozački položaj je povišen i dovoljno ugodan, a sjedišta su odmjereno mekana i udobna, te je generalno ugodno upravljati Avengerom. Ipak, ono što u našim očima zaslužuje manju ocjenu u ergonomiji su komande automatskog mjenjača. Zasebna velika tipka za svaki hod mjenjača smještena na centralnu konzolu nije nešto na šta smo se mogli lako navići niti omogućava brzu promjenu iz D u R i slično.

Kad smo kod stvari koje nam se nisu svidjele unutra, moramo spomenuti i kvalitet plastičnih obloga i panela gdje se Jeep uopšte nije trudio da barem one koji su na dohvat ruke obloži nekim ugodnijim ili mekšim materijalom. Ok, jasno nam je kojem segmentu Avenger pripada, ali konkurencija to barem djelimično radi bolje. Ipak, ono što je važnije, sve je dobro sastavljeno i nema "cvrčaka" pa generalno Avenger ostavlja utisak kvalitetno sastavljenog i robusnog automobila.

Sama ponuda prostora u Avengeru je solidna, tačnije na prednjim sjedištima je dobra, na zadnjim je prilično oskudan prostor za noge, dok je prtljažnik s 380 litara zapremine iznad prosjeka klase. Dakle Avenger će s lakoćom biti i porodični auto, dok zbog niske linije krova i manjka prostora nazad duga putovanja za visoke putnike ipak neće biti pretjerano ugodna. Razlog u skromnijoj ponudi prostora, naravno, leži u znatno manjim proporcijama i vanjskim dimenzijama, pa iako je na istoj platformi kao i 2008, tako je Avenger čak 22 cm kraći i ima 5 cm kraće međuosovinsko rastojanje, što ga čini znatno okretnijim u gradskim uslovima.

Nova i jedna od najboljih ponuda na tržištu

Jeep Avenger smo u BiH nešto duže čekali, a s obzirom na to da je ponio titulu evropskog automobila godine bili smo poprilično nestrpljivi da ga upoznamo. Na kraju je Avenger ostavio vrlo pozitivan utisak i definitivno predstavlja pravo osvježenje u klasi. Naravno, možemo naći SUV ove klase koji je prostraniji ili ima ugodnije materijale unutra, ali Avenger je zaista dobar primjer uspješne globalizacije u automobilskom svijetu.

SUV američke marke s francuskom tehnologijom koji se proizvodi u Poljskoj na kraju se pokazao kao odličan miks i uspijeva u vrlo kompetitivnom segmentu ponuditi nešto novo i drugačije. U isto vrijeme za Jeep je važan jer uz prisustvo u klasi koja je u Evropi vrlo popularna donosi i ponudu električnih i elekrtificiranih modela. Stoga, s Avengerom je Jeep pokrio sve najvažnije forntove, a najvažnije od svega je da je ovo vrlo privlačan i ugodan gradski auto.

Ipak, ono što se nama uz dizajn i originalnost najviše svidjelo je činjenica da Jeep prkosi trendovima i prenapuhanim cijenama, te je Avenger u stvari trenutno jedan od najpristupačnijih SUV-ova ovog formata u našoj zemlji. Naravno, tu ne mislimo na konkretan testni model koji je bio opremljen gotovo savim mogućim opcijama i kojem je cijena "otišla" na preko 60 hiljada maraka.

Kupcima u BiH definitivno najprivlačniji će biti model s istim 1,2 benzinskim motorom ali bez hibridne potpore i sa ručnim mjenjačem koji uz Raiffesen Leasing košta privlačnih 36.990 KM. Ono što nas je zanimalo kako ovaj pristupačni model izgleda pored ovako potpuno opremljenog modela, pa smo u Jeep prodajnom salonu ostali pozitivno iznenađeni jer Avenger uz Longitude paket opreme izgleda zaista jednako privlačno, kako spolja tako i iznutra. Također, u ponudi je i model s automatskim mjenjačem koji uz istu opremu i motor košta 41.900 KM.

Uz ovako fer ponudu prilično smo sigurni da bi Avenger mogao postati čest prizor na našim cestama, te u svakom slučaju donosi dašak svježine koji je itekako vrijedan pažnje.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Jeep Avenger 1.2 E-DCS6 MHEV Summit

  • Cijena osnovnog modela: 36.990 KM - Uz Raiffeisen Leasing

  • Cijena testnog modela s opcijama: 61.339 KM - Uz Raiffesen Leasing

  • Motor: Blagi hibrid sa trocilindarskim, turbobenzinskim motorm smještenim naprijed poprečno i sinhornim elektromotorom u mjenjaču. Elektromotor snage 29 KS i 55 Nm. Radna zapremina SUS motora - 1.199 ccm, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća sistemska snaga 100 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 205 Nm pri 1.750 obr/min. Baterija Li-Ion kapaciteta 0,90 kWh - iskoristivi kapacitet 0,43 kWh.

  • Prijenos snage: Preko prednje osovine. 6-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom e-DCT. 18-inčne aluminijske felge, gume 215/55 R18 (Kumho WinterCraft).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,9 s. Najveća brzina – 184 km/h. Potrošnja na testu – od 5 do 7,5 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima (WLTP) – 4,9 l/100 km. Zapremina rezervoara – 44 l. Prosječna emisija CO² (WLTP) – 111 g/km. Euro 6d.

  • Dimenzije: Dužina – 4.084 mm. Širina – 1.776 mm. Visina – 1.536 mm. Međuosovinski razmak – 2.557 mm. Visina od tla - 201 mm. Zapremina prtljažnika – od 380 litara. Masa praznog vozila –1.288 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Jeep Avenger 1.2 E-DCS6 MHEV Summit

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: električni klizni stakleni krov - 1.271 KM, Sun Yellow boja karoserije - 2.719 KM, Paket Leather&Winter - 2.327 KM, Paket Infotainment COnvenience - 3.032 KM.

  • Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara, 2 godine bez ograničenja kilometara, 2 godine na lak, 7 godina na antikorozivnu zaštitu.