Japanski proizvođač automobila upravo je predstavio svoj prvi električni model, koji nosi poznato ime. Ovo je nova Suzuki eVitara, subkompaktni električni SUV koji će u Evropu stići od sljedećeg ljeta.
Potpuno novi dizajnerski jezik
Iako novi model nosi ime Vitara, on nema nikakve veze s aktuelnim modelom sa SUS motorom. Nova eVitara zasnovana je na konceptu eVX predstavljenom prošle godine, a koristi novu arhitekturu pod nazivom Heartect-e. Nova platforma će se pojaviti i na drugim budućim električnim modelima Suzukija.
Karoserija novog modela usvaja potpuno novi i drugačiji jezik dizajna u odnosu na nama poznati SUS model. Tako se novi dizajnerski jezik zove High-Tech & Adventure i odražava avanturistički karakter novog modela, ali i naprednu tehnologiju u opremi. Nova Suzuki eVitara će se lako razlikovati od obične Vitare, zahvaljujući modernije oblikovanijoj karoseriji koja uključuje oštrije ivice.
Na prednjoj strani imamo novo dizajnirana prednja svjetla koja se sužavaju prema sredini maske. Branik uključuje usisnike zraka, a neobojeni plastični elementi su umetnuti kako bi se dobio robusniji izgled. Ovakvi elementi su prisutni i na bočnim krilima, ali i na vratima.
Na zadnjem kraju vidimo spojena stop svjetla, dok je branik ostao neobojen, a integrisan je i mali krovni spojler koji daje sportsku notu.
Nestaje analogna instrument ploča
Glavni noviteti prisutni su i u putničkom prostoru, gdje se nova Suzuki eVitara oprašta od analognih instrumenata u korist digitalnog displeja.
Odmah do njega je ekran za multimedijalni sistem. Centralna konzola ima novi izgled, s više dugmadi i integrisanih fizičkih kontrola, a instrument tabla takođe ima dekorativne aluminijumske obloge oko ventilacionih otvora. Zanimljivo je kako su dizajneri spakovali smeđe površine prisutne na armaturnoj ploči, sjedištima, vratima i centralnoj konzoli u kontrastu s crnim materijalima.
Novi integralni Allgrip-e pogon
Što se tiče dimenzija, nova eVitara mjeri 4.275 milimetara u dužinu, 1.800 milimetara u širinu i 1.635 milimetara u visinu. Tako je nova električna verzija 90 milimetara duža, 25 milimetara šira i 35 milimetara viša od obične Vitare sa SUS motorima. I međuosovinsko rastojanje na električnoj verziji Vitare je duže za 200 milimetara, pa ukupno premašuje 2.700 milimetara.
Nova Suzuki eVitara ima Allgrip-e sistem pogona na sva četiri točka, koji se sastoji od dva električna motora, po jedan na svakoj osovini. Novi model će također biti dostupan u verzijama s pogonom na prednje točkove.
Tri varijante snage i dvije baterije
U trenutku lansiranja, nova Suzuki eVitara će se nuditi u tri verzije u smislu snage motora. Osnovna verzija će imati elektromotor od 144 konjske snage i 189 Nm obrtnog momenta. Pogon je izveden na prednje točkove, a motor se napaja iz LFP baterije kapaciteta od 49 kWh.
Druga verzija, takođe s pogonom na prednje točkove, razvija snagu 174 konjske snage i jednak moment od 189 Nm, ali u podnici ima veću bateriju od 61 kWh.
Konačno, najsnažnija verzija koristi snagu iz dva elektromotora i analogno tome sadrži pogon na sve točkove. Cijeli pogon isporučuje 184 konjske snage i 300 Nm momenta, dok se motori napajaju iz baterije od 61 kWh.
Suzuki još nije otkrio autonomiju novog modela, ali na slikama unutrašnjosti možemo vidjeti da nova eVitara može preći 250 kilometara s baterijom napunjenom do 81%. Ni vrijeme punjenja još nije objavljeno.
Made in India
Kao što smo rekli, nova Suzuki eVitara stiže na evropsko tržište u ljeto 2025. godine. Cijene novog modela još nisu objavljene. Proizvodnja Suzuki eVitare će se odvijati u Indiji u Suzukijevoj fabrici u Gujaratu.
Novi model će se takođe prodavati pod Toyotinim logom.