Klix.ba na svjetskoj premijeri Škode Superb: Istrajan u privlačnosti i praktičnosti
Uspješna priča modela Superb počela je 2001. godine te je od tada s proizvodne trake sišlo više od 1,6 miliona primjeraka. Proizvodio se u postrojenjima Kvasiny (Češka), Solomonovo (Ukrajina), Aurangabad (Indija) i Nanjing (Kina), a tokom više od dva desetljeća prisustva na tržištu osvojio je brojna međunarodna priznanja i nagrade. Više od 30 tih nagrada pripalo je trećoj generaciji Superba, uključujući Red Dot Award nagradu za vrhunski dizajn koja je pripala Superb Combi karavanu. Između 2001. i 2008. godine je Škoda isporučila ukupno 137.000 primjeraka prve generacije Superba, dok je druga generacija prodana u 618.000 primjeraka između 2008. i 2015. godine. Model se u karavanskoj izvedbi prvi put pojavio 2009. godine. Treća generacija Superba stigla je 2015. godine te je proizvedeno ukupno 845.000 primjeraka. Najveća evropska tržišta za treću generaciju Superba su Njemačka (153.222 primjerka), Češka (61.479 primjeraka) i Velika Britanija (57.054 primjerka).
No, sada je stigao novi Superb, četvrta generacija koja je nadogradila sve kvalitete svog prethodnika te je krasi još sofisticiraniji dizajn, nudi više prostora i udobnosti u svojoj unutrašnjosti, ali i vrhunsku tehnologiju. Kupci novog Superba će i ovog puta imati izbor da biraju između hatchbacka i Combi verzije, odnosno karavana. Superb je tako jedan od rijetkih predstavnika svog segmenta koji su zadržali obje pomenute karoserijske izvedbe, inače segmenta koji "izumire" zbog popularnosti SUV-ova.
Profinjeniji i atraktivniji dizajn, dvije karoserijske izvedbe, druga generacija LED Matrix svjetala
Novi Superb u formi hatchbacka je "porastao" gotovo u svim segmentima, dug je 4.912 mm (+43), širok 1.849 (-15) i visok 1.481 mm (+12), a međuosovinsko rastojanje iznosi 2.841 mm (jednako). Prostor za glavu na prednjim sjedištima iznosi 1.049 mm (+11) na prednjim sjedištima, 956 mm (+6) na stražnjim, a zapremina prtljažnika 645 litara (+20). Slično je i kod Combi karavana, dužina je 4.902 (+40), širina 1.849 (-15), visina 1.,482 (+5), međuosovinsko rastojanje 2.841 (jednako), prostor za glavu naprijed 1.049 (+7), prostor za glavu nazad 1.008 (+8) mm, a kapacitet prtljažnika 690 (+30) litara.
Dizajn obje karoserije četvrte generacije Superba je, kako kažu iz Škode, skulpturalni i profinjeniji je nego prije, a tome doprinosi i druga generacija opcionih LED Matrix prednjih svjetala, koja su standardna na modelu Superb L&K. Ova tanka svjetla sadrže dva paralelna BiLED modula, jedan za kratka, a drugi za duga svjetla, dok se statično "kristalno" svjetlo za skretanje nalazi između njih. Dva BiLED modula sadrže ukupno 36 pojedinačnih matrix segmenata, a svaki segment se može individualno kontrolisati kako bi se spriječilo zasljepljivanje nadolazećeg saobraćaja pri korištenju dugih svjetala ili da bi se osvijetlili saobraćajni znakovi. Ispod BiLED modula je tanka LED linija koja oponaša izgled bloka leda i ima oblik horizontalnog slova "L", a služi kao svjetlo za parkiranje, dnevno svjetlo i pokazivač smjera. Maglenke pružaju dodatno osvjetljenje u teškim vremenskim uvjetima. Prepoznatljivi izgled LED Matrix svjetala poboljšava novi Crystallinium dizajn, koji naglašava konture prednjih svjetala i čini ih još ljepšim. Svako od osnovnih prednjih svjetala sadrži dvije LED sijalice za kratka i duga svjetla, kao i horizontalnu LED liniju ispod, koja služi kao svjetlo za parkiranje, dnevno svjetlo i pokazivač smjera. Stražnja svjetla su redizajnirana i dostupna su u dvije verzije. Opciona verzija, koja je standardna za L&K model, dodaje dinamične pokazivače smjera i animiranu funkciju Coming/Leaving Home na standardnu verziju uključenu u pakete opreme Essence i Selection. Gornji segment stražnjeg svjetla u obliku slova C proteže se do vrata prtljažnika, a cijeli gornji dio stražnjih svjetala sačinjenih od novih kristalnih elemenata je osvijetljen.
