Klix.ba na svjetskoj premijeri Kodiaqa: Najbolji model Škode sada je još prostraniji i napredniji
Škoda je do danas proizvela 841.900 primjeraka modela Kodiaq, koji su prodani na 60 tržišta svijeta, a od 2016. godine je ovaj model osvojio više od 40 međunarodnih nagrada. Očekivanja od druge generacije velikog SUV-a opravdano su velika.
"Naš potpuno novi flagship SUV ima sve što je potrebno da postane dostojan nasljednik Kodiaq porodice. Novi Kodiaq nudi više prostora, bolje funkcije i efikasnost. S inovacijama poput Smart Dials kontrola i materijala u unutrašnjosti, uz elemente našeg Modern Solid dizajnerskog jezika te unaprijeđene pomoćne i sigurnosne sisteme, nova generacija Kodiaqa donosi mnogo više nego ranije. Proširili smo i našu ponudu visoko efikasnih pogona uključujući plug-in hibrid s dometom većim od 100 kilometara, čime smo naglasili našu posvećenost održivoj mobilnosti. Od 2016. godine Kodiaq igra ključnu ulogu u rastu Škode te je savršeno pozicioniran da nastavi s uspjehom", izjavio je direktor Škode Klaus Zellmer.
Češka kompanija definitivno pravi novi iskorak te drugom generacijom Kodiaqa podiže održivost i efikasnost na novi nivo. Eksterijer sadrži prve elemente novog Modern Solid dizajnerskog jezika te uključuje nove tehnologije poput TOP LED Matrix prednjih svjetala, dok unutrašnjost predstavlja kombinaciju održivih materijala, prostranosti i inovativnih kontrola pod nazivom Škoda Smart Dials.
Sigurnost je također podignuta na viši nivo zahvaljujući poboljšanim, ali i novim pomoćnim sistemima uključujući nove Turn i Remote Park Assist sisteme. Kupci će moći birati između pet opcija pogona snage od 150 do 204 KS uključujući novi plug-in hibrid s električnim dometom većim od 100 kilometara, koji će biti prvi put dostupan kupcima Kodiaqa.
Suptilno, ali efikasno povećanje dimenzija
Druga generacija ima nešto drugačije dimenzije u odnosu na prvu, promjene su male, ali ipak efikasne. Novi Kodiaq je dug 4.758 mm, što znači da je duži za 61 mm od prethodnog, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.791 mm. SUV je širok 1.864 mm, ali je visina od 1.659 mm ostala gotovo jednaka. U slučaju verzije sa sedam sjedišta putnici u trećem redu imaju 920 mm prostora za glavu, 15 mm više u odnosu na prethodni model.
U slučaju verzije s pet sjedišta, zapremina prtljažnika je povećana za 75 litara na ukupno 910 litara, odnosno za 40 litara na ukupno 2.105 litara sa oborenim stražnjim sjedištima. Kada je riječ o verziji sa sedam sjedišta, zapremina prtljažnika iznosi 340 litara, 70 litara više nego ranije. Sklapanjem trećeg reda sjedišta zapremina se povećava na 845 litara, a to je 80 litara više nego prije. Maksimalni teretni kapacitet verzije sa sedam sjedišta je 2.035 litara, što je povećanje za 30 litara u poređenju s prvom generacijom.
Privlačan izgled, funkcionalnost, aerodinamičnost i nova TOP LED Matrix svjetla
Kodiaq je dobio izvajanu haubu koju krasi novi Škodin logotip s mat tamnom hromiranom završnom obradom, koja se slaže s okvirom šestougaone prednje maske. Ova prednja maska opciono može biti osvjetljena s 14 svjetlosnih elemenata, koji formiraju osvijetljenu liniju između prednjih svjetala. Ispod maske je široki usisnik zraka te dvije zračne zavjese. produžena linija krova je aerodinamički optimizovana te blago pada prema stražnjem dijelu. Koeficijent otpora zraka je smanjen na 0,282. Značajna poboljšanja aerodinamike ostvarena su integracijom optimiziranog upravljanja zrakom u svrhu hlađenja motora i kočnica. Prednji i stražnji branici su redizajnirani, a SUV je dobio i aerodinamične felge, produženi krovni spojler te integrisane uzdužne krovne nosače. Nazad su velika i široka vrata prtljažnika, koja će uz niski prag oklašati utovar prtljaga i drugog tereta. Natpis "ŠKODA" je pozicioniran centralno na vratima prtljažnika i urađen u Unique Dark Chrome mat nijansu. Ispod vrata prtljažnika je branik s integrisanim difuzorom, a opciono je moguće dobiti oblogu D stuba u Unique Dark Chrome boji.
