Novi Peugeot 5008 stigao u BiH: Luksuzni SUV sa sedam sjedišta u kojem elektrifikacija ima smisla
Šta možemo očekivati od novog Peugeota 5008? Prije svega, dobili smo novu generaciju porodičnog SUV-a sa sedam sjedišta, namijenjenog za kupce koji traže atraktivan i prepoznatljiv dizajn i kvalitetu luksuzne klase.
Prisjetit ćemo se da je Peugeot 5008 u prvoj generaciji iz 2009. godine bio monovolumen, ali da su Francuzi odustali od tog zastarjelog koncepta pri lansiranju druge generacije 2016. godine. U pitanju je SUV trend, koji se s trećom generacijom produbljuje na noviji i još brže rastući trend koji se zove elektrifikacija. Istovremeno, Peugeot je sveukupno prodao više od 700.000 jedinica ovog modela.
Da je strategija francuske marke elektrifikacija, uvjerili smo s drugim modelima marke. To se sad prenosi i na novi 5008. Stoga, odabir plug-in hibrida ili električnih modela kod ovog modela ima više smisla nego kod 25 centimetara kraće, u prosjeku 150 kg lakše i ujedno sa 16 centimetara manjim međuosovinskim razmakom - 3008-ice.
Ponuda pogonskih sklopova je identična: ulazni hibrid sa 136 KS, plug-in hibrid sa 195 KS i dvije potpuno električne verzije s baterijama kapaciteta 73 kWh i 97 kWh, ali s tri različite verzije snage. S tim u vezi, baterijska dual range verzija kod 73 kWh izvedbe s dva motora, ukupnom snagom od 320 KS, i s pogonom na sve točkove savršeno se nadovezuje na "višak" lima na zadnjem produženom dijelu karoserije.
Iako je glomazniji od kompaktne 3008-ice, ovaj put dizajneri su uradili bolji posao nego s prethodnom generacijom, čiji produženi kraj je vizuelno više stršio. Sad je to mnogo elegantnije upakovano, pa iako auto u dužinu mjeri 4,79 metara, nemate osjećaj u vožnji da ovo ustvari glomazan SUV.
Duža karoserija omogućava bolji komfor, prevashodno za porodične kupce. Osnovni kapacitet prtljažnika u kombinaciji sa sedam sjedišta iznosi 348 litara, dok sa oborenim naslonima trećeg reda prtljažnik raste na respektabilnih 916 litara, skoro 400 litara više nego kod 3008-ice.
Oba modela u enterijeru su manje-više ista, s tim da je 5008 standardno opremljen sa sedam sjedišta, iako će poslije u ponudi biti i verzija s pet sjedišta. Vrlo važno je istaći da su dva sjedišta u trećem redu sada mnogo kvalitetnija i udobnija nego prije. Iz Peugota ističu da je 5008 isti kao 3008 do prednjih sjedišta. Tako putnike čeka moderan, svijetao i tehnološki unaprijeđen panoramski i-Cockpit s dijagonalom od 21 inča. Zbog trećeg reda sjedišta i potrebe za boljim protokom zraka, instaliran je trozonski klima uređaj.
Ako se pitate koliko ovo sve košta, bitno je istaći da je novi 5008 oko 4.700 KM skuplji od jednakoopremljenog i motorizovanog 3008. Osnovna MHEV verzija u bogato opremljenom paketu Allure košta 68.806 KM, plug-in hibrid starta od 89.921 KM, dok električni model sa 73 kWh baterijom kreće od 92.720 KM. Uz petogodišnju garanciju prve kupce očekuju zimske gume na dar.