Poznati svi detalji
0

Detaljna premijera: Novi Peugeot E-3008 je elektrificirani fastback SUV

Klix.ba
Peugeot će do 2025. godine nuditi veliki izbor električnih automobila, a ovu novu eru za francusku marku započinje najprodavaniji model u potpuno novom izdanju. Peugeot 3008 stiže sada kao električni fastback SUV.

Aktuelni Peugeot 3008 jedan je od najprodavanijih modela ove marke, a u proteklih je sedam godina privukao više od 1.320.000 kupaca u 130 zemalja. Peugeot predano radi na elektrificiranju cjelokupne game svojih modela te će do 2025. svi modeli imati elektrificiranu verziju, a do 2030. planira prodaju u Evropi bazirati isključivo na električnim vozilima. Predstavljanjem novog E-3008, Peugeot je započeo novo, električno doba.

Peugeot E-3008 prvi je model napravljen na novoj platformi, STLA Medium. Riječ je o inovativnoj platformi osmišljenoj da u najvećoj mjeri ispuni sve najvažnije kriterije kupaca: domet (do 700 km), vrijeme punjenja (30 minuta), užitak u vožnji, performanse, efikasnost, te povezane usluge i funkcije (planiranje putovanja, pametno punjenje, funkcija Vehicle to Load, Plug&Charge i bežično ažuriranje).

Novi Peugeot E-3008 proizvodit će se isključivo u Francuskoj, u Sochauxu, a u prodaju kreće u februaru iduće godine.

Ponuda modela temeljiće se na nivoima opreme Allure i GT, s tri paketa opcijske opreme kako bi izbor bio što jednostavniji. Osim različitih nivoa opreme kupci će moći izabrati između tri potpuno električna motora (210 KS, 230 KS s produženim dometom i 320 KS s dva motora (pogon na sve točkove). U ponudi će biti dostupni i hibridni 1.2L motor 136 KS odnosno plug-in hibridni 1.6L motor 195 KS.

Dizajn potpuno novih vizura

Novi E-3008 započinje novo električno doba dizajna marke Peugeot, u kojem je elegancija u službi učinkovitosti.

Matthias Hossann, direktor odjela za dizajn Peugeot rekao je: "Novi E-3008 povezuje inovativnost i odvažnost marke Peugeot te utjelovljuje sve vrijednosti našeg brenda. Ovim je redizajnom model 3008 osuvremenjen, a njegov dinamičan dizajn spojen je s optimalnom učinkovitošću zahvaljujući fastback silueti te inovacijama koje donosi PEUGEOT Panoramic i-Cockpit nove generacije.”

Aerodinamičan fastback, SUV mačjeg stava

Novi E-3008 lako je prepoznatljiv po svojem fastback SUV dizajnu. Dok dinamična i aerodinamična konstrukcija (Cx 0,28) novog E-3008 spaja profinjenost, učinkovitost i prostranost.

Energičnost novog E-3008 proizlazi iz uravnoteženih dimenzija vozila (dužina: 4,54 m, širina: 1,89 m, visina: 1,64 m), koje ga i dalje čine najkompaktnijim među posve električnim SUV vozilima C-segmenta, uz obilje prostora za putnike i prtljagu.

Tehnološki napredan sprijeda

Peugeot na novom modelu E-3008 predstavlja novi dizajn prednjeg kraja. Peugeot je zadržao svoj prepoznatljiv svjetlosni potpis u obliku triju kandži, ali je dizajn prednjih svjetala i maske posve nov.

U središtu dizajna prednjeg kraja nalazi se novi logo marke PEUGEOT koji, zahvaljujući gradacijskom učinku boje, bez vidljivih granica povezuje novi svjetlosni potpis i prednju masku.

Prednja svjetla, izvedena u obliku tankih i profinjenih linija, smještena su iznad prednje maske te se protežu cijelim prednjim krajem. Riječ je o posebnoj značajci dizajna koja novom E-3008 pruža impozantan izgled koji naglašava njegove suvremene karakteristike i osobnost.

