SUV sa sedam sjedišta
36

Električni Volvo EX90 je zora nove električne ere

D. B.
Švedska kompanija Volvo ima novi flagship SUV, a to je EX90.

EX90 ima električni pogon i sedam sjedišta, standardno dolazi s LiDAR tehnologijom koja detektuje pješake na udaljenosti do 250 metara te pruža Level 3 autonomne mogućnosti zahvaljujući senzoru postavljenom iznad vjetrobranskog stakla. Međutim, EX90 se brine i o putnicima u svojoj kabini jer ima unutrašnji radarski sistem koji sprečava ostavljanje djece i ljubimaca u vrućim automobilima.

SUV pokreću dva električna motora, ima pogon na sva četiri točka, dok domet iznosi 600 km. Opremljen je tehnologijom koja omogućava slanje električne energije nazad u mrežu. Na početku prodaje će se nuditi dvije verzije, a obje će posjedovati bateriju kapaciteta 107 kWh koja može koristiti 250 kW DC punjenje i napuniti se od 10 do 80 posto kapaciteta za 30 minuta.

Dok standardni EX90 racija 408 KS i 770 Nm obrtnog momenta, Performance model isporučuje 510 KS i 910 Nm obrtnog momenta te iako je težak 2.818 kg, od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,9 sekundi, sekundu brže od standardnog modela.

Nos automobila s LED svjetlima blizak je dizajnu koncepta Volvo Concept Recharge iz 2021. godine, a postoje sličnosti i s modelom Polestar 3 istoimenog sestrinskog brenda s kojim dijeli SPA2 električnu platformu. Koeficijent otpora zraka od 0,29 rezultat je plitkog staklenog dijela, sužavajuće linije krova i vertikalnog stražnjeg stakla, ali treba reći i da su neki sjajni detalji koncepta, uključujući stražnja vrata sa šarkama i četiri pojedinačna sjedišta, "ublaženi" u slučaju produkcijskog modela.

No, glavna tematika dizajna unutrašnjosti koncepta ostaje nepromijenjena, tako da je tu i dalje ogromni 14,5-inčni ekran osjetljiv na dodir u formatu portreta, koji je smješten na centralnoj konzoli i koristi se za upravljanje gotovo svim funkcijama automobila jer postoji vrlo malo fizičkih dugmadi. Iz Volva kažu da ovakav čišći, manje natrpan raspored čini EX90 sigurnijim za vožnju, ali definitivno ima i onih koji se s tim neće složiti. Ekran koristi Googleov Android Automotive OS, što znači da bi trebao dobro reagovati na glasovne komande i bez problema primiti over-air nadogradnje. Ovaj ekran je uparen s drugom tehnologijom koja "mora" biti dio svakog novog automobila, a to je mali digitalni instrument klaster ispred vozača.

Što se tiče dizajna eksterijera, mnogo je vizuelnih i hardverskih sličnosti s modelom Polestar 3 u unutrašnjosti koja je djelomično proizvedena od održivih materijala poput recikliranih plastičnih boca, vune korištene za tkaninu sjedišta te drveta koje potiče iz održivih izvora. EX90 nudi tri reda sjedišta, dok je Polestar 3 ograničen na pet osoba.

Volvo se sprema da do 2030. godine pređe na proizvodnju isključivo električnih automobila, ali će stari XC90 biti osvježen i zadržan u prodaji kao plug-in hibrid.