Novi model je dobio osmougaonu prednju masku, Škodin logo na haubi, kao i ukrasne letvice sa završnom Unique Dark Chrome obradom. Zahvaljujući brojnim sitnim detaljima, potpuno novi Superb se može pohvaliti vrhunskom aerodinamičnošću. Koeficijent otpora zraka u slučaju hatchbacka iznosi 0.23 i za 10 posto je niži u odnosu na prethodni model, dok 0.23 kod Combi karavana predstavlja smanjenje za 15 posto. Aerodinamici doprinose nageto vjetrobransko staklo, linija krova i stražnji spojler, bočna krilca na karavanu, redizajnirani retrovizori, A stubovi s deflektorima za kišu, prednji branik sa zračnim zavjesama, kao i aerodinamički optimizirane felge i gume. Superb posjeduje aktivni električni zatvarač iza centralnog prednjeg usisnika za hlađenje motora, kao i aktivni automatski sistem hlađenja prednjih kočnica koji koristi zrak koji šalje ventilator hladnjaka. Optimizirani deflektori ispred prednjih točkova i unaprijeđeni paneli podvozja poboljšavaju protok zraka ispod automobila.
Umjereno povećanje dužine i visine dodatno su dali doprinos u povećanju dimenzija unutrašnjosti. Kapacitet prtljažnika je povećan za 20 litara na ukupno 645 litra kod hatchbacka, odnosno za 30 litara na ukupno 690 kod karavana. Obaranjem stražnjih sjedišta karavana, zapremina se povećava na 1.920 litara.
Škoda će u početku nuditi šest novih boja karoserije, Purity bijelu te metalik Pebble srebrnu, Ebony crnu, Cobalt plavu, Carmine crvenu i Ice Tea žutu. Sve verzije Superba dolaze s aluminijskim felgama veličine od 16-inčnih Sagite, do opcionih 19-inčnih felgi.
Prostrana, udobna, tehnološki opremljena i održiva unutrašnjost
Četvrta generacija modela Superb predstavlja novi koncept unutrašnjosti s centralnom konzolom koja ima uredno posložen, novi izgled i sada pruža još više mogućnosti za pohranjivanje sitnica jer je ručica mjenjača pomjerena na stub upravljača. U unutrašnjosti su nove Ergo sjedišta s deset pneumatski kontrolisanih jastuka za masažu, a nova struktura nudi sedam Design Selections paketa. Nove Škodine Smart Dials kontrole kombinuju haptičke i digitalne funkcije te pružaju brz i lagan pristup mnogim funkcijama vozila. Flagship Superb s konvencionalnim pogonom dolazi sa samostojećim 13-inčnim ekranom infotainment sistema, a prvi put je opciono dostupan i head-up display kao dodatak 10-inčnom virtuelnom kokpitu. Sav tekstil korišten za novi Superb je napravljen od 100 posto recikliranih materijala jer kompanija poseban naglasak stavlja na održivost. Novi model sadrži i različite Simply Clever funkcije poput elektronski kontrolisanog pokrivača prtljažnog prostora u Combi karavanu.
Ukupna zapremina Jumbo Boxa iznosi 5,5 litara, dok je naslon za ruku udoban i olakšava korištenje centralnog ekrana osjetljivog na dodir veličine 10 ili 13 inča. Centralni 10-inčni multi-touch display dio je standardnog infotainment sistema i sadrži DAB+ radio prijemnik te podržava kontrolu glasom i gestikulacijama. Navigacija opciono uključuje online radio i 13-inčni ekran, dok je 10-inčni Virtual Cockpit (virtuelni kokpit) standardan. Prvi put ga je moguće kombinovati s pomenutim opcionim head-up displayem.