Sve verzije modela imaju LED prednja svjetla. E-3008 GT serijski je dodatno opremljen novom Pixel LED tehnologijom marke PEUGEOT koja automatski prilagođava snop prednjih svjetala, održavajući optimalno osvjetljenje bez ometanja drugih sudionika u prometu.

Koncept koji fastback vodi na novi nivo

Peugeot je modernizirao klasičan dizajn zadnjeg dijela fastbacka „lebdećim” spojlerom. Ta inovativna osobina povećava zakrivljenost karoserije novog modela E-3008, istodobno poboljšavajući aerodinamičke osobine.

Velik zadnji kraj novog E-3008 dinamičnog je dizajna, naglašen prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku triju kandži (u 3D izvedbi na inačicama GT), te osigurava obilje prostora u drugom redu sjedala i velik obujam prtljažnika (520 litara bez obzira na vrstu motora), isto kao i u prethodnom modelu 3008.

Na novom E-3008 svaki je detalj dizajna pomno osmišljen kako bi bio još inovativniji i učinkovitiji. Brtve stakala skrivene su u vratima, što pridonosi elegantnom izgledu bočne strana automobila.

Inovativni i usavršeni točkovi

Peugeot nastavlja s inovacijama započetima na modelu 408 pa je opremio i novi E-3008 kotačima koji pridonose suvremenijem izgledu i aerodinamičnim svojstvima. Točkovi su dimenzija 19 ili 20 inča te se u njihovu središtu ističe novi logo marke Peugeot.

Zahvaljujući inovativnim dvobojnim pigmentima, plava boja Obsession mijenja se iz plave u zelenu, ovisno o osvjetljenju i kutu promatranja automobila, što na profinjen način pokazuje kako E-3008 ulazi u novo doba. Posve nova plava boja Ingaro svojim suptilnim odsjajem savršeno naglašava moderne linije novog modela E-3008. Ostale dostupne boje su bijela Okenite, crna Perla Nera, siva Artense i siva Titanium.

Novi E-3008 GT serijski dolazi u dvobojnoj izvedbi sa sjajnim crnim krovom, donji dijelovi prednjeg i stražnjeg odbojnika, blatobrani i zaštite pragova vrata također su izvedeni u sjajno crnoj boji.

Visokokvalitetan i tehnološki napredan putnički prostor

Uz nevjerovatan 21-inčni lebdeći panoramski zaslon na novom Peugeot Panoramic i-Cockpitu® (vidjeti u nastavku), privlačnost i tehnološke značajke putničkog prostora dodatno su naglašeni ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se može prilagoditi u osam različitih boja.

Timovi marke PEUGEOT odlučili su spojiti dva od tri glavna elementa i-Cockpita®, head-up zaslon i veliki središnji dodirni zaslon. Oni su sad integrirani u zakrivljeni panoramski zaslon koji čini jedinstveni 21-inčni zaslon visoke razlučivosti koji se proteže s lijeve strane armaturne ploče do središnje konzole. Taj panoramski zaslon lebdi iznad armaturne ploče. Efekt „lebdenja” naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se emitira ispod zaslona.

Smješten tako da osigura najbolje ergonomske značajke, taj je 21-inčni zaslon blago zakrivljen prema vozaču, a opet posve pristupačan suvozaču. Dakle, ovaj veliki i iznimno kvalitetan digitalni zaslon spaja dvije ključne funkcije PEUGEOT i-Cockpita®:

– s lijeve strane panoramskog zaslona, instrumentalna ploča prikazuje sve informacije povezane s vožnjom (brzina, snaga, sustavi za pomoć u vožnji, protok energije) iznad kompaktnog upravljača.

– s desne strane panoramskog zaslona, u središtu armaturne ploče, smješten je dodirni zaslon pristupačan i vozaču i suvozaču. Može ga se koristiti za upravljanje grijanjem / klima-uređajem, navigacijom, medijskim sadržajem, sustavima za povezivanje itd.

