Više svega
22

Škoda predstavila četvrtu generaciju modela Fabia

E. L.
Četvrto izdanje jednog od Škodinih najprodavanijih modela sa sobom donosi znatno prostraniju kabinu, veći prtljažnik i najmoderniju tehnologiju.

Priča o Škodinom modelu Fabia počela je 1999. godine, a od tada do danas češka automobilska kompanija pod okriljem Volkswagena širom svijeta prodala je više od 4,5 miliona primjeraka automobila koji je stigao do četvrte generacije.

Nova Fabia zasnovana je na grupacijskoj platformi na kojoj su nedavno predstavljena redizajnirana izdanja VW-ovog modela Polo i SEAT-ovog modela Ibiza, ali češki adut koji nominalno pripada B segmentu u odnosu na spomenute modele sa sobom donosi znatno veću karoseriju koja je 111 milimetara duža u odnosu na Fabiju prethodne generacije. Znatno je poraslo i međuosovinsko rastojanje (dodatnih 94 mm), što je odlična vijest za putnike na zadnjim sjedištima, a "tačka na i" je zapremina prtljažnika koja je na nivou Golfa aktuelne generacije.

Škoda će Fabiju ponuditi u kombinaciji s nekoliko novih boja karoserije, a u opciji će biti i dvobojne varijante. S boljim paketima opreme kupci će, pored ostalog, moći da računaju na 18-inčne točkove, LED svjetla, panoramski stakleni krov, 10,25-inčnu digitalnu adaptivnu instrumentnu tablu, dvozonsku klimatizaciju i nekoliko sistema za asistenciju.

Dizelskih motora više nema, a osnovni motor u ponudi je atmosferski litarski trocilindraš koji u slabijoj varijanti nudi 65, a u snažnijoj 80 KS. Najveći obrtni momenat u oba slučaja iznosi 93 Nm. Motor će se nuditi samo u kombinaciji s ručnim 5-stepenim mjenjačem, a njegove performanse trebale bi biti dovoljne za prigradske uslove.

Isti motor u kombinaciji s turbopunjačem u slabijoj verziji nudi 95 KS i 175 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,6 sekundi i 195 km/h. U snažnijem izdanju (koje se nudi u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim ili 7-stepenim automatskim DSG mjenjačem) vozač može računati na 110 KS i 200 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,7 sekundi (9,5 s automatskim mjenjačem) i 205 km/h.

Najsnažnija Fabia koja od 0 do 100 km/h stiže za 7,9 sekundi i razvija 225 km/h ispod prednjeg poklopca krije 1,5-litarski četverocilindarski turbobenzinski motor koji nudi 150 KS i 250 Nm, a nudit će se samo u kombinaciji sa DSG mjenjačem.

Još praktičnije karavansko izdanje nove Fabije u ponudi će biti 2023. godine.