Što se tiče prednjih svjetala, opciono je moguće dobiti drugu generaciju TOP LED Matrix tehnologije. Ova svjetla sadrže 50 posto više svjetlosnih segmenata i nude 15 posto bolje osvjetljenje u odnosu na prvu generaciju, čime se unapređuje sigurnost putnika. Treba reći da su ova svjetla standardna u Sportline verziji, kao i opcija horizontalne osvjetljene linije na prednjoj maski te da su prvi put dostupni za Kodiaq. Gornji Bi-LED modul i Matrix modul ispod zračne zavjese sadrže ukupno 36 individualnih svjetlosnih segmenata pa Kodiaq noću izgleda kao da ima četiri "oka". Između dva vertikalno poredana "oka" je LED linija u obliku slova "L", koja ima funkciju dnevnih svjetala, parking svjetala i pokazivača smjera. Statička ugaona svjetla blizu ivice prednjih svjetala sužavaju se prema masci. Osnovna verzija Kodiaqa ima LED prednja svjetla, kao i standardna stražnja svjetla. Stražnja svjetla s animacijskom "welcome" funkcijom i dinamičkim pokazivačima smjera su opcija, dok su za Sportline varijantu standardna. Podijeljena su u tri dijela, a oštri dizajn sadrži osvijetljene kristalne elemente. Novi, široki svjetlosni potpis u obliku slova "C" proteže se daleko prema sredini vrata prtljažnika. Ispod se nalazi crvena osvjetljena linija s kristalnom strukturom, koja povezuje dva stražnja svjetla.
U ponudi za Kodiaq druge generacije je paleta od devet boja eksterijera, kao i felge veličine od 17 do 20 inča. Osnovna verzija modela dolazi sa 17-inčnim laganim felgama u srebrnoj boji. Češka kompanija će svoj veliki SUV prodavati u devet boja, a to su Energy plava, Briliant srebrna, Race plava, Steel siva, Graphite siva, Velvet crvena, Moon bijela, Magic crna i Bronx zlatna.
Udobna, prostrana i tehnološki napredna unutrašnjost fokusirana na održivost
Novi Kodiaq se može pohvaliti potpuno redizajniranom unutrašnjošću i novim setom kontrola. najviše se ističe samostojeći infotainment ekran veličine do 13 inča, a ispod njega su nove Škoda Smart Dials kontrole, koje pružaju brz pristup brojnim funkcijama vozila. Radi se o tri nove intuitivne multifunkcionalne kontrole od kojih svaka ima digitalni display prečnika 32 mm. Ova "pametna" kombinacija haptičkih i digitalnih elemenata omogućava brzi pristup brojnim funkcijama vozila, vanjske Smart Dial kontrole nude mogućnost vozaču i suvozaču da kontrolišu unutrašnju temperaturu, grijanje i ventilaciju sjedišta, dok se središnje Smart Dial kontrole mogu prilagoditi za kontrolu do četiri od dostupnih funkcija među kojima su jačina zvuka infotainment sistema, brzina ventilatora, smjer zraka, pametni klima uređaj, načini vožnje i zumiranje karte.
Konfigurisanje centralnog "Smart Dial-a" se vrši putem menija infotainment sistema, dok se dugi pritisak koristi za mijenjanje funkcija. Četiri dodatna hardverska dugmeta između "točkića" pružaju direktan pristup ventilaciji vjetrobranskog stakla, grijanju stražnjeg stakla, cirkulaciji zraka i funkcijama automatske klimatizacije. Za dobar zvuk u unutrašnjosti brine se CANTON ozvučenje s 14 zvučnika.
Međutim, Kodiaq je prvi put dobio i head-up ekran kao dopunu Virtual Cockpitu dijagonale veličine 10-inča. Nova centralna konzola ima "čist" i uredan izgled, a ručica mjenjača je sada postavljena iza upravljača. Na raspolaganju su četiri USB-C porta s izlaznom snagom od 45W, koji se mogu koristiti za brzo punjenje tablet kompjutera, pametnih telefona ili laptopa. Kodiaq sada može biti opremljen i takozvanim Phone Box punjačem, koji omogućava induktivno punjenje dva smartphonea istovremeno snagom od 15W, a uključuje i funkciju hlađenja uređaja. Ergonomska sjedišta s funkcijom pneumatske masaže dostupna su kao opcija. Paket opreme Design Selection sadrži brojne održive materijale koji također debituju u novom Kodiaqu, a pored toga novi SUV ostaje konstantno povezan te nudi brojne mobilne online usluge i infotainment aplikacije.
