Novi CLA nudi više kupcima u svakoj dimenziji, više prostora, više prefinjenosti, više udobnosti, više inteligencije i više efikasnosti u odnosu na svog prethodnika. To je najpametniji automobil koji je Mercedes-Benz ikada napravio – i prvi model u potpuno novoj porodici vozila za ulazak u svijet Mercedes-Benza. Svaki novi model će biti dostupan s električnim i visokotehnološkim hibridnim pogonima. Debitovao je i potpuno električni CLA.
Najinteligentniji Mercedes-Benz ikada
Novi CLA je prvo vozilo koje u potpunosti radi na interno razvijenom Mercedes-Benz operativnom sistemu (MB. OS), što ga čini najinteligentnijim Mercedes-Benz ikada. Novi sistem poboljšan vjštačkom inteligencijom omogućava opremanje svakog vozila superračunarom povezanim sa Mercedes-Benz Intelligent Cloudom. Ovo omogućava redovno ažuriranje za najvažnije funkcije vozila, uključujući i sisteme pomoći u vožnji prvi put. Ovo održava CLA ažurnim i atraktivnim u godinama koje dolaze.
Na putu ka hiper-personalizovanom digitalnom iskustvu: Četvrta MBUX generacija
MB. OS označava početak četvrte MBUX generacije. Otvara novi svijet personalizovanih iskustava i intuitivne interakcije između čoveka i vozila, postavljajući nove standarde u automobilskoj industriji. Nova MBUX generacija je prvi infotainment sistem u automobilu koji integriše vještačku inteligenciju (AI) iz Microsofta i Googlea. Ovo po prvi put kombinuje više AI agenata u jednom sistemu. MB. OS nudi maksimalnu fleksibilnost za besprijekornu integraciju sadržaja od nezavisnih provajdera. Tipičan Mercedes interfejs ostaje, pružajući poznato korisničko iskustvo.
Izuzetno intuitivan i individualan: novi MBUX UI/UX koncept
MBUX Superscreen pokreću najsavremeniji čipovi visokih performansi i grafika u realnom vremenu iz Unity Game Enginea. Novi koncept kontrole i prikaza prilagođen je individualnim željama kupaca. Dalje razvijeni MBUX Zero Layer na centralnom ekranu prikazuje najvažnije informacije, sugestije i prvi put, najnovije korištene aplikacije.
U prikazu aplikacije, aplikacije se sada mogu premještati i grupisati u pojedinačno imenovane fascikle, slično pametnom telefonu. Kada je aplikacija otvorena, jednostavnim prevlačenjem ulijevo vraća se u prikaz aplikacije. Još jedan potez vraća korisnika na nulti sloj. Alternativno, oni i dalje mogu da idu direktno na Zero Layer u bilo kom trenutku preko početnog dugmeta.
Inteligentan, lak za razgovor i empatičan kao prijatelj: Novi MBUX Virtual Assistant
S generativnom AI tehnologijom, novi MBUX Virtual Assistant revolucionira odnos između vozila i vozača. Omogućava vrste složenih, višestrukih dijaloga koje se mogu imati s prijateljem i imaju kratkoročno pamćenje. Zasnovan na ChatGPT4o i pretraživanju sa Microsoft Bingom, objedinjuje kolektivno znanje o internetu.
Zahvaljujući Google Geminiju, virtuelni asistent je također dobro upućen u pitanja vezana za navigaciju. Može pristupiti informacijama sa platforme Google Maps kako bi korisnicima pružio detaljne i personalizovane odgovore na pitanja o navigaciji, tačkama interesa i još mnogo toga. MBUX Virtual Assistant je uvijek prisutan na Zero Laier kao "živi" avatar u obliku Mercedes-Benz zvijezde. Tokom aktivnog dijaloga, prepoznaje emocije i može da odgovori u skladu sa tim.
Inteligentna navigacija kojoj možete vjerovati: prilagođeno rješenje Google Maps
U novom CLA, navigacija se zasniva na prilagođenim podacima Google mapa. Navigacijsko rješenje razvijeno u okviru partnerstva između Googlea i Mercedes-Benza jedna je od prvih integracija Geminija na Google Cloudu za usluge razgovora u vozilu s Google mapama. Mercedes-Benz navigacija s električnom inteligencijom planira najbržu i najpogodniju rutu, uključujući zaustavljanja za punjenje, na osnovu brojnih faktora. Integrirana vizualna komunikacija također dostiže novu dimenziju s MBUX Surround Navigation. On neprimjetno integrira prikaz pomoći vozaču s 3D prikazom okoline i navođenjem rute u realnom vremenu na ekranu vozača. Vozači imaju koristi od poboljšane svijesti o situaciji, vide što CLA vidi i kako ih sistemi pomoći podržavaju.
