Novi Peugeot E-5008 je električni SUV sa sedam sjedišta i autonomijom od 660 km
Prošle jeseni, Francuzi su lansirali novi E-3008. Sada je vrijeme da upoznamo njegovog većeg i praktičnijeg brata, E-5008. Slovo "E" u nazivu označava model s nultom emisijom, iako je u ponudi i blagi hibrid.
Jednako kao i E-3008, novi Peugeot E-5008 je izgrađen na arhitekturi STLA Medium. U poređenju sa E-3008, E-5008 ima međuosovinsko rastojanje od 2,9 metara, tako da standardno dolazi s tri reda sjedišta, za smještaj do sedam putnika.
Dužina automobila dostiže 4,79 metara, širina iznosi 1,89 metara, a visina je 1,69 metara. Sa svim sjedištima u normalnom položaju, prtljažnik ima zapreminu od 259 litara. Kada se preklopi treći red sjedišta, zapremina prtljažnika raste na fantastičnih 748 litara.
21 inčni i-Cockpit kao standard
Estetski, Peugeot E-5008 je skoro identičan kao manji E-3008, osim što je veći od njega. Točkovi mogu biti od 19 ili 20 inča, a paleta boja eksterijera uključuje šest nijansi: Obsession Blue, Ingaro Blue, Okenite White, Pearl Black, Artense Grey i Titanium Grey.
I unutrašnjost je skoro identična, osim trećeg reda sjedišta. Oba modela imaju isti 21-inčni zakrivljeni i-Cockpit panel koji se nudi kao standard.
Dostupna su dva nivoa opreme, a to su Allure i GT. Opremljeniji GT će se razlikovati po dvobojnoj karoseriji (crno obojen krov), felgama od 20 inča i sjedištima obloženim alkantarom s grijanom i električno podesivom funkcijom. U ponudi su i LED farovi, sistem ambijentalnog osvetljenja i prostor za bežično punjenje mobilnih telefona.
Tri električne verzije i opcija pogona na sve točkove
Što se tiče motora, novi Peugeot E-5008 može biti opremljen s jednim elektromotorom od 214 KS i 345 Nm, i baterijom od 73 kWh. U ovoj konfiguraciji autonomija iznosi 500 kilometara s jednim punjenjem. Takođe, dostupna je i Long Range verzija s jačim elektromotorom koji razvija 231 KS, ali uz veću bateriju od 98 kWh. Autonomija kod ovog modela je respektabilinijih 660 kilometara.
Oni koji žele više snage i pogon na sve točkove mogu se odlučiti za verziju s dva elektromotora. Taj sklop nudi 320 KS, istu bateriju od 98 kWh, ali domet tada pada na 500 kilometara. Baterija se može puniti na brzim DC punjačima do 160 kW.
Blagi hibrid sa 136 KS
Za kupce koji još nisu prihvatili čisto električne automobile, Peugeot je ostavio u ponudi i novi 5008 u 48V blago hibridnoj verziji. Ispod haube se krije 1,2-litarski benzinski motor koji razvija 136 KS. Električna jedinica je integrisana u automatski mjenjač sa šest brzina i dvostrukim kvačilom.
Prema Peugeotu, ova konfiguracija smanjuje potrošnju goriva za oko 15 posto, u poređenju s verzijom opremljenom samo s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. Prednost ovog sklopa je što automobil u gradskom režimu može voziti više od 50 posto vremena u električnom režimu.
Lansiranje novog Peugeota E-5008 na tržište planirano je za septembar 2024. Takođe, Francuzi će 2025. godine lansirati i PHEV verziju sa 195 KS i čisto električnim dometom od 79 kilometara.