Novi EQS SUV dijeli dugo međuosovinsko rastojanje (3.210 milimetara) sa EQS limuzinom, ali je preko 20 centimetara viši. Detaljnih dimenzija: 5.125/1.959/1.718 milimetara (dužina/širina/visina). Unutrašnje dimenzije imaju koristi od ovih izdašnih SUV dimenzija i od prednosti namjenskog dizajna prilagođenog električnoj platformi. Drugi red sjedišta se standardno može električno podesiti. U prtljažnik stanu do četiri torbe za golf. Treći red sjedišta sa dva dodatna zasebna sjedišta i širokim komfornim funkcijama za sve putnike dostupan je kao opcija.
EQS limuzina je aktuelni svjetski šampion u aerodinamici za serijske automobile. Njegov namjenski dizajn sa glatkim podvozjem i zatvorenim poklopcem hladnjaka bio je dobra polazna tačka za aerodinamičke mjere na EQS SUV-u. Optimizacija detalja protoka tipičnih za SUV dovela je do do sada jedinstvene kombinacije prostranosti i aerodinamičke efikasnosti.
Svi EQS SUV modeli imaju električni pogon (eATS) na zadnjoj osovini, a verzije sa 4MATIC-om takođe imaju eATS na prednjoj osovini. U modelima 4MATIC, funkcija Torque Shift obezbjeđuje inteligentnu, kontinuirano promjenljivu raspodjelu obrtnog momenta između zadnjeg i prednjeg elektromotora i na taj način korišctenje najefikasnijeg eATS-a u svakom trenutku. Elektromotori na prednjoj i zadnjoj osovini su sinhroni motori sa trajnom pobudom (PSM). Prednosti ovog dizajna uključuju veliku gustinu snage, visoku efikasnost i konstantnost snage.
Sa modelom EQS SUV, Mercedes-Benz čini veliki korak ka mobilnosti sa nultom emisijom i približava se ispunjenju Ambicije 2039. Model je proizveden na način koji je potpuno CO2 neutralan. EQS SUV postavlja prava rješenja za mobilnost bez emisija, inteligentno očuvanje resursa i odgovornu kružnu ekonomiju na putu.
AIRMATIC zračni ovjes sa kontinuirano podesivim prigušivačem ADS+ je standardna oprema. Nivo vozila se može podići za nekoliko centimetara. Pored DINAMIC SELECT režima ECO, COMFORT, SPORT i INDIVIDUAL, verzije 4MATIC imaju OFFROAD, još jedan režim za vožnju van puta. Štaviše, upravljanje zadnjom osovinom sa uglom upravljanja do 4,5 stepeni je standardno. Opciono i takođe putem OTA ažuriranja, dostupna je verzija sa uglom upravljanja do 10 stepeni.
Principi Integralne bezbjednosti, posebno bezbjednost od nezgoda, važe bez obzira na platformu. Kao i svi drugi Mercedes-Benz modeli, EQS SUV ima krutu putničku ćeliju, posebne zone deformacije i moderne sisteme za zadržavanje. Evropska verzija modela EKQ SUV je prvi Mercedes-Benz model koji može da otkrije da li su zadnja sjedišta zaista zauzeta. Ako putnik pozadi ne veže pojas, vozač dobija posebno upozorenje. Još jedna nova karakteristika Mercedes-Benza je ono što je poznato kao podsjetnik o prisustvu putnika. U vozilima za Evropu, Australiju i Novi Zeland, podsjetnik je standardno uključen.
Mercedes me Charge je jedna od najvećih mreža za punjenje širom svijeta: trenutno obuhvata preko 700.000 punjača naizmjenične i jednosmjerne struje, uključujući oko 300.000 u Evropi. Od 2021. godine, Mercedes-Benz je obezbjedio naknadnu kompenzaciju "zelenom" strujom kada kupci koriste Mercedes me Charge za punjenje svojih automobila u Evropi. Garancije porijekla obezbeđuju da se onoliko zelene energije iz obnovljivih izvora unese u mrežu koliko se povuče preko Mercedes me Charge mreže. Nova funkcija Mercedes me Charge Plug & Charge čini punjenje EQS SUV modela na javnim stanicama za punjenje koje podržavaju Plug & Charge veoma praktičnim.
Navigacija sa električnom inteligencijom planira najbržu i najpogodniju rutu, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, na osnovu brojnih faktora i dinamički reaguje, na primjer, na saobraćajne gužve ili promjenu stila vožnje. Ovo uključuje vizuelizaciju u MBUX infotainment sistemu o tome da li je stanje napunjenosti baterije dovoljno da se vrati na početnu tačku bez punjenja. U proračunu rute prednost imaju stanice za punjenje duž rute koje su dodate ručno. Predložene stanice za punjenje mogu se isključiti. Izračunati su i procenjeni troškovi punjenja.
Sa sistemom ENERGIZING AIR CONTROL Plus, Mercedes-Benz svestrano razmišlja o kvalitetu zraka u modelu EQS SUV. Sistem se zasniva na filtraciji, senzorima, konceptu displeja i klimatizaciji. HEPA (High-Efficienci Particulate Air) filter ima veoma visok nivo filtracije za hvatanje finih čestica, mikročestica, polena i drugih supstanci koje ulaze sa vanjskim zrakom.
Sa inteligentnim softverom, MBUX se u potpunosti prilagođava svojim korisnicima i pruža im personalizovane predloge za brojne infotejnment i komforne funkcije vozila. Sa onim što je poznato kao nulti sloj (zero layer), najvažnije aplikacije se uvek nude na najvišem nivou u vidnom polju, u skladu sa situacijom i kontekstom.
Vrhunac u unutrašnjosti je MBUX Hyperscreen (posebna oprema). Ova velika, zakrivljena ekranska jedinica proteže se skoro od A-stuba do A-stuba. Tri ekrana se nalaze ispod zajedničkog pokrivnog stakla i vizuelno se spajaju. OLED ekran od 12,3 inča ispred suvozača pruža mu sopstveni ekran i kontrolnu oblast. U Evropi, i u sve većem broju zemalja, suvozač na prednjem sjedištu također može da gleda dinamične sadržaje dok je vozilo u pokretu. To je zato što Mercedes-EQ može da se osloni na inteligentnu logiku blokiranja zasnovanu na kameri: Ako kamera otkrije da vozač gleda u ekran suvozača, sistem automatski zatamnjuje dinamički sadržaj.
The Dolby Atmos sound system podiže audio iskustvo u modelu EQS SUV na novi nivo. Pojedinačni instrumenti ili glasovi studijskog miksa mogu se postaviti svuda po području za slušanje. Nova vrsta zvučne animacije tako postaje moguća: dok konvencionalni stereo sistemi obično imaju dinamiku lijevo-desno, Dolby Atmos može da koristi cijeli prostor i stvori iskustvo od 360 stepeni.