Pregršt inovacija
67

Mercedes-Benz predstavio novu S-Klasu: najnapredniji Mercedes svih vremena

E. Z.
S-Klasa predstavlja fascinaciju marke Mercedes-Benz: legendarna i tradicionalna inženjerska stručnost definiše luksuzni segment u automobilskoj industriji. Nova S-Klasa može se doživjeti svim čulima – vidom, osjećajem, sluhom i mirisom, nudeći brojne inovacije u oblastima pomoći pri vožnji, bezbjednosti i interakcije.

Mercedes-Benz S-Klasa sljedi dugu tradiciju koja se proteže sve do začetka Mercedes marke, početkom 20. stoljeća. Svaki model je presudno uticao na automobilski inženjering svoje ere. Mnogo prije zvanične oznake S-Klase, modeli u poslovnoj i luksuznoj klasi bili su glavni element portfolija kompanije sa sjedištem u Stuttgartu i uvijek su bili sinonim za luksuz, udobnost, sigurnost i moderan način života. Kontinuirano porijeklo S-Klase započinje modelom 220 (V 187) iz 1951. godine, a oznaka "S-Klasa" zvanično je uvedena sa serijom 116 iz 1972. godine.

Nova generacije S-Klase dolazi kao oličenje automobila koji postavlja mjerila tehnolgije, luksuza, ugodnosti i dizajna. Mercedes prije svega ističe drugu generaciju MBUX sistema (Mercedes-Benz User Experience) koji debituje u novoj S-Klasi. Još jedna prekretnica je interfejs između vozača, putnika i vozila: sa do pet ekrana u vozilu, neki sa OLED tehnologijom. Pritiskom na dugme, novi 3D ekran upravljačkog programa po prvi put omogućava prostornu percepciju scene sa stvarnim 3D efektom. Jednako impresivna karakteristika je veliki head-up displej sa sadržajem proširene stvarnosti (augmented reality). Na primjer, prilikom kretanja, animirane strijelice za isključenje se virtuelno i precizno projektuju na kolovoznu traku.

Koristeći kamere na gornjoj kontrolnoj tabli i algoritme za učenje, MBUX Interior Assist prepoznaje i predviđa namjere putnika. To čini tumačenjem pravaca glave, pokreta ruku i govora tijela, a odgovara odgovarajućim funkcijama vozila. Na primjer, ako vozač pogleda preko ramena prema zadnjem staklu, Interior Assist automatski otvara zavjesu zadnjeg prozora.

Aktivno ambijentalno osvjetljenje (opciono dostupno) dopunjuje ambijentalno osvjetljenje (standardna oprema) dodatnim slojem svjetlosti. Sa oko 250 LED svjetala, aktivno ambijentalno osvjetljenje je intergisano u sistem pomoći pri vožnji, i može vizuelno da pojača njegova upozorenja. Dodatno, moguće su povratne informacije kada se, na primjer, koristi sistem za kontrolu klime ili 'Hey Mercedes' glasovni asistent.

Najnovija generacija paketa pomoći pri vožnji (Driving Assistance Package) ima nove i brojne unaprijeđene funkcije. Jedan primjer je pametno poštovanje ograničenja brzine. Novi prikaz pomoći na ekranu vozača jasno prikazuje preko cijelog ekrana princip rada sistema pomoći u vožnji.

Tokom jakih frontalnih sudara, zadnji zračni jastuk (opciono dosupan za S-Klasu sa dužim međuosovinskim razmakom) može znatno smanjiti opterećenje koje djeluje na područje glave i vrata putnika na zadnjim sjedištima. Prednji zračni jastuk sa zadnje strane sjedišta postavlja se posebeno nježno zahvaljujući svojoj inovativnoj konstrukciji koja koristi cjevastu strukturu.

Zahvaljujući upravljanju zadnjom osovinom (opciono), S-Klasa je upravljiva kao i kompaktni automobil u gradu. Ugao upravljanja na zadnjoj osovini je do deset stepeni. Krug zaokreta smanjen je do 2 metara.

