Novi 308 prvi je model koji nosi najnoviji Peugeot logotip, te već to dosta govori o njemu ali i budućnosti ove marke. Svojim dizajnom ovaj logotip uspijeva biti bezvremenski identifikacijski simbol marke u kojem se historija isprepliće s ultra modernim izgledom. Amblem lava je dominantno postavljen na prednjoj maski, dok je na poklopcu motora sada monogram 308, koji zajedno s cijelim prednjim dijelom najavljuje novi stil ove marke.
Prilikom premijere novog 308, sve tehničke novosti i detalje predstavio nam je Martin Fajt, vođa proizvoda i edukacije u kompaniji P Automobil Import d.o.o., generalnog zastupnika marke Peugeot za naše tržište. Izgrađen na evoluciji Peugeotove inovativne i prilagodljive strukture EMP2 (Efficient Modular Platform), novi 308 jači je, sigurniji i prostraniji nego ikad. Također po prvi put omogućuje opciju elektrificiranih pogonskih sklopova, dok novi strukturni elementi daju još veću efikasnost, užitak u vožnji i udobnost.
Veći i prostraniji nego prije, novi 308 nudi praktičnost i udobnost vodeću u klasi. Iako je samo 11 mm duži od prethodnika, međuosovinski razmak novog modela 308 povećan je za 55 mm. Prtljažnik ima izdašnih 412 litara prtljažnog kapaciteta, s daljnjih 28 litara prostora za pohranu u skrivenom prostoru ispod poda. S preklopljenim stražnjim sjedalima, maksimalni kapacitet se povećava na 1.323 litre.
Upečatljiv i originalan dizajn
Uz 55 mm duži međuosovinski razmak ima više mjesta za putnike na stražnjim sjedalima, dok se ova dodatna duljina također kombinira sa smanjenjem visine za 20 mm kako bi se stvorila još uglađenija silueta i snažniji stav, unatoč tome što nije šira nego prije. Jednostavni i glatki bokovi dodatno pokazuju njegov moćni karakter.
Sve verzije novog 308 imaju LED farove kao dio serijske opreme. Izrezane i tanke, poboljšane su zaštitnim znakom Peugeota i vertikalnim LED dnevnim svjetlima. Ovaj prepoznatljiv svjetlosni potpis čini novi 308 trenutno prepoznatljivim i noću i danju.
Na GT i GT Premium nivoima, puni LED farovi imaju Peugeot Matrix LED tehnologiju, za još veću efikasnost i sigurnost. Pozadi, zadnja svetla imaju punu LED tehnologiju sa Peugeotovim poznatim potpisom zadnjeg svjetla sa tri kandže.
Aerodinamička efikasnost igra veliku ulogu u dizajnu novog 308. Karoserija je posebno dizajnirana (branici, deflektori, difuzor, stubovi karoserije, retrovizori itd.) za poboljšani protok zraka, a najočitiji dodatak je izduženi krovni spojler. Čak i dizajn točkova doprinosi impresivnom ukupnom koeficijentu otpora zraka od samo Cd 0,28.
Novi 308 je biti dostupan sa sedam opcija boja: Olivine zelena, Bianca bijela, Cumulus siva, Nera crna, biserno bijela, Vertigo plava i Elixir crvena.
Napredna i ugodna unutrašnjost
Peugeotova unutrašnjost prije svega je obilježena prepoznatljivim i-Cockpitom koji je ključni dio DNK dizajna marke i sa svakom generacijom je unaprijeđen, dorađen i moderniziran.
Novi Peugeot 308 označava jasnu promjenu u pogledu ergonomije, kvalitete, dizajna i tehnologije s potpuno novim infotainment sustavom, Peugeot i-Connect®. Zgodno smještena u visini očiju, 10-inčna digitalna instrumentna ploča omogućava vozaču pristup ključnim informacijama bez potrebe da skida pogled s ceste. Na GT modelima instrumenti imaju 3D ekran. Potpuno podesiv i prilagodljiv, ovaj digitalni ekran ima nekoliko načina prikaza, uključujući onaj za TomTom povezanu navigaciju, medijski izvor, pomagala u vožnji i protok energije.
Ključni element razvoja je prepoznatljivi mali upravljač, koji sada sadrži senzore za otkrivanje razine prianjanja vozača pri korištenju pomagala u vožnji. Ergonomski dizajniran, također uključuje kontrole vrhom prsta za radio, medije, telefon i pomagala u vožnji. Također, unutra i inovativna arhitektura "high-vent" postavlja otvore za zrak u optimalan položaj za efikasnost i udobnost.
Ovaj raspored također osigurava da standardni 10-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir, smješten nešto niže od digitalnog sklopa, bude bliže vozačevoj ruci i liniji očiju za lakši i sigurniji rad. Počevši od Allure paketa opreme, novi Peugeot 308 ima potpuno konfigurabilne virtualne i-prekidače. Postavljeni uz središnji ekran, pružaju elegantniji dizajn i poboljšanu jednostavnost korištenja. Svaki i-toggle osjetljiv na dodir nudi personaliziranu tipku prečica za brojne funkcije, uključujući postavke klima-uređaja, telefonski kontakt, radio stanicu ili pokretanje aplikacije.
Najbolja tehnologija u klasi za pomoć vozaču
Novi Peugeot 308 sadrži pomoćne uređaje za vožnju najnovije generacije koji pomažu u zaštiti putnika i drugih sudionika u prometu. Paket Drive Assist (dostupan krajem godine) uključuje prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop and Go (kada je opremljen automatskim mjenjačem EAT8) i pomoć pri održavanju trake.
