Performanse bez buke
45

Najsnažniji električni BMW do sada krije se iza oznake i7 M70 xDrive

E. L.
Najsnažniji (i najbrži) elekrični BMW do sada pokreće 660 konjskih snaga koje proizvode dva elektromotora.

Nakon prve elektropokretane verzije na temu Serije 7 koja je predstavljena prošle godine u Minhenu su (uz asistenciju M odjela) predstavili još snažnije produkcijsko izdanje modela i7 s dodatnom oznakom M70.

Za titulu najsnažnijeg i najbržeg BMW-a do sada koji pokreće samo električna energija Bavarci su za i7 pripremili dva elektromotora koji su zaduženi za pokretanje obje osovine (xDrive) čija je kombinovana snaga i vrijednost obrtnog momenta u radnom programu M Sport Boost (660 KS i 1.100 Nm) dovoljna da luksuzna 5,39-metarska minhenska perjanica od 0 do 100 km/h stigne za 3,7 sekundi i razvije elektronski ograničenih 250 km/h.

Shodno spomenutim performansama limuzine čija "suha“ masa iznosi oko 2.700 kilograma u M odjelu su za i7 M70 xDrive pripremili dorađen sistem integralnog pogona, a dorađen je i sistem upravljanja preko obje osovine i adaptivni zračni ovjes s elektronski kontrolisanim amortizerima i stabilizatorima. Cilj: Da bude upravljiv kao i svaki M model i udoban poput Rolls-Roycea. Nisu zaboravljene ni kočnice koje se kriju iza aerodinamički optimiziranih 21-inčnih aluminijskih felgi.

Pored nekoliko boja karoserije koje su rezervisane samo za i7 M70 xDrive, među detaljima koji ga izvana odvajaju od modela i7 xDrive60 je nekolicina karbonskih komponenti iz programa M Performance Professional, a crna boja je zamijenila hrom na mnogim mjestima. U opciji je i osam dvobojnih verzija karoserije u čijoj će prostranoj kabini u tamnim tonovima (opciono) nazad biti dva umjesto tri sjedišta.

Prema WLTP normama, baterije kapaciteta 105,7 kWh s jednim punjenjem osiguravaju prelazak do 560 kilometara, a za dopunjavanje od 10 do 80 posto na brzim punjačima potrebne su 34 minute.

U BMW-u su spomenuli da je i7 M70 xDrive opremljen i radnim programom Max Range koji isključivanjem pojedinih elektropotrošača i reduciranjem snage elektromotora i brzine kretanja (do 90 km/h) pomaže u maksimalnoj štednji energije, ako se vozač(ica) nađe u situaciji da umjesto ranije planirane lokacije (na kojoj punjač iz nekog razloga ne radi) mora potražiti novu lokaciju za dopunjavanje baterija.

Prodaja najsnažnijeg i najbržeg BMW-a "na struju“ počinje u drugoj polovini godine. Proizvodit će se u Dingolfingu (Njemačka), a očekuje se da će koštati oko 160.000 eura.