MBUX (Mercedes-Benz User Experience) je radikalno pojednostavio komandovanje Mercedes-Benz-om. Predstavljen 2018. godine u aktuelnoj A-Klasi, na putevima širom svijeta ovim sistemom je opremljeno više od 1,8 miliona Mercedes-Benz putničkih automobila. Divizija dostavnih automobila se također oslanja na MBUX. Prije nekoliko mjeseci druga generacija ovog sistema sposobnog za učenje debitovala je u novoj S-Klasi. Sljedeći veliki korak sada slijedi u obliku novog EQS-a i opcionalno dostupnog MBUX Hyperscreen-a.
"Sa našim MBUX Hyperscreen-om, vizija dizajna postaje stvarnost“, kaže Gorden Vagener, glavni direktor dizajna Daimler Group. "Tehnologiju i dizajn spajamo na fascinantan način koji kupcu nudi neviđenu jednostavnost upotrebe. Volimo jednostavnost, tako da smo sada dostigli smo novi nivo MBUX-a.“
"MBUX Hyperscreen je i mozak i nervni sistem automobila“, kaže Sajjad Khan, član upravnog odbora Mercedes-Benz AG i CTO. "MBUX Hyperscreen kontinuirano bolje upoznaje korisnika i pruža prilagođenu, personalizovanu informativno-zabavnu i operativnu ponudu čak i prije nego što putnik uopšte mora da klikne ili ulazi u meni sistema."
MBUX Hyperscreen je primjer fuzije digitalnog i analognog dizajna: izgleda kao da se nekoliko ekrana stapa jedan u drugi bez ivica, što rezultira impresivnim, izgledom zakrivljene trake ekrana. Analogni otvori za vazduh integrisani su u ovu veliku digitalnu površinu kako bi povezali digitalni i fizički svijet.
MBUX Hyperscreen je okružen kontinuiranim plastičnim prednjim okvirom. Njegov vidljivi dio je oslikan složenim troslojnim postupkom u boji “Silver shadow”. Ovaj sistem premaza postiže posebno kvalitetan izgled površine zahvaljujući izuzetno tankim međuslojevima. Integrisano ambijentalno osvetljenje instalirano u donjem delu MBUX Hyperscreen-a čini da ekran izgleda kao da pluta na instrument tabli.
Suvozač također ima svoj dio ekrana kao i radni prostor, što putovanje čini prijatnijim i zabavnijim. Sa do sedam profila moguće je prilagoditi sadržaj. Međutim, zabavne funkcije ekrana za putnike dostupne su tokom putovanja samo u okviru zakonskih propisa specifičnih za pojedinačne države. Ako suvozačko sjedište nije zauzeto, ekran postaje digitalni ukrasni dio. U ovom slučaju se prikazuju animirane zvijezde, tj. Mercedes-Benz obrazac.
Za posebno sjajnu sliku, OLED tehnologija se koristi na centralnom i putničkom displeju. Kod OLED-a pojedinačni pikseli slike samostalno proizvode osvjetljenje; dok nekontrolisani pikseli slike ostaju isključeni, što znači da izgledaju tamno crno. Aktivni OLED pikseli, s druge strane, zrače visokim sjajem boja, što rezultira visokim vrijednostima kontrasta, bez obzira na ugao gledanja i uslove osvjetljenja.
Ovaj izazovni izgled displeja ide uporedo sa emocionalno privlačnom vizualizacijom. Sve grafike su u cijelosti oblikovane u novu šemu plavo/narandžaste boje. Klasični prikaz kokpita sa dva kružna instrumenta reinterpretiran je digitalnim laserskim mačem u staklenom ekranu.
Zahvaljujući svom jasnom dizajnu ekrana sa sidrenim tačkama, MBUX Hyperscreen je intuitivan i lak za rukovanje. Primjer za to je EV režim u stilu prikaza. Važne funkcije električnog pogona, poput pojačanja ili rekuperacije, vizualiziraju se na novi način, sa prostorno pokretnom kopčom, i na taj način postaju opipljive. Predmet u obliku sočiva kreće se između ovih spojnica. Prati gravitaciju i na taj način prikazuje G-Force snagu impresivno i emocionalno.
Sa MBUX Hyperscreenom čini se da se nekoliko ekrana neprimjetno spaja, što rezultira impresivnom širinom zakrivljenog ekrana širine 141 centimetar. Površina koju putnici mogu koristiti iznosi 2.432,11 cm2.
Veliki stakleni poklopac ekrana je u procesu oblikovanja zakrivljen trodimenzionalno na temperaturama od približno 650° C. Ovaj postupak izrade omogućava prikaz jedinice displeja bez izobličenja po cijeloj širini vozila, bez obzira na radijus poklopca ekrana.
Da bi došao do najvažnijih aplikacija, korisnik mora da se kreće kroz 0 nivoa menija. Zato Mercedes-Benz ovaj princip naziva nultim slojem.
Ispod ekrana na dodir nalazi se ukupno 12 pokretača za haptične povratne informacije tokom rada. Ako prst dodirne određene tačke oni pokreću opipljive vibracije na poklopcu.
Dva premaza poklopca ekrana smanjuju refleksije i olakšavaju čišćenje. Zakrivljeno staklo sadrži aluminijumski silikat koji je otporan na ogrebotine.
Sigurnosne mjere uključuju unaprijed određene tačke preloma uz bočne otvore, kao i pet držača koji ciljano popuštaju pri udaru zahvaljujući svojoj strukturi saća.
Samo neke od tehničkih specifikacija MBUX-a su 8 CPU jezgara, RAM od 24 gigabajta i propusnost RAM memorije od 46,4 GB po sekundi. Sa mjernim podacima 1 višenamjenske kamere i također 1 senzora svjetlosti, osvjetljenost ekrana se prilagođava ambijentalnim uslovima. Također, sa do sedam profila, prikazni dio se može individualizirati za suvozača.