Najsnažniji u historiji
10

Lamborghini LB744 razvija 1.001 KS, ima V12 i tri električna motora

D. B.
Cijeli svijet strpljivo čeka predstavljanje nove generacije Lamborghinijevog flagshipa, a sada je kompanija objavila tehničke specifikacije elektrificiranog superautomobila koji se razvija pod kodnim imenom LB744.

Plug-in hibridni sistem se sastoji od novog 6,5-litarskog V12 motora uparenog s novim osmostepenim mjenjačem s duplim kvačilom, litij-jonske baterije i tri električna motora, a ukupna snaga iznosi 1.001 KS.

Lamborghini je otkrio i detalje o platformi svog "prvog elektrificiranog automobila visokih performansi", koji će biti predstavljen uskoro u okviru proslave 60. godišnjice kompanije te tako zamijeniti Aventador, ali i odati počast historiji legendarnih V12 superautomobila iz Sant'Agate.

Atmosferski 6,5-litarski V12 motor kodnog imena L545 je značajno drugačiji, snaga je povećana, a težina smanjena u odnosu na prethodnika. Promjene uključuju redizajnirane kanale za usis zraka, novi sistem sagorijevanja s povećanim omjerom kompresije, poboljša, kao i poboljšanim protokom izduvnih gasova. Kao rezultat toga, motor razvija 814 KS i 725 Nm obrtnog momenta, što znači da je riječ o najsnažnijem V12 motoru koji je proizveden u Lamborghinijevom postrojenju. Sam SUS motor je za 55 KS snažniji od motora koji pokreće Lamborghini Aventador SVJ, a težak je 218 kg, odnosno 17 kg manje u odnosu na odlazeći agregat.

Motor s unutrašnjim sagorijevanjem je i dalje postavljen u sredinu, ali je rotiran za 180 stepeni. Radi zajedno s tri uljno hlađena aksijalna elektromotora od kojih su dva postavljena na prednjoj osovini, a jedan nazad iznad novog osmostepenog mjenjača s duplim kvačilom. Dok V12 svoju snagu šalje na stražnje točkove, električni motori osiguravaju pogon na sva četiri točka sa torque vectoring sistemom. Također, električni motori se mogu koristiti za potpuno električni način rada.

Svaki od tri električna motora isporučuje 148 KS i težak je 18,5 kg. Također, prednji motori isporučuju po 350 Nm obrtnog momenta na prednju osovinu, dok stražnji električni motor razvija do 150 Nm. Kombinovano, plug-in hibridni pogon proizvodi impresivnih 1.001 KS, čime je snaga jednog Lamborghinija prvi put u historiji izražena u četiri cifre. Podatak o kombinovanom obrtnom momentu nije objavljen.

Litij-jonska baterija kapaciteta 3,8 kWh nalazi se unutar tunela prijenosa između vozača i suvozača, duga je 1.550, visoka 301 i široka 240 mm. Punjenje putem eksternog izvora energije (7 KW) traje 30 minuta, dok se pomoću V12 motora može napuniti za samo šest minuta. Kao i kod svih hibrida, baterija se puni i energijom iz sistema regenerativnog kočenja na prednjim točkovima. Iz Lamborghinija također nisu otkrili domet automobila, no ukupna emisija CO2 je smanjena za 30 posto u odnosu na neelektrificirani Aventador Ultimae.

Nova komponenta je i osmostepeni mjenjač s duplim kvačilom (DCT) postavljen u poprečnom zadnjem položaju te podsjeća na mjenjač Lamborghinijevog modela Miura iz 1966. godine. Kompaktan je, dužina izinosi 560, širina 750 i visina 580 mm, a također je lakši i brži od sedmostepenog DCT mjenjača koji koristi Huracan. Njegova pozicija omogućava prostraniju unutrašnjost u kabini s dva sjedišta u poređenju s Aventadorom. Mjenjač ima funkciju "kontinuiranog prebacivanja u niži stepen prijenosa", koja se koristi držanjem lijeve lopatice. DCT nema "rikverc" pa se za kretanje unazad brinu električni motori.

Novi Lamborghinijev model će bii predstavljen "uskoro".