Alternativni energent
5

Kawasaki predstavlja prvi prototip motocikla pogonjen hidrogenom

A. M.
Revolucija dekarbonizacije je uveliko u toku u automobilskom svijetu, a cilj industrije je nula emisija do sredine vijeka. Proizvođači motocikala slijede sličan put. Međutim, budući da motocikli moraju biti lagani i kompaktni da bi postigli visoke performanse, mnogi vide vodik kao bolje rješenje za skladištenje i iskorištavanje energije od struje.

Na Japanskom sajmu mobilnosti u oktobru, Yamaha je predstavila HySE projekat, skraćeno za Hydrogen Small Mobility i Engine Technology, spojivši motor koji sagorijeva vodik sa velikim rezervoarom za skladištenje istog na polici za prtljag. Revolucionarni skuter na vodik rezultat je saradnje između Yamahe, Honde, Toyote i Kawasakija. Međutim, Kawasaki je otišao korak dalje i nastavio istraživati taj koncept i sada predstavlja mnogo ozbiljniji prototip - Ninja H2 SX HySE.

Ninja H2 HySE hidrogen motocikl je ranije prikazan javnosti, ali samo u renderima. Međutim, Kawasaki je brzo napredovao sa razvojem i motocikl je već ušao u fazu izrade prototipa, a kompanija tvrdi da će testiranje početi početkom sljedeće godine. Istovremeno, ovu tehnologiju će testirati konceptni četvertočkaš HySE-X1 na reliju Dakar (S. Arabija) sljedeće godine. Kawasakijev prototip je temeljen na osnovi serijskog tourer modela Ninja H2 SX, kojeg pokreće 998 ccm redni četverocilindraš sa asistencijom kompresora (klasična Kawasakijeva konfiguracija) koji razvija 197 KS.

Kao što se može vidjeti na slikama, Kawasakijev prototip opterećen je glomaznim tankovima hidrogena na bokovima odzada, te djeluje znatno ‘’zdepastije’’ u odnosu na obični Ninja H2 SX. Japanski proizvođač motocikala takođe je razvio neke nove dijelove optike za ovaj prototip koji ga diskretno distanciraju od SX-a, kao što su nove bočne ploče i diskretno prednje svjetlo u obliku slova H.

Budući da je dizajn u ranoj fazi razvoja, nema detalja u vezi sa specifikacijama motocikla, kao što su snaga motora, potrošnja goriva ili domet. Iako neki mogu tvrditi da Kawasakijev prototip jasno pokazuje da vodik nije rješenje za stvaranje čistog motora s unutrašnjim sagorijevanjem, treba imati na umu da je ovo samo tehnička vježba koja dokazuje da je HySE projekat izvodiv. Vidjet ćemo koliko može biti uspješan kada dođe u fazu proizvodnje.