U razini opreme Allure modela E-3008, novi PEUGEOT i-Cockpit® serijski čine dva 10-inčna digitalna zaslona integrirana u jedan element panoramskog zaslona, čime se postiže isti efekt lebdenja kao kod 21-inčnog zaslona. Razina opreme GT serijski je opremljena 21-inčnim zaslonom.

Osvjetljenje se reflektira u elegantnom obrubu od pravog aluminija koji se proteže cijelom armaturnom pločom i nastavlja na vratima. Kombinacija aluminija, svjetla i tkanine s uzorkom stvara jedinstven i kvalitetan sklad prvorazrednih materijala.

Nova arhitektura i ergonomske osobine

Novi Peugeot Panoramic i-Cockpit® ima posve novu arhitekturu. Inovativnost proizlazi iz toga što je panoramski zaslon postavljen na armaturnu ploču sustavom pričvršćivanja koji nije vidljiv iz putničkog prostora. Tim je rasporedom poboljšana pristupačnost i vidljivost informacija koje se prikazuju na 21-inčnom panoramskom dodirnom ekranu.

Na središnjem dijelu armaturne ploče smještene su tipke i-Toggle koje se mogu u potpunosti prilagođavati i programirati kako bi omogućile brz pristup deset omiljenih funkcija korisnika: pozivanje omiljenog kontakta, pokretanje navigacije do često korištenog odredišta, namještanje radija na omiljenu postaju, postavljanje idealne temperature klima-uređaja itd.

Središnja konzola prostrana je i pročišćena, čime se povećava prostor za odlaganje i postiže zaista ugodan i otvoren prostor u području suvozačeva sjedala.

Ta je prostranost rezultat premještanja ručice automatskog mjenjača na armaturnu ploču. Mjenjač se sad nalazi s desne strane upravljača, pored tipke stop/start. To omogućuje veću ergonomiju te lakši pristup mjenjaču i tipki za zaustavljanje i pokretanje vozila jednim pokretom.

Novi kompaktni upravljač s tipkama osjetljivim na dodir

Kompaktni upravljač ključan je dio Peugeot i-Cockpita od samih početaka i pomno je redizajniran kako bi omogućio još veći užitak u vožnji. Naravno, zadržao je kompaktna svojstva i dobio moderniji izgled: redizajnirani središnji dio smanjen je i „odmaknut” od krakova kako bi se postigao efekt lebdenja sličan onome na panoramskom zaslonu armaturne ploče.

Nove tipke na kompaktnom upravljaču automatski detektiraju prste vozača, ali aktiviraju se tek kad ih vozač pritisne, čime se izbjegavaju nenamjerne radnje. Novi kompaktni upravljač grijan je u seriji od verzije E-3008 GT.

Novi Peugeot Panoramic i-Cockpit® uvodi dva nova, tanka i elegantna prekidača i dvije ručice za regenerativno kočenje iza kompaktnog upravljača.

Izuzetna udobnost

Putnički prostor novog modela E-3008 nudi putnicima opuštajuće iskustvo te obilje prostora i svjetlosti. Nova prednja sjedala u kombinaciji TEP kože i tkanine u inačici Allure te TEP kože i Alcantare u inačici GT pružaju udobnost bez premca. Sjedala su iznimno udobna i izrađena od pjene visoke gustoće.

Prednja sjedala novog modela E-3008 dobila su prestižnu oznaku AGR (Aktion für Gesunder Rücken) koju dodjeljuje njemačko udruženje liječnika i terapeuta zbog sprječavanja bolova u leđima. U inačici GT sjedala uključuju ventilaciju i masažnu funkciju, a grijanje je dostupno i u drugom redu.

Peugeot prvi put nudi mogućnost opremanja prednjih sjedala prilagodljivim bočnim potporama koje se električno napuhuju ili ispuhuju kako bi se savršeno prilagodili obliku tijela putnika.