Tri multifunkcionalna Škoda Smart Dials "točkića", odnosno okretna dugmeta, kombinuju haptičke i digitalne elemente te se nalaze između infotainment ekrana i centralne konzole. Njima je moguće upravljati okretanjem i pritiskanjem, a svaki od njih sadrži mali digitalni display u boji prečnika 32 mm. Ove kontrole omogućavaju brz pristup brojnim funkcijama vozila te imaju Unique Dark Chrome završnu obradu. Dva vanjska Smart Dials točkića namijenjena su vozaču i suvozaču kako bi mogli prilagođavati temperaturu, grijanje i hlađenje sjedišta. Svaka trenutna funkcija Smart Dials kontrola se prikazuje na displayu te se može promijeniti jednostavnim pritiskom na nju. Vozač može prilagoditi Smart Dial za kontrolisanje do četiri od navedenih funkcija, a to su glasnoća infotainment sistema, brzina ventilatora, smjer zraka, pametni klima uređaj, modovi vožnje i zumiranje mape. Konfigurisanje Smart Dials kontrola vrši se relevantnom meniju infotainment sistema, a dugi pritisak se koristi za mijenjanje funkcija. Četiri dodatna hardverska dugmeta pružaju direktni pristup ventilaciji vjetrobranskog stakla, grijanju stražnjeg stakla, recirkulaciji zraka i funkcijama automatske klime. Meni klima uređaja je nova funkcija koja stiže u narednom periodu, a omogućit će brz pristup svim funkcijama grijanja za sjedišta, upravljač, vjetrobransko i stražnje staklo i to putem jednog Heaters dugmeta.
Novi Superb je opremljen Power Boxom koji omogućava induktivno punjenje smartphonea snagom od 15W, a također hladi uređaj tokom punjenja baterije. Od paketa opreme Selection ka boljim, automobil je standardno opremljen s četiri 45W USB-C porta, po dva naprijed i nazad. Dodatni 15W USB-C port smješten iza unutrašnjeg ogledala također je uključen od paketa opreme Selection ka boljim. Ovi 45W portovi se mogu koristiti za napajanje laptopa, pored punjenja smartphonea i tablet kompjutera. Osam zvučnika u panelima vrata i centralni zvučnik u instrument tabli standardni su od paketa Essence ka boljim. Canton Sound System ozvučenje s 14 zvučnika, uključujući četiri surround zvučnika, dostupan je kao opcija.
Superb je usvojio novu Škodinu strukturu asortimana te nudi kupcima ukupno sedam dizajnerskih selekcija s pažljivo usklađenim bojama i materijalima u stilu modernog životnog okruženja. Studio Design Selection s crnom i sivom tkaninom je uključen u osnovni Essence paket opreme. Paket Selection nudi izbor između četiri Design Selections varijante, a Škodini kupci mogu birati između 13 tematskih opcionih paketa i 15 pojedinačnih opcija.
Kao što je već navedeno, Škoda je stavila naglasak na održivost i korištenje visokokvalitetnih materijala u unutrašnjosti novog Superba. Svi tekstili, uključujući strop, napravljeni su od 100 posto recikliranih materijala. Koža u boji konjaka za Suite i L&K Suite Design Selections štavljena je korištenjem otpadne vode iz procesa prerade maslina. Škodin preopoznatljivi kišobran i strugač za led također su napravljeni od održivih materijala, a svi hromirani elementi u unutrašnjosti zamijenjeni su Unique Dark Chrome oblogom.
Ispred vozača je dvokraki multifunkcionani upravljač koji krasi novi logo češke kompanije, a sve Design Selections varijante dolaze sa sjajnim crnim puhalicama na instrument tabli. Udobnost vozača dodatno je unaprijeđena podlogom za koljeno na strani centralne konzole u stilu relevantnog Design Selectiona. Retrovizor je bez okvira i automatski se zatamnjuje.
Četvrta generacija Superba se može dobiti s tri različite konfiguracije prednjih sjedišta. Studio Design Selection sjedišta dolaze s presvlakama od tkanine te su ručno podesiva po visini i dužini. Design Selections Loft s presvlakama od tkanine i Lounge s rupičastom Suedia kožom dodatno ima ručno podesivu dužinu jastuka, elektronski podesiv ugao naslona, 4-smjernu lumbalnu potporu i funkciju masaže s tri zračna jastuka. Suite verzije posjeduju grijana i hlađena Ergo sjedišta presvučena rupičastom kožom/imitacijom kože, s memorijom položaja oba prednja sjedišta uključujući Smart Comfort Entry. Njihova poboljšana funkcija masaže koristi deset pneumatski kontrolisanih zračnih jastuka, kojim se može upravljati putem infotainment menija ili putem kontrola na oblogama sjedišta. Jedna od novih "Simply Clever" funkcija je i elektronski pokrivač prtljažnog prostora u Combi karavanu.
