Auto testovi
33

Testirali smo novi Citroën C3: Od loptice do kockice

E. T.
Citroën C3 (Foto: E. Z./Klix.ba)
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Citroënov novi kandidat iz B segmenta, koji je premijerno predstavljen kao (nešto) pristupačniji ulazak u svijet električnih automobila, stigao je do četvrte generacije. Oko kutijaste karoserije čiji izgled u potpunosti odstupa od karoserija prethodnika koplja se već uveliko lome, što i nije problem kada se podsjetimo da Citroëni koji se sviđaju svima onda i nisu pravi Citroëni.

Dok je bio u formi prototipa, na tadašnje oduševljenje mnogih, činilo se da će Citroën C3 prve generacije biti kreacija za čiju je inspiraciju poslužio legendarni model 2CV6 (kod nas poznatiji po nazivu Spaček), po receptu s kojim su u FIAT-i i MINI-ju svojevremeno na izvrstan način podsjetili na svoje legendarne modele 500 i Cooper, što je na kraju obradovalo mnogo nostalgičara širom svijeta. U Citroënu su se na kraju ipak predomislili, pa je sve završilo u formi prototipa. Ostale su samo maglovite konture ispod kupolastog krova, jer simpatični prvi C3 nije bio zamišljen da bude Spaček za 21. stoljeće.

Nakon više od dvije decenije u staroj francuskoj automobilskoj kompaniji, u kojoj se mogu pohvaliti mnogim tehničkim rješenjima koja su bila ispred vremena, brzo su demantovali nedavne glasine i objavljene rendere o automobilu čija će karoserija definitivno asocirati na legendarni 2CV6, a umjesto novog automobila koji bi predstavljao osvrt u prošlost i mnogim osobama (zasigurno) izmamio osmijeh na lice stigao je samo novi logo kompanije u retro stilu koji krasi C3 četvrte generacije.

Posmatrano izvana, četvrto izdanje Citroënovog popularnog modela iz B segmenta nema dodirnih tačaka s prethodne tri generacije zvanično najprodavanijeg modela Citroëna do sada, jer su dosadašnji lukovi i manje-više naglašene obline na karoseriji i njenim komponentama zamijenjene ravnim linijama i oštrim ivicama, što je poprilično podijelilo mišljenja: od „Baš je cool!“ do odmahivanja rukom i odrečnog okretanja glave. Posmatrajući izvana novi dvobojni C3, ostali smo negdje između...razmišljajući da li postoji ljubav na drugi pogled. Jedno je sigurno, ono na čemu su u ovom slučaju insistirali u FIAT-u, jer srodna Grande Panda bez sumnje asocira na prvu Pandu, nije put kojim su krenuli u Citroënu.

Citroënova dosadašnja "loptica" sada je "kockica", ali na sreću onih koji su koristili neku od prethodnih generacija u Parizu nisu pravili kompromise oko udobnosti, pa s četvrtom generacijom sada premijerno stižu i unaprijeđeni amortizeri s hidrauličnim graničnicima koji su se uz ostale elemente ovjesa već dokazali u nekoliko većih modela, što uz oblik i popunu sjedišta koja se i ovaj put kriju iza akronima CAC (Citroën Advanced Comfort) „kockicu“ (čiji obrubi na blatobranima i rastojanje podnice od tla asociraju na crossover) zadržava među najudobnijim automobilima u B segmentu. Istina, uz sjedišta koja su nešto tvrđa od čuvenih mekanih „fotelja“ u prethodniku i (ovdje) 17-inčne felge na kojima su prilično plitke gume, pojedine neravnine sada se malo više prenose u putnički prostor, što se ponajbolje osjeti na potrošenim gradskim ulicama.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Oblik i izgled karoserije možda asociraju na nekoliko modela iz drugih kompanija, ali je pomogao da četvrti C3 bude prostraniji od prethodnika, što se osjeti u oba reda dvobojnih sjedišta. Prostora u svim pravcima bit će dovoljno za četiri odrasle osobe, bez obzira na njihovu konstituciju, a iza naslona zadnjih sjedišta krije se solidnih 310 litara prtljažnog prostora.

Čvrsti i precizni spojevi zaslužni su za apsolutnu tišinu preko neravnina, ali smo uz najbolji paket opreme očekivali malo više mekanih materijala, jer je skoro sve napravljeno od tvrde plastike. Ergonomiji doprinosi smještaj tipki za upravljanje automatskim klima-uređajem koje su sada odvojene od displeja multimedijalnog sistema s kojim stiže audio-sistem, DAB+ radio, navigacija, povezivost s vanjskim uređajima i podešavanje pojedinih sistema/funkcija automobila. Tu je i duboki otvoreni pretinac koji je istovremeno i platforma za bežično punjenje mobitela.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Novosti se odnose i na ono što se krije iza (pomalo) retro upravljača s dvije prečke, jer su analogni instrumenti sada zamijenjeni digitalnom opcijom u niskom i širokom kućištu koje je utisnuto pri dnu vjetrobranskog stakla. Nemamo ništa protiv minimalističkog pristupa, ali su kreatori instrumentne table, pored „shift“ strelice koja sugeriše optimalan trenutak za promjenu stepena prijenosa, mogli predvidjeti i kakvo-takvo grafičko rješenje koje otkriva broj obrtaja radilice.