MB. DRIVE postavlja novi standard s najsuvremenijim sistemima pomoći u vožnji i parkiranju
Novi CLA modeli u Evropi dolaze kao standard s opsežnim sigurnosnim funkcijama i DISTRONIC Distance Assist. Dodatni sistemi pomoći za udobnost su u paketu Mercedes-Benz pod imenom MB. POGON. MB. DRIVE ASSIST će biti opcionalno dostupan u Evropi od lansiranja na tržište. Dopunjuje pomoć na daljinu DISTRONIC sa Steering Assist, što ga čini najsuvremenijim SAE Level 2 sistemom pomoći u vožnji. Novo u CLA je Lane Change Assist, koji olakšava promjene trake jednostavnim klikom na pokazivač smjera. Sigurnosni sistemi pomoći mogu spriječiti mnoštvo nesreća.
Bez napora na putu
Ugljični otisak novog potpuno električnog CLA smanjen je za 40 posto u cijelom lancu vrijednosti u usporedbi sa svojim neelektrificiranim prethodnikom. S iznimno niskom potrošnjom i impresivnim dosegom u ovom segmentu, CLA podiže električnu mobilnost u svakodnevnom životu na novu razinu. Prvi modeli koji dolaze na tržišta su CLA 250+ s EQ tehnologijom (preliminarne WLTP brojke: kombinovana potrošnja energije: 14.0-12.2 kWh/100 km | kombinovana emisija CO₂: 0 g/km | CO₂ klasa: A) i CLA 350 4MATIC s EQ tehnologijom (preliminarne WLTP brojke: kombinovana potrošnja energije: 14.8-12.5 kWh/100 km | kombinovana emisija CO₂: 0 g/km | CO₂ klasa: A). S dosegom do 792 kilometra prema WLTP-u (preliminarni WLTP podatak), CLA 250+ snage 200 kW s EQ tehnologijom nudi veliki radijus u svojoj klasi. CLA 350 4MATIC s EQ tehnologijom sa 260 kW pozicioniran je kao verzija performansi na vrhu asortimana modela.
Električna arhitektura od 800 volti čini punjenje skoro jednako brzim kao i punjenje goriva
Sistem od 800 volti može značajno smanjiti vrijeme punjenja u kombinaciji s novom generacijom baterija. CLA s EQ tehnologijom može se napuniti do dometa do 300 kilometara u roku od deset minuta. Brzo punjenje DC s do 320 kW je moguće za CLA 250+ i CLA 350 4MATIC.
Nova generacija baterija s visokom gustoćom energije i manjim ugljičnim otiskom
Novi potpuno električni modeli CLA 250+ i CLA 350 4MATIC imaju vrhunsku varijantu litij-ionskih baterija s uporabnim energetskim sadržajem od 85 kWh. Ćelije imaju anode koje miješaju silicijev oksid s grafitom. U usporedbi s prethodnom baterijom s konvencionalnim grafitnim anodama, gravimetrijska gustoća energije povećana je i do 20 posto. Zapreminska gustoća energije ćelijske kemije je 680 Vh/l. Sadržaj kobalta dodatno je smanjen. Nova generacija baterija smanjuje emisiju ugljika za oko 30 posto po ćeliji u odnosu na svog prethodnika. To je zahvaljujući mjerama za smanjenje ugljika, neto ugljik neutralnoj proizvodnji ćelija i korištenju električne energije iz obnovljivih izvora energije u proizvodnji anoda, katoda i ćelija.
Sprinter i maratonac u jednom: novi dvostepeni prijenos Dvostepeni mjenjač na glavnom pogonu na stražnjoj osovini kombinuje dinamiku s visokom učinkovitošću u svim situacijama. Prvi stepen prijenosa omogućava odlično ubrzanje od samog početka, visok kapacitet vuče i također nudi veliku učinkovitost u gradskom prometu. Druga brzina je dizajnirana za isporuku snage pri velikim brzinama i visokoj učinkovitosti na autoputu. Osigurava izvanredan domet i udobnost na daljinu. Maksimalna brzina također se postiže u drugoj brzini.
Fleksibilan za individualne potrebe
Moderni hibrid s tri razine snage uslijedit će krajem godine Potpuno električni modeli igraju ključnu ulogu u implementaciji održive poslovne strategije Mercedes-Benza. Međutim, želje i potrebe za mobilnošću kupaca u različitim regijama svijeta određuju tempo ove transformacije. Krajem godine, novi CLA će također biti dostupan kao hibrid s 48-voltnom tehnologijom i elektromotorom integriranim u mjenjač. Modularna arhitektura obitelji modela CLA omogućava Mercedes-Benzu maksimalnu fleksibilnost u konceptu pogona i proizvodnji. Najsuvremeniji motor s unutarnjim izgaranjem CLA hibrida će u početku biti dostupan u tri razine snage. Kupci će imati izbor između pogona na prednje kotače i 4MATIC pogona na sva četiri kotača.
CLA hibridni modeli mogu voziti potpuno električno i rekuperirati energiju
Elektromotor, inverter i prijenos formiraju visoko integriranu jedinicu. Elektromotor pruža inteligentnu podršku u cijelom rasponu brzina. Pri gradskim brzinama i kada je potrebno manje od 20 kV, hibridni modeli mogu voziti samo na električnu energiju. Takozvano električno krstarenje moguće je pri brzinama do oko 100 km/h. Posebnost motora s unutarnjim izgaranjem je njegova sposobnost rekuperacije u svih osam brzina, uz generiranje do 25 kW energije.
