Peugeot želi da vrati 208 GTi, ali ne na način na koji mnogi fanovi očekuju

Prva generacija Peugeota 208 imala je sportsku GTi varijantu koja je oduševila ljubitelje malih sportskih vozila. Zamišljen kao nasljednik legendarnih 205 GTI i 206 GTI, ovaj model je bio jedan od uzbudljivijih u segmentu, iako su na suprotnoj strani stajali Ford Fiesta ST i Renault Clio RS.
Od tada su se stvari dosta promijenile. Novi propisi o emisiji primorali su mnoge brendove da odustanu od razvoja takvih vozila, a ni druga generacija 208-ice, niti peta generacija Clija nemaju GTi ili RS verzije. Ford Fiesta je kao što znamo već ugašena, jer Ford želi da se fokusira na profitabilnije kategorije od B segmenta.

Međutim, ovaj trend se u posljednje vrijeme počeo buditi zahvaljujući elektrifikaciji. Modeli kao što su Alpine A290 (klon Renaulta 5 EV), Lancia Ypsilon HF ili MINI Cooper JCW E pokazuju da, čak i u eri elektrifikacije, ima mjesta za ovu vrstu automobila, koji spajaju praktičnost i zabavu u vožnji u jednakim dijelovima.
Potvrđeno je da će nadolazeći CUPRA Raval i Volkswagen ID.2, koji će se pojaviti na tržištu početkom sljedeće godine, doći u VZ i GTI verzijama. Peugeot ne želi zaostajati. Alain Favey, novoimenovani izvršni direktor kompanije, najavio je da se francuska firma vraća svojim korijenima, što uključuje i povratak 208 GTi.
GTi oznaka bi se vratila s trećom generacijom 208, koja bi trebala biti predstavljena 2027. godine. Iako će STLA Small platforma na kojoj će biti bazirana podržavati termalne SUS i hibridne motore, najsportskiji model u gami će vjerovatno biti električni.

Podsjetimo, STLA Small platforma će omogućiti razvoj električnih automobila sa više od 500 km WLTP autonomije, što će olakšati stvaranje E-208 GTi pogodnog za rekreativnu upotrebu. Najvjerovatnije će premašiti 280 KS koji razvija Ypsilon HF, od kojeg bi mogao preuzeti elemente poput Torsen diferencijala s ograničenim proklizavanjem, neophodnog za pogon na prednje točkove tolike snage.
Estetski, između ostalog možemo očekivati specifičan body kit i prošireni trag točkova. Ako projekat bude potvrđen, to bi otvorilo vrata dolasku hipotetičke Opel Corse GSe. To možda i ne bi bilo uzalud, oba modela bi u tom slučaju dijelila razvojnu i montažnu traku, a to znači da bi se proizvodnja odvijala u Španiji, konkretno u Figueruelasu - Zaragoza.