Iz Škode naglašavaju da je unutrašnjost novog Kodiaqa fokusirana na održivost. Sav tekstil koji se koristi za presvlake sjedišta, za patosnice i podmetač u prtljažniku, kao i za strop, napravljen je od 100 posto recikliranog poliestera ili u slučaju paketa Design Selection Lounge, kombinacije reciklirane pređe i 40 posto prirodne vune. Koža korištena u paketu ecoSuite Design Selection Lounge obojena je na ekološki prihvatljiv način korištenjem ostataka prerade kafe u zrnu. Dva Simply Clever detalja, kišobran i strugač leda izrađeni su također od održivih materijala. Noviteti na listi Simply Clever detalja su čistač ekrana pohranjen u središnjoj konzoli, kao i pretinac za odlaganje predmeta u centralnom tunelu ispred klizne stražnje klupe, koji se može pomijerati naprijed i nazad. Također, za manje pažljive je Škoda pripremila zaštite ivica vrata novog Kodiaqa.
Kada je riječ o stalnoj internetskoj vezi, ona će omogućiti "over the air" nadogradnje, planiranje ruta i brojne mobilne online usluge Škoda Connect servisa. Posebne funkcije za potpuno novi Kodiaq iV plug-in hibrid uključuju Remote Charging, Remote Air Contitioning, Departure Planner i Plug & Charge. Škoda Connect nudi funkcije kao što su Proactive Service i Remote Access, koje su dio Infotainment Online i Care Connect usluga. Infotainment sistem uključuje aplikacije Weather, News, Traffication, Calendar, Offers i Pay To Park. Navigation, ACC i dodatne boje te funkcije ambijentalnog osvjetljena, uz High Beam Control, mogu se jednostavno dodati online putem zahvaljujući tehnologiji Functions on Demand.
Bogat paket pomoćnih i sigurnosnih sistema
Druga generacija Škodinog SUV-a Kodiaq opremljena je brojnim novim pomoćnim i sigurnosnim sistemima, od Turn Assista koji pomaže u sprečavanju nesreća prilikom skretanja na raskrsnicama, do Remote Park Assista koji omogućava parkiranje putem aplikacije. Međutim, mnogi sistemi koji su bili dio prve generacije, sada su značajno poboljšani, a među njima su Side Assist i Emergency Assist. Do devet zračnih jastuka garantuje maksimalnu pasivnu sigurnost putnika. Kodiaq je opremljen i drugim sistemima uključujući Collision Avoidance Assist (automatski poboljšava upravljanje tokom iznenadnih manevara za izbjegavanje), Crossroad Assist (koristi radarske senzore i prednju kameru da upozori na saobraćaj, bicikliste ili pješake prilikom izlaska s prilaza ili 'slijepog' izlaza, aktivira vizuelna i zvučna upozorenja te automatski aktivira kočnice), Exit Warning (vizuelno upozorenje u bočnom retrovizoru kao i zvučno kada su vrata otvorena prilikom prilaska saobraćaja s leđa, domet 35 metara, ugao 120 stepeni), Automated Emergency Braking (automatsko kočenje u slučaju otkrivanja prepreke ili pješaka prilikom kretanja unazad) i Intelligent Park Assist s dodatnim opcijama Trained Parking (snimanje pristupa do pet parking mjesta na udaljenosti do 50 metara i automatsko parkiranje) i Remote Parking (parkiranje pomoću aplikacije).
Intelligent Park Assist automatski parkira Kodiaq u mjesto za parking, a sada uz upravljanje kontroliše i brzinu te se zaustavlja automatski ako sistem otkrije prepreku. Nazad taj posao obavlja sistem Automated Emegency Braking, koji će biti dostupan od 2024. godine. Kada sistem prepozna jedno od pomenutih parking mjesta, može automatski parkirati Kodiaq "po sjećanju". Ovaj manevar vozač može pokrenuti iz vozila putem infotaiment menija ili izvana pomoću aplikacije. Remote Parking se može koristiti za usmjeravanje vozila u parking mjesta koja nisu pohranjena u sistemu i to s udaljenosti do pet metara. Vozač kontroliše proces putem smartphonea, a i ova funkcija će biti dostupna od 2024. godine. Svi pomoćni sistemi za parkiranje dio su Assisted Drive Plus paketa, zajedno s Area View funkcijom koja je sada jednostavnija za korištenje i ima veću rezoluciju slike.
