Stiže 2027. godine
24

Novi Peugeot e-208 sve bliže, prvi u segmentu će imati upravljač bez fizičke veze s točkovima

A. M.
Budući Peugeot e-208 će predstaviti Stellantisov novi sistem upravljanja po sistemu "by wire". Proizvodit će ga podružnica Toyote JTEKT. Električni gradski automobil bi trebao stići u prodaju na ljeto 2027. godine.
Prema dostupnim informacijama francuskih medija, nova generacija Peugeota e-208 će debitovati na Stellantisovoj STLA Small platformi i bit će prvi model grupe koji će imati sistem upravljanja preko "žice", odnosno bez fizičke veze s točkovima.

Riječ je sistemu koji ne koristi klasični stub upravljača, jer će isti biti zamijenjen čisto električnom vezom između volana i točkova. Ovu opremu će isporučiti podružnica japanske grupe Toyota, ali s proizvodnjom u Francuskoj.

Od japanskog SUV-a do francuskog urbanog lava

Samo nekoliko velikih proizvođača ovog inovativnog sistema može ponuditi novu tehnologiju koja je još uvijek vrlo rijetka u serijskim automobilima. Stellantis se obratio kompaniji JTEKT, koja je specijalizirana za sisteme upravljanja koja je nastala spajanjem druge dvije kompanije - Koyo i Toyoda, 2006. godine u okviru Toyota grupe. JTEKT ima francuski ogranak koji se sastoji od dvije tvornice.

Kompanija je već testirala svoj upravljački sistem na drugoj generaciji 308 u Alpima početkom 2020. godine, godinu dana prije nastanka Stellantisa spajanjem PSA i FCA grupa. Eksperimentalni kompaktni automobil bio je opremljen volanom u stilu Tesla Yoke. Kako bi razvio svoje tehnologije, JTEKT ima najsavremeniju testnu stazu u francuskom Irignyju, otvorenu 2016. godine.

Upravljački sistem sljedećeg Peugeota e-208 bi stoga mogao biti vrlo sličan onom iz Lexusa RZ, koji je jedno od rijetkih vozila na tržištu koje je opremljeno njime (kao opcija). Pod kontrolom kompjutera, senzor pričvršćen iza upravljača detektuje njegove pokrete i prenosi ih u obliku električnih signala do motora postavljenog na osovinu kako bi aktivirao i okrenuo točkove u želejnom smjeru. Potonji šalje informacije nazad generatoru obrtnog momenta na volanu kako bi prenio povratne informacije vozaču. Kako bi se spriječilo da upravljač obavlja svoju funkciju u slučaju kvara jedne od ovih komponenti, svaki kritični element je prisutan kao duplikat.

Pravougaoni Hypersquare volan

Sistem "Steer-by-wire" također otvara nove mogućnosti za dizajnere. Na Peugeotu e-208, to će rezultirati ugradnjom pravougaonog Hypersquare volana, koji je predstavljen sa svojim integrisanim ekranom na Inception konceptu 2023. godine. Bez fizičke veze između volana i točkova, omjer upravljanja postaje beskonačno promjenjiv, a programira se preko softvera.

Ideja koja stoji iza Hypersquarea, poput volana Lexusa RZ s rukohvatom, je da nikada ne morate napraviti više od pola okreta volana dok uživate u laganom upravljanju pri malim brzinama i stabilnom upravljanju pri velikim brzinama.

Na japanskom premium SUV-u, cijela stvar funkcioniše prilično dobro, čak i ako može biti zbunjujuća, a vozačima nedostaje više osjećaja u rukama. S obzirom da se tehnologija brzo razvija, možemo očekivati poboljšanja do lansiranja novog e-208 čija proizvodnja bi trebala da krene u junu 2027. godine u španskoj Saragosi.