Emocionalni izraz atletske moći
CLA sa EQ tehnologijom osvaja uzbudljivom interakcijom inteligencije i emocija, redefinišući želju. Dugo međuosovinsko rastojanje, kratki prepusti i snažan GT stražnji dio su emotivni izraz atletske snage. Sportske proporcije automobila su poboljšane niskom kabinom, dugim poklopcem motora s grebenima i velikim točkovima. Mišićavi i atletski bokovi automobila počinju na lukovima prednjih točkova i protežu se do skulpturalnog stražnjeg dijela. Jasan jezik dizajna naglašava izvajane površine sa smanjenim linijama i preciznim spojevima. Upečatljive linije karaktera na boku stvaraju zanimljivu interakciju svjetlosti i sjene kada se gledaju bočno.
Panel s osvijetljenim Mercedes-Benz uzorkom
Legendarna i sportska rešetka u obliku slova A reinterpretirana je za električno doba. Inovativni bešavni zvjezdani panel prvi je put potpuno osvijetljen na Mercedes-Benzovom proizvodnom vozilu. Ukupno 142 pojedinačno animirane LED kromirane zvijezde stvaraju prepoznatljiv potpis brenda. Jedna od rijetkih vizualnih razlika koje razlikuju CLA hibrid je njegova klasična rešetka hladnjaka. Posjeduje Mercedes-Benz šemu u hromu, standardno uokvirenu LED svjetlosnim vodom.
Osvjetljava dan i noć
S opcijskim MULTIBEAM LED farovima, dnevna svjetla imaju oblik Mercedes-Benz zvijezde. Glavna svjetla povezuje svjetlosni vod. Stražnja svjetla su također u obliku zvijezde i povezana osvijetljenim elementom dizajna. Ova kombinacija daje CLA snažno i jedinstveno vizualno prisustvo. U kombinaciji s opcijskim MULTIBEAM LED prednjim svjetlima, ona formira novi Mercedes-Benzov potpis. Čini Mercedes odmah prepoznatljivim u svako doba dana ili noći – nepogrešiva izjava o legendarnom luksuzu. Standardna LED prednja svjetla visokih performansi imaju kromirani element dizajna u obliku zvijezde.
Svjetlom preplavljen ambijent
Svi CLA modeli dolaze standardno s proširivim panoramskim krovom. Ovaj jednodelni fiksni stakleni krov nema centralni nosač i neprimjetno se proteže od okvira vjetrobranskog stakla do stražnjeg dijela. Pruža novi doživljaj iskustva u unutrašnjosti s gotovo nesmetanim pogledom prema gore. Istovremeno, panoramski krov doprinosi izdašnijem prostoru za glavu u odnosu na svog prethodnika. Toplotno-izolirano laminirano sigurnosno staklo, infracrveni film i premazi sjedala niske emisivnosti (LovE) štite od sunčeve svjetlosti i topline.
Novo prostorno iskustvo
Unutrašnjost CLA nudi novo luksuzno iskustvo u ovoj klasi vozila. Dizajn prati princip svođenja na suštinu. To de-naglašava osnovnu strukturu i fokusira se na nekoliko ikonskih visokotehnoloških elemenata. Vrhunac je opcijski, plutajući MBUX Superscreen, koji se proteže po cijeloj širini unutrašnjosti. Iza velike staklene površine nalaze se 26-centimetarski (10,25-inčni) ekran vozača i 35,6 centimetara (14-inčni) centralni displej. Još jedna vizualna atrakcija je centralna konzola. Čini se da lebdi u zraku, a njegova visoka pozicija poboljšava sportski osjećaj. Kao i u višim klasama vozila, podijeljena je na dva nivoa. Gornji dio nudi ekspanzivnu, trodimenzionalnu trim površinu – s integriranim dvostrukim držačem za čaše i opcijskom bežičnom postoljem za punjenje pametnog telefona. Treći visokotehnološki element su veliki centralni paneli vrata obloženi kožom, koji također izgledaju da plutaju. Trodimenzionalno se omotavaju preko profila ručke za povlačenje, koja je dizajnirana u klasičnom cjevastom obliku.
Najbolja oprema u klasi
Atraktivan i svestran asortiman boja i materijala naglašava Mercedes-Benzovu posvećenost izuzetnom dizajnu i prepoznatljivim karakteristikama. Opcije uključuju nove boje akva mint i clear blue metalik, kao i novorazvijene presvlake sjedala s tehničkim izgledom bisernog efekta u crnoj / čisto bijeli biser. Dostupni su i ukrasni elementi napravljeni od drveta otvorenih pora, brušenog aluminija, premaza s anodiziranim izgledom i dekorativne papirne površine koja je nova u automobilskoj industriji.