Jumbo Box ispod podijeljenog, sklopivog centralnog naslona za ruku sadrži i novi odvojivi pretinac za naočale, kao i ladicu sa sredstvom za čišćenje ekrana. Novi Superb je dobio i džepove za mobitele na stražnjim stranama prednjih sjedišta, kao i novi klizni centralni naslon za ruku s dva integrisana držača čaša te držačem tablet kompjutera. U panelima prednjih vrata ima dosta mjesta za odlaganje sitnica poput Škodinog kišobrana. Inače, za Superb je dostupno 28 Simply Clever funkcija, ovisno o paketu opreme.
Spomenimo i stalnu internetsku vezu koja omogućava over-the-air ažuriranja, online planiranje ruta i brojne mobilne usluge Škoda Connecta.
Šest opcija još efikasnijeg pogona
Škoda kupcima novog Superba nudi šest modernih i visoko efikasnih pogona snage od 160 do 265 KS.
Ponuda uključuje 1,5-litarski TSI benzinski motor koji razvija 150 KS i kombinovan je s blagom hibridnom tehnologijom. Ovo je prvi put da Škoda upotrebljava 48-voltni starter generator pokretan remenom i 48-voltnu litij-jonsku bateriju za model Superb. Energija vraćena za vrijeme kočenja može pružiti podršku SUS motoru ili omogućiti Superbu da se kreće bez pokretanja motora. Četvrta generacija Superba je dostupna s još dva benzinska i dva dizelska motora. Kao i 1,5-litarski TSI, svi su upareni sa sedmostepenim DSG mjenjačem. Dva 2,0-litarska TSI motora razvijaju 204 KS i 265 KS, dok dva 2,0-litarska TDI motora isporučuju 150 i 193 KS. Najsnažniji benzinski i dizelski motori standardno dolaze s pogonom na sva četiri točka, dok svi zadovoljavaju Euro 6d standard emisije.
No, to nije sve, jer će kupci moći izabrati i novu generaciju plug-in hibridnog pogona, koja je dostupna isključivo za Combi karavan. Riječ je o 1,5-litarskom TSI motoru od 150 KS, koji je kombinovan s baterijom kapaciteta 25,7 kWh, a koja je dvostruko veća od prethodne i koja omogućava električni domet veći do 100 km, 40 više nego u slučaju prethodnog modela. Ukupna snaga iznosi 204 KS i prenosi se na prednje točkove putem 6-stepenog DSG mjenjača. Maksimalna snaga punjenja na kućnim punjačima i AC stanicama iznosi 11 kW, a baterija se može napuniti od 0 do 100 posto kapaciteta za 2 sata i 30 minuta. Punjenje na javnim DC brzim punjačima je još brže. Zahvaljujući maksimalnoj snazi punjenja od 50 kW, potrebno je svega 25 minuta da se baterija napuni od 0 do 80 posto kapaciteta. Kočenjem dolazi do povrata energije.
Infotainment sistem za Superb Combi iV dolazi sa specijalnim funkcijama za precizno lociranje punjača, a za budućnost je osigurana i Plug & Charge podrška.
Vrhunsku sintezu udobnosti i sportskog duha osigurava DCC Plus sistem kontrole šasije. Četvrta generacija Superba je opciono dostupna s novim DCC Plus sistemom, koji je standardan za Superb L&K. Ova nova verzija koristi dva neovisno kontrolisana ventila za odvajanje faza odskoka i kompresije ovjesa. Ranije su obje funkcije bile kontrolisane jednim ventilom, a nova generacija omogućava brže podešavanje prigušenja i širi raspon karakteristika prigušenja. Vozači i putnici će uočiti razliku u vidu bržih reakcija i poboljšane dinamike vožnje ili povećane udobnosti vožnje, po želji. Uz odgovarajuću postavku DCC Plus sistema, karoserija automobila ostaje "mirnija" i manje podložna vibracijama te vertikalnim pokretima, posebno kad se vozi lošim putevima, makadamom i preko poklopaca šahtova.
