Osamdesetih je Audi u svoj Coupe ugradio redni petocilindrični motor s turbopunjačem i pogon na sva četiri točka, tako da je legendarni Quattro postao sinonim za visoke performanse. Gotovo 40 godina kasnije je iskorištena ista osnovna formula za ulazni sedan, a rezultat je Audi RS3.
Kao i prvobitni Quattro te prethodna generacija modela RS3, novi model ispod haube krije petocilindrični turbobenzinski motor. Model je dobio Quattro pogon s torque-vectoring sistemom raspodjele obrtnog momenta. Na odabranim tržištima će biti dostupan kao petovratni hatchback (Sportback) i četverovratni sedan.
RS3 porodica donosi agresivan dizajn i dosad najbolju dinamiku. Naprijed dominira prednja maska sa sjajnim crnim okvirom, a u uglovima branika su ventilacijski otvori za dodatno hlađenje. Svi otvori su dobili saćastu mrežu, a tu su i LED svjetla s motivom ciljne zastavice koja se pojavljuje kada vozač prilazi ili se udaljava od automobila ispisujući oznaku RS3.
Bok s pragovima izgleda agresivnije, a stražnji branik također sadrži saćastu mrežu na ventilacijskim otvorima. U slučaju sedana, nazad je spojler na poklopcu prtljažnika, dok hatchback ima suptilni krovni spojer. Stražnja LED svjetla imaju vlastitu animaciju pri otključavanju i zaključavanju automobila, a nazad su i dva ovalna završetka izduvnih cijevi s obje strane sjajnog crnog stražnjeg difuzora. RS3 je dobio i i crni krovni panel.
Oni koji žele još više sportskih detalja mogu odabrati Alu-Optic paket koji donosi mat srebrene detalje za prednji spliter, stražnji difuzor, branike i pragove. Također, dostupan je i karbonski paket.
U unutrašnjosti se nalazi standardni 12,3-inčni AUdi VIrtual Cockip klaster te 10,1-inčni infotainment ekran s MIB3 interfejsom. Sportski detalji podrazumijevaju head-up display, standardne karbonske detalje, različite modove za klaster, sjedišta s crvenim, crnim ili zelenim koncem, a moguće je dobiti i više crvenih ili zelenih detalja za sjedišta, armaturnu ploču i panele vrata.
Audijev 2,5-litarski petocilindrični motor s turbopunjačem razvja 394 KS i 500 Nm obrtnog momenta, a uparen je s pogonom na sva četiri točka. O zvuku koji proizvodi petocilindrični motor nema potrebe ni govoriti.
Vozaču je na raspolaganju i unikatni mod vožnje pod nazivom RS Torque Rear koji šalje mnogo više snage na stražnje točkove i omogućava drift. Novi RS Performance mod bolje ravnomjernije balansira raspodjelu snage.
Audi RS3 je dobio standardni sportsi ovjes, a dostupan je i adaptivni s aktivnim amortizerioma koji se kontinuirano prilagođavaju uslovima na cesti, zahtjevima vozača i odabranom movu vožnje. Automobil je dobio set standardnih čeličnih kočništa sa prednjim kliještima sa šest klipova, ali je moguće dobiti i set keramičkih kočnica naprijed te čeličnih nazad koje su veće od standardnih.
RS3 od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 3,8 sekundi, a iz Audija tvrde da je to najbolje ubrzanje u klasi. Maksimalna brzina iznosi 250 km/h, odnosno 280 km/h s opcionim perfomance paketom. Odabirom keramičkih prednjih kočnica RS3 će moći ubrzati do 290 km/h, što znači da je u tom slučaju najbrži u klasi.
Prodaja u Evropi počinje u augustu. Cijena osnovnog modela za Sportback iznosi 60.000, a za sedan 62.000 eura.