Među sigurnosnim sistemima su još Side Assist (otkriva nadolazeća vozila na udaljenosti između 70 i 90 metara, Front Assist (sada štiti i bicikliste) i Travel Assist (s poboljšanom vizualizacijom obližnih vozila u Virtual Cockpitu i head-up displayju). U Assisted Drive paketu Travel Assist uključuje Adaptive Lane Assist i Adaptive Cruise Control (ACC), U saradnji s navigacijskim sistemom se predviđaju zavoji, raskrsnice i kružni tokovi. Maksimalna dopuštena brzina se dobija od Inteligent Speed Assist sistema, koji koristi najnoviju verziju Traffic Sign Recognition asistenta i prilagođava brzinu nadolazećim ograničenjima pravovremeno bez korištenja kočnica. Traffic Jam Assist kombinuje funkcije Adaptive Cruise Control sistema (adaptivni tempomat) i Adaptive Lane Assista te omogućava automatsko kretanje, kočenje i upravljanje u gužvama pri brzini do 60 km/h prateći kretanje okolnih vozila. Crew Protect Assist automatski zatvara otvorene prozore, a po potrebi i panoramski krov. Također, aktivira i svjetla upozorenja te zateže prednje pojaseve čim senzori otkriju hitno ili panično kočenje ili pak siguran udar naprijed, bočno ili nazad. Emergency Assist smanjuje rizik od nezgode ako vozač više ne može upravljati vozilom, npr. zbog zdravstvenog problema. Ako sistem otkrije takvu situaciju, preuzima kontrolu vožnje u traci, pali svjetla upozorenja i započinje zaustavljanje vozila. Nakon toga se automatski otključavaju vrata, pale se svjetla u unutrašnjosti i aktivira eCall poziv.
Kodiaq Sportline u vrhu ponude
Kodiaq Sportline je top model druge generacije velikog Škodinog SUV-a. Njegova bogata standardna oprema uključuje TOP LED Matrix prednja svjetla te električna vrata prtljažnika. Eksterijer krase brojni sjajni crni detalji, koji su se proširili i na D stub. Prednji i stražnji branik, kao i pragovi, u boji su karoserije, dok 19-inčni set aluminijskih felgi eksluzivnih za Sportline ima poliranu antracit završnu obradu. U unutrašnjosti modela sa Sportline Design Selection paketom opreme dominira crna boja u kombinaciji s metalnim detaljima. Kodiaq Sportline se može naručiti s bilo kojom od ponuđenih pogonskih opcija uključujući Kodiaq iV plug-in hibridni pogon. Sportline modeli tradicionalno dolaze s brojnim crnim detaljima, a druga generacija Kodiaqa nije izuzetak. Prednja maska je sjajne crne boje, kao i kućišta bočnih retrovizora, okviri prozora, krovni nosači, stražnji difuzor i cijeli D stub, što je prvi put za Kodiaq. Prednja krila krase Sportline oznake. Kupci dobijaju pomenute 19-inčne felge, no opciono je moguće izabrati i 20-inčne felge s mat crnim Aero poklopcima.
U unutrašnjosti su sportska sjedišta s integrisanim naslonima za glavu i presvlakama od Suedia crnih mikrovlakana, dok kontrast pravi sivi konac. Vozačevo sjedište se elektronski podešava te ima funkciju memorisanja. Strop je kao i većina unutrašnjosti u crnoj boji. Dijelovi armaturne ploče i unutrašnje strane vrata, kao i centralni naslon, presvučeni su gore pomenutim materijalom, koji je ekskluzivan za Sportline Design Selection opremu. Vizuelni kontrast prave sivi konac sa "X" uzorkom te dekorativne lajsne na armaturnoj ploči, kao i detalji na vratima koji izgledaju poput metala. Ispred vozača je trokraki multifunkcionalni sportski upravljač prošiven crnim koncem, koji također sadrži Sportline oznaku. Na pragovima je ispisano ime "Kodiaq", a model je opremljen 10-inčnim Virtual Cockpitom koji je uparen sa standardnim samostojećim 10-inčnim infotainment ekranom. Ovaj ekran prikazuje Sportline logo dobrodošlice kada vozač uđe u vozilo. Opciono je moguće dobiti veći 13-inčni samostojeći infotainment ekran, koji je dio Technology 13" paketa.