Također ima tri nove funkcije za korištenje na dvostrukim kolnikima i autocestama: Poluautomatsko mijenjanje trake - Vozač predlaže manevar promjene trake postavljanjem pokazivača smjera. Sustav izvodi poluautomatski manevar promjene trake ako su ispunjeni odgovarajući uvjeti i potvrđeni od strane vozača.
Predviđena preporuka brzine - sustav predlaže vozaču da prilagodi svoju brzinu (ubrzanje ili usporavanje) prema znakovima ograničenja brzine Prilagodba brzine krivulje - pri brzinama do 112mph (gdje je to dopušteno) postavka optimizira brzinu automobila u skladu s ozbiljnošću zavoja.
Ostali novi sistemi dostupne kao standard ili kao opcija na novom Peugeotu 308 uključuju:
- Praćenje mrtvog kuta na daljinu (75 metara)
- Upozorenje o stražnjem križnom prometu
- Kamera za vožnju unatrag od 180° visoke razlučivosti s integriranom mlaznicom za čišćenje
- 360° surround pogled pomoć pri parkiranju s četiri kamere (prednja, stražnja i obje strane)
- Peugeot Open & Go Grijanje za vjetrobran i volan
- E-poziv hitni poziv s podacima o broju putnika i lokacijom, uključujući smjer vozila u traci Indeksiranje retrovizora pri uključivanju mjenjača unatrag
Široka ponuda motora, uskoro i potpuno električni e-308
Za novi 308 Peugeot u ponudi ima tri trocilindrična benzinska motora radne zapremine 1,2 litra. Osnovnu ponude tako čini PureTech 110 S&S BVM6, slijedi ga PureTech 130 S&S BVM6, te isti PureTech 130 S&S ali u kombinaciji sa EAT8i mjenjačem.
Za ljubitelje dizelaša ponuđene su dvije opcije četverocilindarskog dizel motora sa zapreminom od 1,5 litra, i to BlueHdi 130 S&S BVM6 i BlueHdi 130 S&S sa EAT8 mjenjačem.
Jedna od najvećih novosti za 308 je ponuda snažnih priključnih hibridnih motora. Tako HYBRID 225 e-EAT8 spaja motor PureTech sa 180 konjskih snaga (132 kW) i električni motor od 81 kW uz 8-stepeni automatski mjenjač e-EAT8. Druga hibridna opcija je HYBRID 180 e-EAT8 koji spaja motor PureTech sa 150 konjskih snaga (110 kW) i električni motor od 81 kW uz 8-stepeni automatski mjenjač e-EAT8.
Električna baterija snage 12,4 kWh osigurava do 60 km dometa mjereno po WLTPi standardu u 100% električnom načinu vožnje. Za one koji se žele voziti samo na električnu struju iz Peugeota su prilikom premijere istakli da e-308 uskoro stiže, te bi već početkom 2023. godine trebao biti na tržištu.
Luka Sekulič, voditelj prodaje novih vozila u komapniji P Automobili Import istakao je da se u Bosni i Hercegovini cijene za novi 308 kreću od 37.268 KM koliko treba izdvojiti do registracije za model sa Active Pack paketom opreme i 1.2 PureTech benzinskim motorom od 110 KS. Privlačniji model koji bi trebao biti jednako popularan izbor je 308 sa također Active Pack opremom ali sa motorom od 130 KS, a koji kod nas košta 38.760 KM.
Zlatnu sredinu u ponudi predstavlja 308 sa Allure Pack paketom opreme i 1.2 PureTech motorom od 130 KS koji uz bogatu opremu i 4 godine garancije košta 43.271 KM.
Najpristupačniji dizelski model kod nas je 308 sa Active Pack opremom i 1.5 BlueHDi motorom od 130 KS koji košta 40.807 KM. Iz Peugeota očekuju da će najpoželjniji modeli na našem tržištu biti upravo modeli sa Active Pack i Allure Pack nivoima opreme uz izbor benzinskih motora od 110 i 130 KS.
Naravno sam vrh ponude predstavljaju modeli sa sportskim i luksuznim paketom opreme GT i GT Pack, pa tako 308 GT 1.2 PureTech 130 sa automatskim EAT8 mjenjačem kod nas košta 49.517 KM.
Tehnološki vrhunac predstavljaju modeli pokretani moćnim hibridnim sklopom koji kombinuju 1,6 turbobenzinski motor i električni pogon. Zanimljivu opciju tu predstavlja 308 Active Pack 1.6 THP Hybrid sa 180 KS i automatskim EAT8 mjenjačem, a koji kod nas košta 69.475 KM.
Na žalost novi Peugeot 308 u ovoj generaciji nema potpuno sportsku GTI verziju, ali kao adekvatna zamjena i spoj luksuza ali i napredne tehnologije u ponudi stoji 308 GT Pack sa 1.6 THP Hybrid motorom od čak 225 KS i uz EAT8 mjenjač, a taj model kod nas košta 85.437 KM.
Posebno treba istaći da Peugeot naglasak stavlja na olakšavanje upotrebe hibridnih i električnih modela, te u skladu sa time uz svaki hibridni 308 Peugeot poklanja i dodatni 7,4 kW punjač koji inače u prodaji košta oko 1.900 KM.
Također, uz standardni 308 Peugeot je na naše tržište u isto vrijeme uveo i karavanski 308 SW koji u sve spomenuto nudi znatno veću praktičnost i prostranost, gdje se posebno ističe veliki prtljažnik zapremine 608 litara.
Peugeot očekuje da će do kraja godine u Bosni i Hercegovini prodati oko 75 primjeraka novog 308, dok je plan za iduću godinu 100 primjeraka ovog kompakta. Također, ističu da u slučaju narudžbe rok čekanja nije duži od 3 do 4 mjeseca, te su uvjereni da sa novim 308 imaju zaista snažnog kandidata u klasi ali i odličnu alternativu za kupce koji ne žele biti dio SUV trenda.