Natprosječno visokim osobama iza multifunkcionalnog upravljača prijalo bi kada bi se sjedište moglo još malo spustiti, a i njima i ostatku društva prijalo bi malo više iskoristivijih pretinaca. Zašto ne i ugodan naslon/pretinac između prednjih sjedišta? S pravilnim podešavanjem sjedišta i upravljača niko ne bi trebao imati problema oko preglednosti instrumentne table na koju se u ovom slučaju gleda iznad upravljača.

Premijerno predstavljen kao automobil koji će pokretati samo elektromotor, novi C3 na mnogobrojnim tržištima vrlo brzo je ponuđen i u kombinaciji s poznatim 1,2-litarskim trocilindarskim turbobenzincem koji u posljednjoj evoluciji sa sobom donosi 101 KS i 205 Nm najvećeg obrtnog momenta, što se u kombinaciji s nevelikom masom na otvorenoj cesti pokazalo sasvim dovoljnim. Definitivno mnogo bolje od mogućnosti sličnih atmosferskih motora u modelima iz B segmenta koje i dalje nudi nekoliko konkurentskih kompanija.

Za prijenos snage na prednju osovinu zadužen je ručni 6-stepeni mjenjač s kratkim, tihim i preciznim hodom ručice, a umjesto štedljivog dizelskog motora iz prethodnika u priču je ušla jednako štedljiva hibridna pogonska kombinacija s kojom je stigao i novi (mnogo uglađeniji) automatski mjenjač s dva kvačila. Odlična vijest za sve koji ne žele da koriste papučicu kvačila. Ostalima kojima ne smetaju tri papučice godit će automatsko podizanje/optimiziranje broja obrtaja motora uz puštanje papučice kvačila u prvom stepenu prijenosa.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Bez prevelike žurbe, motor će se na otvorenoj cesti zadovoljiti s manje od pet litara na 100 kilometara, a nema rasipanja ni u gradu, ako niste od onih koji sa semafora polaze kao na trkama i onda snažno koče u posljednjim metrima prije narednog crvenog svjetla. Samo u takvom ritmu, u solidno izolovanu kabinu provući će se nešto više karakterističnog zvuka koji proizvode naglašeno zaposlena tri klipa.

Vjerujemo da je presudila mala masa i nos s minimalnim prevjesom u kojem "kao da nema motora", jer je C3 na ovjesu koji je primarno podešen za što bolje upijanje neravnina pokazao zube kroz dinamično vožene zavoje kroz koje je prolazio bez podupravljanja i (osjetne) podrške elektronskog sistema za nadzor stabilnosti. Mnogo bolje nego što bi se moglo zaključiti pogledom na povisoku karoseriju s kojom uz dovoljno staklenih površina, senzore za parkiranje i kameru za vožnju unazad život u tijesnom prostoru neće biti stresan.

Novi C3 dobio je i 38 cm dužu karoserijsku verziju koja se krije iza naziva Aircross, a s kojom kupci (ako žele) mogu računati na dva dodatna sjedišta u trećem redu. S izgledom koji nema dodirnih tačaka s prethodnicima, vrijeme će pokazati hoće li četvrti C3 ostati u društvu "deux chevrons" modela koji nisu među krivcima za (u posljednje vrijeme) lošije prodajne rezultate francuske kompanije za koju se, nezvanično, uveliko priča da će u najnovijoj reorganizaciji Stellantisa biti odgovor na odličan posao koji je Renault već odavno napravio s rumunskom kompanijom Dacia, što omjerom uloženo/dobijeno pokazuje i novi "Lego" C3.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Citroën C3 Max Turbo 100 S&S BVM6

  • Cijena osnovnog modela (C3 You Turbo 100 S&S BVM6): 31.930 KM

  • Cijena testnog modela: 36.948 KM (akcijska cijena do 30.04.2025.)

  • Motor: Smješten naprijed poprečno, tri cilindra, 12 ventila, benzinski, turbopunjač, međuhladnjak, direktno ubrizgavanje goriva. Radna zapremina – 1.199 ccm. Najveća snaga – 74 kW/101 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment – 205 Nm pri 1.750 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 6-stepeni ručni mjenjač. 17-inčne felge, gume 205/50 R17 93H (Continental WinterContact TS 830 P).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,6 s. Najveća brzina – 183 km/h. Potrošnja na testu – od 4,8 do 6,9 l/100 km. Tvornička deklarisana prosječna potrošnja (WLTP) – 5,6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 44 l. Prosječna emisija CO² – 126 g/km. Euro 6d.

  • Dimenzije: Dužina – 4.015 mm. Širina – 1.755 mm. Visina – 1.577 mm. Međuosovinski razmak – 2.540 mm. Zapremina prtljažnika – min. 310 litara. Masa praznog vozila – od 1.151 do 1.198 kg (u zavisnosti od nivoa opreme). Najveća dopuštena masa – 1.620 kg.

  • Serijska oprema: Citroën C3 Max Turbo 100 S&S BVM6

  • Opciona oprema: Crvena boja Elixir (1.125 KM)

  • Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara.