Prodaja već počela
1

Mercedes-Benz predstavio obnovljeni Sprinter

Klix.ba
Novi motor, novi mjenjač, novi sistem pogona na sva četiri točka sa sveobuhvatnim tehnološkim unaprjeđenjem, Mercedes-Benz osigurava da će njegova ikona velikih kombija, Sprinter, ponuditi veću udobnost u vožnji od septembra ove godine nadalje – i to na gotovo svim terenima.

U srcu unaprjeđenja je izuzetno moćan i efikasan 2.0-litarski dizel motor OM 564 poznat iz portfolija Mercedes-Benz putničkih automobila. Četvorocilindarski agregat uskoro će biti dostupan za naručivanje u četiri kategorije snage. Sprinter će takođe preuzeti i automatski 9G-TRONIC mjenjač u svim svojim varijantama iz asortimana putničkih automobila brenda sa trokrakom zvijezdom, dopunjujući šestostepeni manuelni mjenjač. Treća nova tehnička karakteristika, koja također startuje od septembra, je pogon na sve točkove sa Torque-on-demand sistemom u Sprinteru 4×4. On će zamijeniti sadašnji sistem.

Snažan sa niskim emisijama: 2.0-litarski dizel motor u četiri kategorije snage

Dok je snažni četvoro-cilindarski OM 654 dizel motor do sada bio dostupan samo u Sprinter Furgon varijanti i šasiji sa pogonom na zadnje točkove, od septembra Mercedes-Benz će nuditi ovaj tip motora kao jedini motor za sve verzije, uključujući i novu varijantu pogona na sva četiri točka.

Klasifikovan prema standardima za emisiju izduvnih gasova Euro VI-E i Euro 6d, OM 654 se uskoro može naručiti – u zavisnosti od izabrane varijante pogona i karoserije – u četiri kategorije snage 84 kW/114 kS, 110 kW/150 kS, 125 kW/170 kS i 140 kW/190 kS.

Četvoro-cilindarska jedinica iz portfolija putničkih Mercedes-Benz automobila može se pohvaliti dodatno poboljšanom izolacijom od buke i vibracija u odnosu na prethodnika. Pored boljih karakteristika vožnje i veće vučne snage, to znači da je prijatno tiho u vozilu i da su smanjeni dosadni šumovi. Kombinacija aluminijumskog bloka i čeličnih klipova, komora za sagorijevanje u čelu klipa, kao i NANOSLIDE premaz cilindra za smanjenje trenja u motoru, zajedno sa dinamičkom višesmjernom recirkulacijom izduvnih gasova i naknadnom obradom u motoru, također omogućavaju manju potrošnju i niske emisije. Zbog svog položaja blizu motora, naknadna obrada izduvnih gasova radi sa malim gubicima toplote i u povoljnim uslovima.

Za još bržu promjenu stepena prijenosa: 9G-TRONIC automatski mjenjač zamenjuje 7G-TRONIC PLUS

Kao dodatni prijenos iz trenutne ponude Mercedes-Benz putničkih vozila, Mercedes-Benz kombinuje najsavremeniji 2.0-litarski dizel motor u Sprinteru sa 9G-TRONIC automatskim mjenjačem.

Moderni mjenjač zamjenjuje prethodni 7G-TRONIC PLUS. Zajedno sa izraženim „overdrive“ karakteristikama, njegovih devet brzina održava niske obrtaje motora u gotovo svim situacijama u vožnji, što također znači značajnu uštedu u potrošnji goriva i primjetno smanjene vibracije i buku. Optimizovani hidraulični elementi također omogućavaju brze, jedva primjetne promene stepena prijenosa gotovo bez prekida vučne snage. “Drive Select” i ručice za mijenjanje brzina na volanu omogućavaju vozaču da ručno interveniše u trenutnom režimu. Još jedan plus: uprkos dva dodatne stepena prenosa, 9G-TRONIC automatskom mjenjaču potrebno je isto prostora za ugradnju kao i njegovom prethodniku 7G-TRONIC PLUS.

