![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_230714163.jpg?v=1)
Kineski proizvođač električnih vozila Nio, poznat po inovativnom konceptu zamjene baterije (umjesto klasičnog punjenja), namjerava impresionirati tržište modelom ES6 s novom vrstom baterije s čvrstim elektrolitom. Baterija ima kapacitet od 150 kWh, a isporučuje je kompanija Welion sa sjedištem u Pekingu. Nova baterija omogućava ovom automobilu autonomiju do 930 km s jednim punjenjem. Ova tehnologija podrazumjeva bateriju koja je nešto teža od klasičnih od litijum-ionskih baterija, ali nudi puno veću gustoću energije. Zahvaljujući tome, sve buduće limuzine ovog proizvođača mogle bi lako postići domet od preko 1000 kilometara.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/230714163.2_xl.jpg?v=1730639445)
Ova tehnologija ima potencijal napraviti revoluciju na tržištu električnih vozila nudeći autonomiju koja odgovara ili čak premašuje istu kod tradicionalnih vozila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. Nio ES6 trebao bi ublažiti zabrinutost mnogih potencijalnih kupaca zbog malog dometa aktuelnih baterijskih vozila i potaknuti šire prihvatanje električnih vozila u javnosti. Nova baterija ''vaga'' 575 kg, što je samo 20 kg teže od postojeće litijum-ionske baterije od 100 kWh instalirane u trenutnim Nio automobilima koju proizvodi kineski specijalista za baterije CATL. Takođe, baterija sa čvrstim elektrolitom ima 44,4% veću gustoću energije. Još su impresivnije dizmenzije nove baterije u poređenju sa klasičnom, budući da je riječ o identičnim gabaritima.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/230714163.3_xl.jpg?v=1730639445)
Osim toga, povećana gustoća energije ovog tipa baterija mogla bi dovesti do daljnjeg napretka u performansama i efikasnosti električnih vozila, čineći ih još privlačnijim izborom za kupce. Kako sve više proizvođača automobila ulaže u tehnologiju baterija s čvrstim elektrolitom, tržište električnih vozila vjerovatno će postati sve konkurentnije, što će dovesti do bržih inovacija i dugoročnog smanjenja troškova za proizvođače i potrošače.