Više od 50 elektronskih komponenti u novoj S-Klasi može se ažurirati novim softverom bežičnim putem (“over-the-air” OTA). Tu spada čitav infotejment sistem MBUX, displej vozača i MULTILED i DIGITAL LIGHT sistemi osvjetljenja. Ova tehnologija štedi vrijeme kupaca, jer on/ona ne mora da posjeti servis u tu svrhu. Pored toga, vozilo ostaje ažurirano i opremljeno najnovijim funkcijama tokom svog životnog vijeka. Eksplicitan pristanak kupaca je uvijek preduslov za OTA ažuriranja.

Kada prijeti bočni udarac drugim vozilom, karoserija vozila se može podići zahvaljujući E-ACTIVE BODY CONTROL sistemu oslanjanja (opciono) u roku od nekoliko desetinki. Ovo je nova funkcija PRE-SAFE® Impulse Side: može da smanji opterećenja koja djeluju na putnike jer usmjerava sile udara ka posebno otpornim konstrukcijama u donjem dijelu vozila.

Očekuje se da će od druge polovine 2021.godine, S-Klasa moći da se vozi u uslovno automatizovanom režimu sa novom funkcijom DRIVE PILOT (opciono dostupna), u situacijama kada je gustina saobraćaja velika ili na odgovarajućim dionicama puta u Njemačkoj. Na taj način smanjuje se opterećenje vozača, a omogućava im se da se bave sekundarnim aktivnostima kao što su pretraživanje interneta ili provjeranjanje e-maila, dobijajući tako dodatno vrijeme.

Revolucionalna tehnologija farova DIGITAL LIGHT (dostupno opciono) omogućava potpuno nove funkcije, kao što su projekcija simbola upozorenja na put ispred. U svakom faru, DIGITAL LIGHT ima svjetlosni modul sa tri ekstremno moćne LED diode, sa svjetlošću koja se prelama i usmjerava do 1,3 miliona mikro ogledala. Rezolucija je, prema tome, veća od 2,6 miliona piksela po vozilu.

Sa Cd u isnosu od 0,22, S-Klasa je jedan od najaerodinamičnijih automobila na svijetu, posebno u segmentu luksuznih limuzina. Iako se frontalna površina (A) nove S-klase neznatno povećala na 2,5 kvadratnih metara, koeficijent otpora je još više smanjen u poređenju sa prethodnim modelom. Proizvod Cd i A je 0,56 kvadratnih metara, što je 200 kvadratnih cm manje u odnosu na prethodni model.

Aerodinamičke mjere koje utiču na karoseriju, donji dio i odvojive dijelove omogućavaju dobre rezultate u aerotunelu i u stvarnom radu. Opsežne simulacije protoka zraka već su izvedene pomoću računarskih klastera visokih performansi tokom rane faze razvoja.

S-Klasa je također postigla dalja poboljšanja u aeroakustici. Prethodna generacija se već istakla veoma visokim nivoom udobnosti i smanjenja buke u unutrašnjosti. Novi model je još tiši. Visoka krutost karoserije pruža osnovu za izvanrednu udobnost uz smanjenje buke i vibracija, a to je poboljšano finim podešavanjem. Na primjer, otvori za kablovske uvodnice u zaštitnom zidu imaju dvostruke zaptivke.

Da bi se postigao zvuk motora koji se u unutrašnjosti doživljava prefinjeno i nenametljivo, izolacija zaštitnog zida proširena je na bočna područja A-stubova i na pod. Mercedes-Benz također prvi put koristi akustičnu pjenu u određenim dijelovima karoserije.

Motori: više elektrifikacije, veća efikasnost

Šestocilindrični redni benzinski i dizel motori u različitim izlaznim snagama su prve varijante motora za novu S-Klasu. V8 motor sa integrisanim pokretačkim generatorom (ISG) i ugrađenim električnim sistemom od 48 volti biće dostupan uskoro. Plug-in hibrid sa potpuno električnim dometom od oko 100 kilometara slijedi 2021. godine.