Citroen predstavio novi C3 u BiH: Francuz ima niz aduta, a pogotovo cijenu da postane prodajni hit
S obzirom da je premijerno lansiran krajem 2001. godine, kao nasljednik popularnog modela Saxo, Citroen nije žurio s predstavljanjem novih generacija. Za nepune 23 godine vidjeli smo svega tri različite generacije od kojih je svaka bila zanimljiva na svoj način, a automobili često viđeni na našim cestama.
Citroen je za 23 godine proizveo 5,6 miliona primjeraka modela koji drži četvrtinu prodaje brenda.
Sada francuski proizvođač predstavlja četvrtu generaciju C3 za koju već vidimo da može biti zanimljiva bh. tržištu, a nekoliko ključnih aduta su jako uočljivi. Iako je prethodni model imao slične stilske manire, koji su ga izvlačili iz prosječnosti, novajlija evolutivno donosi željeni napredak shodno promjenama i potražnji na tržištu.
Izuzmemo li visinu, stil, šarm i gabariti novog C3 su manje-više slični prethodniku. Auto je dug 4,02 metra, širok 1,76 metara i iznenađujuće visok - 1,58 metara, dok prtljažnik u osnovi mjeri 310 litara. Dakle, novi C3 je skoro 10 cm viši od prethodnika i ujedno iznadprosječno visok model u B segmentu što opravdava dijelom i visoki klirens od skoro 20 cm kod benzinaca i 16 cm kod električne varijante, a to govori da su Francuzi svjesno išli na privlačenje kupaca SUV vozila.
To nećete primijetiti s osnovnim paketom opreme You, ali već od srednjeg nivoa Pack Plus i posebno trećeg paketa Max, robusniji branici sa specifičnim dekorativnim umetcima, masivnija zaštita motora, krovni nosači i veći 17-inčni točkovi, mogu biti dopadljivi elementi za kupce koje privlače moderni automobili na visokim potpeticama.
Vizuelna razlika kod prva dva paketa samo je u veličini točkova, mada su ispod plastičnih ratkapa ustvari čelične felge, dok 17-inčne aluminijske felge stižu u seriji kod najvišeg paketa Max.
U enterijeru dominira minimalizam. Nema klasične instrument ploče, a nema ni obrtomjera. Udobna sjedišta Advanced Comfort standard su od srednjeg paketa opreme, ali zato sve verzije dolaze s ovjesom s progresivnim hidrauličnim graničnicima koji su jedna vrsta evolutivne zamjena za Citroenov hidropnematski ovjes. Analogno tome, pored toga što je prostran, jer mjesta za koljena, glavu i laktove ima više nego prije, novi C3 je i veoma udoban.
Četvrta generacija C3 je ujedno prva bez dizel motora, mada je tako nešto najavio i prethodnik. Novi C3 ide ukorak s vremenom, pa se kupcima na izbor daju tri opcije: 1,2-litarski benzinac sa 100 KS i s ručnim mjenjačem sa šest brzina. Novost kod trocilindarskog turbobenzinca je da više nema zupčastog remena potopljenog ulje, već je na njegovom mjestu instaliran pogonski lanac.
Opcija dva je mikro-hibridni benzinac, takođe sa 100 konja, ali uz šestostepeni automatski mjenjač, dok je treća opcija čisto električna verzija od 113 KS, čiji elektromotor napaja baterija s kapacitetom od 44 kWh i dometom od 326 kilometara.
Ono po čemu se C3 ponovo ističe to su cijene. Ovo je i dalje jedan od najpristupačnijih novih automobila u BiH i cijena može biti jako dobar adut za privlačenje (fizičkih) kupaca. To potvrđuje osnovni model C3 You Turbo 100 koji košta 29.392 KM do registracije s popustom. Srednji C3 Pack Plus Turbo 100 košta 32.150 KM, dok za najopremljeniji benzinac C3 Max Turbo 100 treba izdvojiti još uvijek odmjerenih 34.925 KM.
Verzija s blagim hibridom u proizvodnju ulazi od februara 2025. godine, a cjenovno će biti skuplja oko 7.000 KM od ekvivalentnog benzinca. Toliko će kupac ustvari doplatiti za 48-voltni sistem, malenu 0,84 kWh bateriju i automatski mjenjač.
Električne verzije s istim paketima opreme kreću s cijenom od 45.587 KM naviše, s tim da se ova cijena može umanjiti na račun poticaja u iznosu od 10.000 KM, doduše samo u FBiH. Električni C3 teoretski možete posjedovati za 35.587 KM, a to još jednom potvrđuje činjenicu da je Francuz jedan od najpristupačnijih električnih automobila na tržištu uopšte.
Uvoznik preko mreže koncesionara planira prodavati oko 235 automobila godišnje, od čega 15-ak primjeraka električne verzije. Summa summarum, viđat ćemo ovaj model na bh. cestama.