Manuelni mjenjač sa 6 brzina ostaje nepromijenjen.

Dobra trakcija na putu i van puta: novi pogon na sve točkove

Kao i ranije, Sprinter se može naručiti ne samo sa pogonom na prednje i zadnje točkove, može se naručiti i sa pogonom na sve točkove – od septembra sa potpuno novim sistemom, također djelimično izvedenim iz sadašnjeg modularnog sistema Mercedes-Benz putničkih vozila. Za razliku od sistema prethodnika koje je dovodio 35% obrtnog momenta na prednju i 65% na zadnju osovinu u 4x4 režimu, ovaj sistem može potpuno različito da rasporedi pogonske momente između prednje i zadnje osovine u zavisnosti od situacije i bez inputa vozača (Torque-on-demand – obrtni moment na zahtjev).

Potpuno promijenjiva raspodjela obrtnog momenta obezbjeđena je elektronski kontrolisanim kvačilom sa više lamela integrisanom u razvodnu kutiju. Ako je multiplate kvačilo isključeno u normalnom režimu vožnje, zadnja osovina potpuno upravlja vozilom. Sa uključenim multiplate kvačilom, prednja osovina dolazi u igru. Ovo osigurava veliku trakciju i rukovanje bez napora. Dodatna prednost u odnosu na prethodni pogon na sve točkove: pored veće udobnosti putem automatske raspodjele obrtnog momenta, novi sistem radi mnogo tiše.

Čim to zahtjeva situacija u vožnji, pogonski momenat se dovodi na prednju osovinu. Ako to više nije potrebno - na primjer u snažnim kočionim manevrima sa intervencijom ABS-a – prednji pogon se isključuje i obrtni momenat se smanjuje na nulu. Ako postoji opasnost od podupravljanja ili nadupravljanja pod opterećenjem, obrtni moment se prvo raspoređuje tako da se vozilo ponovo stabilizuje. Samo ako ove mjere ne pomognu u smirivanju situacije, intervenišu kontrolni sistemi ESP i 4ETS prilagođeni sistemu 4×4.

Novi Sprinter 4x4 uskoro će biti dostupan u standardnoj opremi u kombinaciji sa motorom OM 654 sa 140 kW/190 kS i 9G-TRONIC automatskim mjenjačem – i to do težine do 5.5 GVW.

Speed Delivery Door – vrata za brzu isporuku olakšavaju rad dostavljačima paketa

Osim povećanja udobnosti u vožnji, Sprinter će od ovog mjeseca nadalje ponuditi još jedan plus u ergonomiji i bezbjednosti zahvaljujući inovativnom sistemu kliznih vrata 'Speed Delivery Door' koji će biti dostupan u fabrici. Ovo su automatska, senzorski kontrolisana dvostruka okretna vrata sa suvozačeve strane, koja na zahtjev zamjenjuju bočna klizna vrata u prtljažni prostor.

Svjetlosna barijera otkriva vozača čim sa vozačevog sjedišta uđe u prtljažni prostor. Vrata za brzu isporuku se tada automatski otključavaju i otvaraju. Time se štedi vrijeme i rasterećuje vozač, jer oni mogu ostaviti vozilo sa paketima u rukama bez potrebe da dodiruju bilo šta drugo, a vrata se automatski zatvaraju za njima. Nije potrebno odlagati robu i ponovo je podizati, kao što je slučaj sa konvencionalnim kliznim vratima. Automatsko zaključavanje biće dostupno za naručivanje kao dodatna opcija.

Još jedna prednost za veću sigurnost: vrata za brzu isporuku su prozirna iz unutrašnjosti. Vozači stoga imaju pogled na trotoar prije nego što izađu. Rizik od sudara sa prolaznicima, posebno biciklistima, značajno je smanjen.

Vezani članci