Elektrificirani mjenjač
0

Novi pogonski sklop za redizajnirani Citroën C5 Aircross Hybrid

Klix.ba
Citroën s redizajniranim modelom C5 Aircross predstavlja potpuno novi pogonski sklop Hybrid 136. Inovativna hibridna tehnologija spaja benzinski motor PureTech 136 KS (100 kW) nove generacije, novi elektrificirani mjenjač ë-DCS6 s dvostrukim kvačilom, elektromotor, ë-motor, snage 21 kW i bateriju od 48 volti koja se automatski puni u određenim fazama vožnje.

Hibridna tehnologija je u potpunosti prilagođena svestranosti vozila C5 Aircross. Sa samo 129 grama emisija CO2/km po kombiniranom ciklusu WLTP, izvedba C5 Aircross Hybrid 136 imat će za čak 15% niže emisije CO2 u odnosu na jednakovrijednu neelektrificiranu benzinsku verziju.

Hibridna verzija bit će nekoliko skuplja u odnosu na dizelsku izvedbu s uporedivim motorom, ali će njene emisije CO2 biti skoro 12% niže. Pogonski sklop Hybrid 136 posebno je privlačan za SUV model C5 Aircross koji se na tržištu ističe svojim jedinstvenim dizajnom, ponašanju na cesti i naravno svojom udobnošću i modularnim interijerom.

Hybrid 136 dopunit će elektrificiranu ponudu modela C5 Aircross u okviru koje je trenutno dostupan već priključni hibrid 225. Novi pogonski sklop ubrzat će Citroënovu strategiju elektrifikacije gdje je trenutno dostupno već 10 modela, od hibridnih, priključnih hibridnih pa sve do 100% električnih izvedbi. Sve od vozila Ami do modela C5 X, od putničkih do lakih komercijalnih vozila, s tim da je cilj svakog da ponudi rješenje prilagođeno potrebama klijenata.

Tehnologija Hybrid 48V omogućuje optimalno trajanje vožnje bez emisija s kombiniranim ili 100% električnim pogonom. To pruža više udobnosti, nižu potrošnju goriva i manje emisije CO2. Laka i kompaktna hibridna tehnologija obuhvata sljedeće komponente:

  • Nova generacija benzinskog motora 1.2 PureTech, koji je razvijen posebno za hibridni pogon (40% novih dijelova), sadrži trocilindričnu tehnologiju, ima 1199 cm3 zapremine, razvija 136 konjskih snaga (100 kW) na 5500 okr/min i 230 Nm okretnog momenta na 1750 okr/min. Turbokompresor s promjenljivom geometrijom i zupčasti remen doprinose njegovim performansama i izdržljivosti. Motor odgovara zahtjevima emisijskog standarda Euro 6.4 i djeluje po Millerovom ciklusu, što mu osigurava poboljšano toplotno iskorištenje i manje emisije CO2.

  • Sinhroni električni motor s trajnim magnetima može da razvije najveću snagu 21 kW (28 KS) i čak 55 Nm okretnog momenta. Zahvaljujući njemu, C5 Aircross djeluje u 100% električnom načinu. Kada su zahtjevi za okretni moment niski, pri malim brzinama, prilikom izvođenja manevara ili usporavanju pomaže motoru s unutrašnjim izgaranjem pri pokretanju. Osim toga, tokom usporavanja djeluje i kao generator punjenja baterije, a ujedno smanjuje trošenje kočnica.

  • Remenski starter s napajanjem od 48 volti omogućuje brzo i odzivno pokretanje motora s unutrašnjim izgaranjem.

  • Novi elektrificirani mjenjač ë-DCS6 sa šest brzina i dvostrukim kvačilom bez prekida okretnog momenta dizajniran je posebno za ovu hibridnu tehnologiju. Mijenjanje brzina je kraće, vožnja udobnija, a u mjenjaču su ugrađeni električni motor, inverter i računalo, pa je zato ispod poklopca motora dostupno više prostora.

  • Litij-ionska baterija od 48 volti s raspoloživim kapacitetom od 432 Wh ugrađena je ispod prednjeg lijevog sjedala, što ne utječe na zapreminu prtljažnika ili prostor za putnike.

  • Osim toga, dio električne energije koju proizvede električni motor od 48 volti pomoću pretvarača napona pretvara se u 12-voltni napon za napajanje opreme vozila, tako da postoje dvije odvojene električne mreže.

S ovim novim hibridnim pogonskim sklopom Citroën nudi novu elektrificiranu alternativu koja pruža izuzetnu udobnost u električnoj vožnji, osigurava uštedu goriva i smanjuje emisije CO2. Tehnologija Hybrid 48V optimizira učinkovitost i potrošnju goriva modela C5 Aircross i u usporedbi s benzinskim motorom PureTech 130 EAT8 omogućuje uštedu goriva u prosjeku za 1 l/100 km (ili 15%).

Osim toga, pozitivno utiče i na emisije CO2 koje su u usporedbi s benzinskim motorom PureTech 130 S&S EAT8 za 15% manje (ili 20 g). Oba motora, električni i s unutrašnjim izgaranjem, djeluju zajedno ili odvojeno, automatski i bez intervencije vozača. Prilikom naglog ubrzavanja električni motor omogućuje dodatnih 9 kW (približno 12 konjskih snaga), čime osigurava dinamična ubrzanja. S baterijom koja se automatski napuni dok vozilo usporava, ovaj novi pogonski sklop omogućava još udobniju svakodnevnu upotrebu i svidjet će se svima koji žele voziti na struju ne brinući o punjenju.