Premijera u BiH
24

Peugeot predstavio osvježeni 2008: Privlačniji i napredniji bestseller

Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
Peugeot je s aktuelnom generacijom 2008-ice napravio fenomenalan posao. Vrlo brzo je ovaj kompaktni SUV postao miljenik kupaca u Evropi i sa skoro 700.000 proizvedenih primjeraka od 2019. godine postao je jasan lider segmenta. Sada je stigao i u BiH sa prvim redizajnom.

Peugeot 2008 je uvijek bio u vrhu prodaje SUV-ova B segmenta u Evropi, a čak je bio i na vrhu te liste 2021. godine, a u aktuelnoj generaciji dio uspjeha odnio je i potpuno električni E-2008. Sada je došlo vrijeme za prvo osvježenje dizajna i tehnologije ovog popularnog lava. Stoga je danas Peugeot testnim vožnjama od Sarajeva do Bjelašnice predstavio našem tržištu sve novitete ovog modela.

U privlačnim novim bojama karoserije (sada su sve boje u ponudi metalik, čak i na osnovnoj verziji) Peugeot 2008 je na ulicama Sarajeva privlačio pažnju moćnim prednjim dijelom gdje se sada ističe još dominantnija maska sa potpuno novim LED svjetlima koja sada donose dizajn sa "tri kandže". Kupce Peugeota 2008 privlači prije svega njegov snažan dizajn, koji odlično spaja eleganciju, moćan stav i robusnost SUV-a.

Nakon obnovljenog 508, Peugeot 2008 je drugi model koji je usvojio nova prepoznatljiva svjetla Peugeota. Karakterišu ih tri okomite "kandže" koje su integrisane u sjajne crne umetke na braniku. Sve verzije i nivoi opreme imaju ovaj novi svjetlosni potpis, dok u GT verzijama, upečatljiv efekt tri kandže je prvi put proširen u osvjetljenju potpuno LED prednjih svjetala upotrebom tri svjetlosna modula. Ovo razlikuje GT verzije od ostalih verzija dajući im ekskluzivniji izgled prednjeg dijela.

Novost su i LED zadnja svjetla na svim verzijama nove 2008-ice koja su dobila redizajnirane tri kandže koje su karakteristične za Peugeot. Ovdje su sastavljene od tri međusobno postavljene horizontalne dvostruke LED letvice koje doprinose vizuelnom proširenju automobila. Svjetla za vožnju unazad i žmigavci su također u LED tehnologiji.

Osvježeni 2008 donosi i nove boje karoserije. Moderna Selenium Grey odabrana je kao početna boja i također je boja koja se nudi u dostupnoj paleti, a zanimljivo je da su sve boje u ponudi metalik, čak i na osnovnom modelu. Nova Okenite White, bogata plavičasto-sivim detaljima, naglasit će sofisticiranost nove 2008-ice, dok GT verzija standardno dolazi sa crnim dvobojnim krovom. Svi novi modeli 2008-ice imaju crna ogledala, bez obzira na odabranu boju karoserije, a sve dostupno je ukupno šest boja karoserije: Selenium siva, Artense siva, Okenite bijela, crna Perla Nera, Elixir Red i Vertigo Blue.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Novi Peugeot 2008 ima nove aluminijske felge "disruptivnog" dizajna, u skladu sa onima predstavljenima na Peugeotu 408. Dostupno je nekoliko modela, u 16-inčnim "NOMA" (ACTIVE verzije), 17-inčnim "KARAKOY" (ALLURE i GT ) ili 18-inčni "EVISSA" (opciono za GT). Sve alu felge imaju središnji dio sa 4 kraka, utisnut Peugeot grbom, koji elegantno sakriva matice kotača.

Prednje, bočne i zadnje oznake nove 2008-ice dobile su novi font i novu bazalt sivu boju. Električni E-2008 ima značku "E" u dihroičnoj plavoj i bijeloj boji. Također, nazad se monogram Peugeota proteže cijelom širinom trake poklopca prtljažnika.

Sve verzije nove 2008-ice dobile su nove tkanine sjedišta, što ilustruje pravi pomak na viši nivo, kao što je nova presvlaka od alkantare dostupna kao opcija na GT verzijama.

Neizostavni Peugeot i-Cockpit je sastavni dio užitka u vožnji

Ključni element kabine, Peugeot i-Cockpit je jedna od najjačih karakteristika Peugeota i svakog njegovog modela. Sa više od 10 miliona prodanih primjraka u zadnjih deset godina ovaj kokpit je unaprijeđen i modernizovan i u novom 2008 kako bi optimizovao ergonomiju i zadovoljstvo u vožnji.

Smješten u visini očiju, odmah iznad volana, instrument tabla nove 2008-ice je digitalna na verzijama ALLURE i GT. Njegov digitalni displej od 10 inča ima novi dizajn i, na GT verzijama, 3D ekran. Boja displeja, hijerarhija i raspored informacija mogu se u potpunosti prilagoditi željama vozača. U ACTIVE verziji, 2008 i dalje ima analognu instrument tablu.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Sve verzije 2008-ice od sada dolaze sa centralnim ekranom osjetljivim na dodir od 10 inča kao dijelom serijske opreme. Može se koristiti za kontrolu funkcija radija i telefona (ACTIVE verzija) ili najnovije generacije Peugeot i-Connect i Peugeot i-Connect naprednih infotainment sistema. Na verzijama ALLURE i GT, centralni ekran je u HD tehnologiji. Ispod centralnog ekrana, tasteri u stilu klavira su sačuvani za brzi pristup funkcijama tastera.