Kako bi se osigurala zdrava atmosfera u unutrašnjosti, novi PEUGEOT E-3008 opremljen je sustavom AQS (Air Quality System) koji kontinuirano prati kvalitetu zraka koji ulazi u putnički prostor i, prema potrebi, automatski aktivira pročišćavanje zraka. Inačica GT uključuje i sustav za tretiranje zraka Clean Cabin koji filtrira onečišćujuće plinove i čestice. Kvaliteta zraka prikazuje se na desnoj strani panoramskog zaslona.

Posebno pažljivo izvedena zvučna izolacija može se dodatno unaprijediti opcijskim laminiranim prednjim staklima u kombinaciji s vrlo kvalitetnim sistemom Focal Premium Hi-Fi koji je rezultat dugogodišnje suradnje marke Peugeot s timovima Focal, francuskog brenda specijaliziranog za najkvalitetnije audio sisteme.

Focal Premium Hi-Fi sistem uključuje 10 zvučnika opremljenih ekskluzivnim patentiranim tehnologijama: – 4 TNF zvučnika s invertiranom kupolom od aluminija – 4 zvučnika s membranom od materijala Polyglass i 165 mm TMD (Tuned Mass Damper) za prigušivanje ovjesa – 1 središnji zvučnik s membranom od materijala Polyglass poboljšanih performasi – 1 Power Flower optimizirani Subwoofer

Svi su oni povezani na novo 12-kanalno pojačalo od 690 W (tehnologija iz klase D). Muzičko iskustvo još je bogatije zahvaljujući inovativnom "Front-Optimised" načinu slušanja koji pretvara prvi red sjedala novog modela E-3008 u pravu pozornicu.

Obilje prostora za odlaganje i velika zapremina prtljažnika

U putničkom prostoru novog modela E-3008 na raspolaganju je 17 različitih prostora za odlaganje, ukupne zapremine od oko 34 litre: lako pristupačan bežični punjač pametnih telefona na središnjoj konzoli, hlađeni pretinac ispod središnjeg naslona za ruke, pretinac za naočale na stropnoj konzoli, držači čaša i pretinac ispred suvozača.

Iskoristiva zapremina od 520 litara ispod police čini prtljažnik novog modela E-3008 jednako prostranim kao kod prethodnika. Zahvaljujući novoj platformi STLA Medium, zapremina prtljažnika sad je jednaka neovisno o odabranom motoru.

Dinamični ovjes za učinkovitost i užitak u vožnji

Nova platforma STLA Medium uključuje novi prednji i zadnji ovjes dizajniran tako da omogući dinamično prianjanje uz cestu. Struktura same platforme pridonosi dinamičnim svojstvima jer maksimalno iskorištava lagane i krute materijale te snižava težište vozila zahvaljujući idealnom položaju jednoslojne baterije na najnižoj mogućoj točki između kotača.

Vozač može odabrati jedan od četiriju načina vožnje s pomoću upravljača smještenog na središnjoj konzoli kako bi se omogućila savršena prilagodba performansi modela E-3008 željama vozača i/ili uvjetima na cesti:

– Način rada Normal Osnovni način vožnje. Snaga i okretni moment neznatno su smanjeni kad se papučica gasa pritišće između 0 i 70 %; iznad 70 % dostupni su puna snaga i okretni moment.

– Način rada Eco Omogućuje ugodniju vožnju i manju potrošnju energije korištenjem posebne postavke papučice gasa, ograničava snagu i okretni moment te smanjuje učinkovitost grijanja i hlađenja.

– Način rada Sport Omogućuje dinamičniju vožnju korištenjem specifičnih postavki za servo upravljač, papučicu gasa i mjenjač.

– Način rada 4WD (kad je primjenjivo) Ovaj način rada dostupan je pri brzinama iznad 135 km/h te raspoređuje snagu na sva četiri kotača ako je podloga skliska (snijeg, blato itd.).

