Ovo je Audi kakav svijet prije nije vidio, pa sa modelom e-tron GT njemačka marka pokazuje svoje planove za oblikovanje emotivne i fascinantne budućnosti mobilnosti.
Na bosanskohercegovačkoj premijeri u Tuzli prisutnima se obratio Senad Olovčić, direktor kompanije Porsche BH, generalnog zastupnika marke Audi u našoj zemlji. On je ovom prilikom istakao da ovakvi električni modeli ubrzanim tempom postaju dio svakodnevice, te da će u narednom periodu sigurno zamijeniti konvencionalne modele u ponudi svih marki pod okriljem Porsche BH.
Ranije prošle godine smo u našoj zemlji vidjeli RS verziju ovog modela, dok su ovom premijerom i zvanično dostupne obje verzije na našem tržištu: e-tron GT quattro i RS e-tron GT. Oba modela su moćna, brza i dinamična, a oba imaju nultu lokalnu emisiju.
Audi e-tron GT u Bosni i Hercegovini premijerno su otkrili Miran Stambol, brand menadžer marke Audi u BiH, i Kenan Musemić, rukovodilac prodaje u kompaniji Inter Auto d.o.o. iz Tuzle. Ovom prilikom Stambol je istakao sjajne prodajne rezultate marke Audi u protekloj godini, gdje su zabilježili rast tržišnog odjela za više od 7 odsto u odnosu na 2021. godinu i tako došli na vrh prodajnih rezultata u premium segmentu.
Skidanjem pokrivača otkriven je eksterijer Audija e-tron GT koji je zaista posebno upečatljivo dizajniran. Svaka površina i svaka linija su harmonične, od farova, koji su dostupni sa Audi laserskim svjetlima, do velikog difuzora pozadi. U kombinaciji, ovakvi detalji stvaraju skulpturu koja izgleda kao da je oblikovao vjetar. Linija karoserije je izuzetno aerodinamična, a koeficijent otpora je samo 0,24.
Unutrašnjost također odgovara klasičnom gran turismo modelu, pa su sjedišta vozača i suvozača postavljena u sportski niski položaj i odvojena su širokom centralnom konzolom, a zadnja sjedišta pružaju dovoljno prostora čak i za odrasle.
Po definiciji Gran turismo je sportski touring automobil sa odličnim dinamičkim osobinama. Audi e-tron GT svakako to potvrđuje iako je potpuno električan. Tako, zavisno od modela, njegovi električni motori isporučuju 350 kW (476 KS) ili 440 kW (598 KS), čime u oba slučaja nudi vrhunske performanse. Domet do 487 kilometara po WLTP standardu je omogućen baterijom i njenim neto kapacitetom od 85 kWh, jednako su važni za jedan GT.
Čisto električni gran turismo iz Audija nudi izrazito sportske performanse u obje verzije motora. Tako e-tron GT quattro ubrzava od nula do 100 km/h za 4,1 sekundu, dok RS modelu treba 3,3 sekunde. Maksimalna brzina je 245 km/h, dok je kod snažnijeg modela limitirana na 250 km/h.
Također, tehnologija od 800 volti omogućava brzo punjenje istosmjernom strujom sa izlaznom snagom do 270 kW, pa ni pauze za punjenja s ovim modelom neće dugo trajati. Ovjes je također zasnovan na ideji balansa dinamike i udobnosti, zahvaljujući tehnologijama kao što su Audi drive select, upravljanje na svim točkovima, kontrolisano prigušivanje, trokomorno zračno ogibljenje, električni pogon na sve točkove i blokada diferencijala na zadnjoj osovini.
Quattro novog doba - električni pogon na sve točkove
Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT imaju električni pogon na sve točkove, pri čemu samo u "Efficiency" načinu rada upravljački sistem daje prednost pogonu na prednje točkove. U slučaju klizave površine na putu, velikih zahtjeva za snagom ili brzog skretanja, više obrtnog momenta se može rasporediti na zadnje točkove, i to oko pet puta brže nego to može uraditi proslavljeni mehanički quattro pogon. Električni pogon na sva četiri točka reguliše raspodjelu momenta između osovina - kontinuirano, potpuno promjenjivo, u dijelu sekunde.
Audi e-tron GT tako je od danas i zvanično dostupan u našoj zemlji, a u Audi konfiguratoru cijene za ovaj prestižan električni i sportski model počinju od 195.000 KM do registracije.