Napredni i štedljivi benzinski i dizelski motori, u ponudi i hibridni pogon
Druga generacija Kodiaqa stiže s nizom modernih i efikasnih motora koji uključuju benzinske i dizelske opcije, a ovaj model je prvi put dostupan s hibridnom tehnologijom. Plug-in hibridni pogon za Kodiaq iV isporučuje 204 KS i nudi potpuno električni domet veći od 100 kilometara (WLTP ciklus). Blaga hibridna tehnologija je korištena za ulazni model s 1,5-litarskim TSI motorom, koji razvija 150 KS, dok ostatak ponude čine 2,0-litarski TSI benzinac sa 204 KS te dva 2,0-litarska TDI motora sa 150 i 193 KS. Najsnažniji benzinski i dizelski modeli dolaze standardno s pogonom na sva četiri točka, a svi motori su upareni s automatskim DSG mjenjačem.
Škoda je iskoristila svoju najnoviju verziju plug-in hibridnog pogona da elektrificira drugu generaciju Kodiaqa. Sastoji se od 1,5-litarskog TSI motora koji razvija 150 KS i koji je uparen s električnim motorom, tako da zajednički isporučuju 204 KS na prednje točkove preko 6-stepenog DSG mjenjača. Nova baterija omogućava električni domet nešto veći od 100 kilometara i poni se snagom do 11 kW na zidnim punjačima i AC stanicama, kao i do 50 kW na DC brzim punjačima. Do rekuperacije energije dolazi prilikom kočenja. Uprkos velikoj bateriji, Kodiaq iV ipak nudi kapacitet prtljažnika od 745 litara. Infotainment sistem uključuje brojne funkcije specifične za plug-in hibridnu verziju te olakšava lagan pronalazak stanica za punjenje.
Novi Kodiaq je dostupan s dva benzinska i dva dizelska motora, a svi su upareni sa sedmostepenim DSG mjenjačem. Osnovni 1,5-litarski TSI benzinski motor razvija 150 KS, prvi je u ponudi koji ima blagu hibridnu tehnologiju i koristi 48-voltni starter generator pokretan remenom te 48-voltnu litij-jonsku bateriju. Energija prikupljena kočenjem koristi se za podršku motoru s unutrašnjim sagorijevanjem ili omogućava SUV-u da se kreće s potpuno ugašenim SUS motorom. Oba hibridna motora pripadaju najnovijoj EA 211 evo 2 seriji motora. Oni rade na štedljivom Millerovom principu, a opremljeni su turbopunjačem koji koristi turbinu s varijabilnom geometrijom rada. Benzinski 1,5-litarski TSI motor s integrisanom blagom hibridnom tehnologijom također ima tehnologiju aktivnih cilindara najnovije generacije (ACT+). Dva 2,0-litarska turbodizelska motora isporučuju 150 i 193 KS. Najsnažniji benzinac i dizel imaju pogon na sva četiri točka, a svi motori zadovoljavaju Euro 6e standard emisija.
Druga generacija Kodiaqa je dostupna s opcionim novim DCC Plus Dinamic Chassis Control sistemom. Nova verzija koristi dva neovisno kontrolisana ventila za odvajanje faza odskoka i kompresije ovjesa. Ranije su obje funkcije bile kontrolisane zajedničkim ventilom. Nova generacija omogućava brže podešavanje i širi raspon karakteristika ovjesa. Vozači i putnici će uočiti razliku u vidu bržih rekacija, poboljšane dinamike vožnje, ali i udobnosti. Razmak od tla ostaje isti kao i kod standardnog ovjesa.
Proizvodnja i dolazak na tržište, plan za RS verziju
Novi Kodiaq će se proizvoditi u postrojenju Kvasiny u Češkoj Republici, a na tržištu se očekuje u drugom kvartalu 2024. godine. Cijene će biti poznate nešto kasnije. U našu zemlju stiže u drugoj polovini naredne godine.
Treba reći i da Škoda radi na sportskoj RS verziji Kodiaqa, no zasad je prerano za detalje o ovom modelu, kao i o datumu njegovog dolaska na tržište.
Aktuelna Škodina SUV porodica u Evropi trenutno uključuje i gradski SUV Kamiq, kompaktni Karoq te potpuno električni Enyaq iV.
Za kraj recimo da je Škoda u prvoj polovini 2023. godine prodala 432.200 vozila širom svijeta, što je povećanje od 19,9 posto u odnosu na prethodnu godinu. Također, ostvareno je povećanje svih ključnih finansijskih indikatora, a to pokazuje da je rast kompanije stabilan.