Novi E-3008 kompaktan je i ima najbolji krug okretanja (10,6 m) među svim potpuno električnim SUV modelima u svojoj klasi, što ga čini izvrsnim za gradsku vožnju. Kako bi upravljanje bilo jednostavnije, serijski je opremljen stražnjom kamerom koja vozaču nudi prikaz iz dvaju kutova: straga ili odozgo. Kamera ima i mlaznicu za čišćenje kako bi slika bila savršena bez obzira na uvjete.

Novi E-3008 opcijski se može opremiti sustavom PEUGEOT VisioPark 360° koji, zahvaljujući četirima kamerama postavljenima tik uz prednje i stražnje kotače i 12 senzora raspoređenih po cijelom automobilu, nudi prikaz okruženja u 360 °. To vozaču omogućuje izbjegavanje bilo kakvih prepreka u blizini vozila.

Proširene sposobnosti poluautonomne vožnje

Peugeot ide korak dalje kad je riječ o poluautonomnoj vožnji i predstavlja sustav Drive Assist Plus dostupan na novom modelu E-3008. Ovaj sistem vozaču pomaže tako što koristi sve senzore automobila (kamere, radar itd.) i informacije koje prikuplja iz povezanog navigacijskog sustava.

Ti su sistemi za pomoć osmišljeni da olakšaju život vozaču na cestama s više traka, kao što su autoceste ili brze ceste.

– Prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go i održavanje vozila u voznom traku Prilagođava upravljanje i brzinu novog E-3008 kako bi ga zadržao u traku i na brzini koju unaprijed postavi vozač.

– Poluautomatska promjena traka Vozilo prelazi u drugi trak kad vozač to zatraži. Jednostavno aktivirajte pokazivač smjera i pritisnite tipku „OK” na upravljaču i sustav će vas usmjeriti u drugi trak.

– Rane preporuke za brzinu Na temelju očitanih prometnih znakova i prikupljenih informacija iz povezanog navigacijskog sustava otkriva moguće promjene u ograničenju brzine te preporučuje vozaču da prilagodi postavke prilagodljivog tempomata. Ukoliko vozilo detektira kišu, sustav odmah predlaže smanjenje brzine u skladu s ograničenjem brzine, na primjer sa 130 na 110 km/h na autocesti.

Za tu sposobnost poluautonomne vožnje potrebno je odobrenje vozača. Senzori osiguravaju da vozač u svakom trenutku drži ruke na upravljaču.

Električna platforma koja postavlja nove standarde

Peugeot E-3008 prvi je model koji će koristiti novu platformu STLA Medium. Ona je razvijena za buduća električna vozila Grupe i postavlja nova pravila na tržištu.

Platforma STLA Medium za električna vozila odlikuje se rekordnom isporukom energije kotačima, s do 98 kWh uz kraći međuosovinski razmak (2,73 m na modelu E-3008). Dizajn usmjeren na performanse omogućuje modelu E-3008 najveći doseg u klasi (do 700 km) uz zadržavanje kompaktnih dimenzija (4,54 m dužine).

Novi E-3008 od samih je početaka dizajniran kao električni model nudi tri posve električna pogonska sklopa s nultom stopom emisija kako bi odgovorio na sve potrebe kupaca.

– Doseg od 525 km, pogon na dva kotača, 210 KS/157 kW – Inačica s dualnim motorom i dosegom od 525 km, s pogonom na sva četiri kotača, 320 KS / 240 kW – Inačica s produljenim dosegom od 700 km, s pogonom na dva kotača, 230 KS / 170 kW

Elektromotor i mjenjač

Nova generacija sinhronih motora s permanentnim magnetima nudi više snage i veću efikasnost. Verzije s pogonom na dva točka isporučuju 157 kW (343 Nm) ili 170 kW (343 Nm) snage. Verzija s dualnim motorom s pogonom na sva četiri točka isporučuje ukupno 240 kW snage (157 kW – 343 Nm sprijeda te 83 kW – 166 Nm nazad).