Novi izgled komandi ručnog i automatskog mjenjača

Novi 2008 sa šestostepenim manuelnim mjenjačem ima novu ručicu mjenjača za poboljšanu ergonomiju, dok verzije s automatskim mjenjačem i dalje imaju novi elegantan, praktičan i diskretan komandni modul mjenjača predstavljen u proljeće 2022. a koji se nalazi i na drugim modelima marke.

Snažniji i efikasniji električni model

Peugeot E-2008 je pionir 100% električnih SUV vozila u B segmentu, sa novim motorom koji su već usvojili E-208 i E-308. Maksimalna snaga je povećana za 15% sa 100 kW/136 KS na 115 kW/156 KS, dok je baterija povećana sa 50 kWh na 54 kWh. Ujeno, povećan je i domet koji dostiže do 406 km u poređenju sa 345 km ranije (WLTP mješoviti ciklus).

Na novom Peugeotu E-2008 dostupna su dva tipa ugrađenih punjača koji odgovaraju svim namjenama i svim rješenjima za punjenje: kao standard, jednofazni punjač od 7,4 kW i, kao opcija, trofazni punjač od 11 kW.

Procijenjeno vrijeme punjenja od 20% do 80% je 30 minuta na punjaču snage 100 kW, 4 sata i 40 minuta na punjaču snage 7,4 kW i 11 sati i 10 minuta iz utičnice od 3,2 kW.

Novi hibridni pogon na 2008

Početkom 2024. godine, novi 2008 će dobiti novi 48V HYBRID pogon, koji se sastoji od nove generacije PureTech benzinskog motora od 136 KS, uparen sa novim 6-brzinskim elektrificiranim mjenjačem s dvostrukim kvačilom koji uključuje električni motor.

Zahvaljujući bateriji koja se puni tokom vožnje, ova tehnologija nudi dodatni obrtni moment pri malim brzinama motora i do 15% manju potrošnju goriva. U gradskoj vožnji, nova 2008-ica opremljena HYBRID sistemom može raditi više od 50% vremena u električnom režimu sa 100% nulte emisije.

Paleta motora za sve potrebe

Pored elektrificiranih motora, Peugeot 2008 nudi izbor poznatih benzinskih i dizel motora. Tu je tako PureTech 100: 3-cilindrični benzinski motor sa 1,2 litara zapremine i 100 KS, opremljen Stop & Start sistemom, kombinovan je sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Slijedi ga snažnija verzija PureTech 130: 130 KS, 3-cilindrični, 1,2-litarski benzinski motor sa Stop & Start sistemom može se kombinovati sa EAT8 8-brzinskim automatskim menjačem ili 6-stepenim manuelnim menjačem.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Ekonomični i moderni dizelaš je BlueHDi 130 EAT8: 1,5-litarski, 4-cilindarski dizel motor sa 130 KS sa Stop & Start sistemom je kombinovan sa EAT8 8-brzinskim automatskim menjačem.

Bolje povezan i digitalizovan

Nova 2008-ica sada dolazi sa Peugeot i-Connect sistemom kao standardom, a sve verzije mogu biti opremljene Peugeot i-Connect Advanced sistemom kao opcija. Oba se kontrolišu preko centralnog 10-inčnog ekrana osjetljivog na dodir.

Peugeot i-Connect sistem nudi potpunu povezanost putem bežičnog preslikavanja (Apple CarPlay/Android Auto). Tehnološko iskustvo je upotpunjeno Peugeot i-Connect Advanced, opremljenim TomTom povezanim navigacijskim sistemom visokih performansi. Mapa je prikazana na cijelom ekranu od 10 inča radi lakše čitljivosti.

Peugeot je obnovljeu 2008-icu opremio i sa više USB utičnica. Tako verzije ALLURE i GT verzije sada imaju tri USB-C utičnice kao standard (dva sprijeda, jedna pozadi) i jednu USB-A utičnicu (pozadi). U ACTIVE verziji, 2008 i dalje ima USB-C utičnicu na prednjoj strani, dok E-2008 također ima USB-C utičnicu i USB-A utičnicu sa zadnje strane.

Očekivano, obnovljeni 2008 zadržava iste vanjske dimenzije: 4,30 m dužine, 1,987 m širine (uključujući ogledala), 1,55 m visine, dok i zapremina prtljažnika nije nepromijenjena i iznosi 434 litara.

U Bosni i Hercegovini Peugeot 2008 dostupan je po cijeni od 38.264 KM za verziju Active sa 1.2 PureTech motorom od 100 KS. Zanimljivo je da je cijena ovog modela u odnosu na onaj prije redizajna porasla za svega 638 KM iako je sada u seriji dobio 10-inčni ekran infotainmenta, bežični mirror screen i LED prednje farove.

Električni Peugeot E-2008 sada je u BiH dostupan po cijeni o 64.504 KM što je uprkos povećanju snage motora i kapaciteta baterije smanjenje cijene od 2.795 KM u odnosu na model prije redizajna.

Peugeot 2008 također sada dolazi i sa novim garantnim uslovima od Peugeot FlexCare u trajanju od 5 godina i 100.000 pređenih kilometara.