Sigurnost i pomoćni sistemi na visokom nivou
Četvrta generacija Superba posjeduje poboljšane "pametne" pomoćne sisteme koji su novi za ovaj model, a među njima su Turn Assist i Emergency Steering Assist. Drugi sistemi koje je imao i prethodnik, poput Travel Assista, Side Assista i Front Assista, značajno su poboljšani. U slučaju nesreće, Crew Protect Assist sistem i do 10 zračnih jastuka štite putnike. Zahvaljujući rigoroznom testiranju i najnovijoj tehnologiji, novi Superb svojim putnicima garantuje najbolju moguću sigurnost. Turn Assist reaguje upozorenjem, a kada je potrebno i automatskim kočenjem ukoliko se postoji vozilo koje prilazi prilikom skretanja prema nadolazećem saobraćaju. Emergency Steering Assist automatski podešava upravljanje tokom iznenadnih manevara ukoliko vozač okrene upravljač prekasno u namjeri da spriječi sudar. ESC automatski interveniše kako bi spriječio podupravljanje i preupravljanje. Emergency Steering Assist radi pri brzinama između 30 i 150 km/h, može se isključiti u infotainment sistemu, ali ne i trajno deaktivirati. Crossroad Assist koristi radarske senzore i prednju kameru da upozori na saobraćaj, bicikliste i pješake pri izlasku automobila s prilaza ili iz slijepog izlaza. Gdje je prikladno, aktiviraju se vizuelna i zvučna upozorenja, a potom i kočnice. Upozorenje se prikazuje na vanjskom retrovizoru, a pri otvaranju vrata u slučaju nadolazećeg saobraćaja iza automobila aktivira se zvučno upozorenje. Domet je 35 metara, a pokriven je ugao od 120 stepeni. Intelligent Park Assist pružit će veliku pomoć pri parkiranju.
Superb L&K - najbolji model s ekskluzivnim i unikatnim detaljima
Dok Škoda Superb flagship ulazi u četvrtu generaciju, L&K je ponovo najbolji model u ponudi. Riječ je o paket opreme koji nosi ime po osnivačima kompanije Václavu Laurinu i Václavu Klementu. Vanjski detalji su obrađeni u jedinstvenom tamnom hromu (Unique Dark Chrome) te je opremljen posebnom L&K Suite Design Selection paketom s crnom kožom ili kožom/imitacijom kože u boji konjaka. Standardne karakteristike uključuju LED Matrix svjetla, DCC Plus i progresivno upravljanje. Ergo sjedišta imaju funkciju grijanja, ventilacije i masaže, a deset zračnih jastuka zaduženo je za maksimalnu udobnost. Canton ozvučenje s 14 zvučnika osigurava odličnu akustiku. Superb L&K je dostupan kao hatchback i Combi karavan te se može naručiti sa svim pogonskim opcijama.
Među detaljima u tamnom hromu su okvir prednje maske, detalji na karoseriji, stražnji difuzor i natpis "Škoda" postavljen nazad. Krovni nosači na karavanu imaju ekskluzivnu eloksiranu srebrnu završnu obradu. Na automobilu su 18-inčne Beltarix polirane aluminijske felge u antracit boji, a krase ga i L&K oznake. Dio bogate standardne opreme su LED Matrix prednja i LED stražnja svjetla s dinamičnim pokazivačima smjera, kao i elektronski mehanizam vrata prtljažnika s virtuelnom pedalom. DCC Plus i progresivno upravljanje omogućavaju sportsku, ali i posebno udobnu vožnju.
Superb L&K standardno nudi L&K Suite Design Selection paket s rupičastom crnom kožom/imitacijom kože te kožu/imitaciju kože u boji konjaka kao opciju. Koža je štavljena na održiv način. Naslone za glavu krasi natpis "Laurin & Klement".
Armaturna ploča i vrata panela sadrže "Softtouch Kida" dekorativne detalje, kao i tamne hromirane lajsne te ambijentalno osvjetljenje. Klizni stražnji centralni naslon za ruku i Canton ozvučenje sa 14 zvučnika također su standardna oprema.
Dolazak na tržište
Novi Superb će se proizvoditi u postrojenju Volkswagen Grupe u Bratislavi u Slovačkoj, a na tržište stiže u drugom kvartalu 2024. godine uključujući BiH.