Elektromotor proizvodi zajednički STELLANTIS-NIDEC u mjestu Trémery (Francuska).

Mjenjač proizvodi Stellantis u Valenciennesu (Francuska). Prijenosni omjer verzije s pogonom na dva točka (525 km) iznosi 9,77.

Kapacitetna baterija za veliki domet

Visokonaponska litij-ionska baterija od 400 V, hemijskog sastava NMC (nikal, mangan i kobalt), smještena je ispod podnice i napaja elektromotor koji pokreće vozilo.

Drugi elementi koji troše električnu energiju (svjetla, multimedijski sistem itd.) i dalje se napajaju iz 12 V baterije koju pak putem pretvarača napaja visokonaponska baterija.

Tri su tehničke definicije relevantne za visokonaponsku bateriju (čeka se homologacija u okviru ciklusa ispitnog postupka WLTP):

  • domet od 525 km (uz bateriju kapaciteta 73 kWh)
  • verzija s dualnim motorom s dometom od 525 km (uz bateriju kapaciteta 73 kWh)
  • verzija s produženim dometom od 700 km (uz bateriju kapaciteta 98 kWh).

Toplinsko upravljanje baterijom postiže se cirkuliranjem rashladne tekućine kako bi se postiglo ultra-brzo punjenje, optimalan doseg i dulji životni vijek. Toplinska pumpa također pridonosi toplinskoj ugodi putnika, a istodobno štedi energiju baterije.

Baterija je pokrivena garancijom na osam godina (ili 160 000 km) na 70 % kapaciteta punjenja.

Priključak za punjenje s lijeve zadnje strane omogućuje povezivanje s punjačima Mode 2/3 (izmjenična struja) i Mode 4 (istosmjerna struja).

Za punjenje izmjeničnom strujom dostupne su dvije vrste punjača u vozilu koje odgovaraju svim potrebama kupaca i svim vrstama punjenja, pri čemu je trofazni punjač od 11 kW serijski, a trofazni punjač od 22 kW dostupan je uz nadoplatu.

Za punjenje istosmjernom strujom putem brzog punjača, priključak za Mode 4 na novom modelu E-3008 prikladan je za punjenje snagom od 160 kW, što omogućuje punjenje baterije sa standardnim dosegom u modelu E-3008 od 20 % do 80 % za 30 minuta te za manje od 30 minuta u verziji s produljenim dosegom.

Jednostavna i lako razumljiva gama

Peugeot E-3008 dostupan je u dvije razine opreme, Allure i GT.

Završna obrada modela E-3008 Allure jednobojna je, a presvlake su kombinacija TEP kože i tkanine s utisnutim uzorkom. Važnija serijska oprema uključuje otključavanje i pokretanje vozila bez ključa, HD stražnju kameru, stražnje senzore za parkiranje, svjetla izvedena u LED tehnologiji, 19“ aluminijske naplatke, PEUGEOT i-Cockpit® s dva 10-inčna zaslona i povezani multimedijski sustav PEUGEOT i-Connect®.

Model E-3008 GT dolazi u dvobojnoj izvedbi s crnim krovom i presvlakama od Alcantare. Važnija serijska oprema, uz onu iz inačice Allure: 20“ aluminijski naplatci, Pixel LED glavna svjetla, prednji senzori za parkiranje, motorizirana vrata prtljažnika, grijanje prednjih sjedala i upravljača, bežični punjač pametnog telefona, prilagodljivo ambijentalno osvjetljenje, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® sa zakrivljenim 21-inčnim zaslonom, prilagodljive tipke i-Toggle i povezani multimedijski sustav PEUGEOT i-Connect® Advanced.

Uskoro i novi Peugeot E-5008

U okviru strategije potpune elektrifikacije svoje game, Peugeot će uskoro predstavit i električni SUV više klase koji će biti namijenjen široj bazi kupaca velikih SUV vozila – više pojedinosti Peugeot će za 5008 objaviti početkom 2024.