Škoda predstavila Enyaq iV - prvi član češke električne generacije
Škodin prvi električni SUV u osnovi je sestrinski model Volkswagena ID.4 koji će biti uskoro predstavljen. Enyag iV je porodično orijentisani EV i prvi je model Škode koji stiže na MEB platformi posvećenoj isključivo vozilima bez emisije štetnih gasova. Također, ovo je drugi električni model Škode nakon Citiga e iV, te uz tehnologiju električnog pogona želi ponuditi i privlačnost SUV modela.
Iako je dizajniran po principu iznutra prema napolju uz brojne najave i "teasere" ukupni dizajn nije preveliko iznenađenje, ali definitivno ima originalnih i neočekivanih elemenata, gdj se posebno ističe osvijetljena prednja maska. Ovo neobično riješenje neće dolaziti kao serijska opcija na svim verzijama, ali se podrazumjeva na sportskoj RS verziji i limitiranoj verziji Founders Edition. Osvijetljena maska ima 130 LED dioda i stiže kao nastavak ideje viđene na konceptnom modelu Vision iV koji je predstavljen 2019. godine.
Posebno je zanimljiv sportski Enyaq RS iV koji ujedno postaje najsnažnija serijska Škoda ikad zahvaljujući dvostrukim električnim motorima koji nude kombiniranu snagu od 302 konjske snage i ukupnih 460 Nm okretnog momenta dostupnog odmah. Ovaj prvi električni RS model sprinta od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde i ima maksimalnu brzinu od 180 km/h.
Dostupna sa pogonom na zadnje ili na sve točkove, Škoda Enyaq je razvijena sa izborom između tri veličine baterija (55 kWh, 62 kWh, 82 kWh) i pet nivoa snage (146 KS, 177 KS, 201 KS, 261 KS, 302 KS). Domet varira zavisno o baterijskom paketu i da li je riječ o modelu sa zadnjim ili AWD pogonom, ali čak i osnovni model između punjenja može prijeći 340 kilometara. Ako želite najveći domet onda treba odabrati Enyaq iV sa jednim motorom i zadnjim pogonom sa baterijom od 82 kWh koji može prevesti do 510 km po WLTP-u sa jednim punjenjem.
Da bi postigla velik domet Škoda nije samo postavila veliku bateriju u auto. Elegantan i aerodinamičan oblik SUV-a zaslužan je za nizak koeficijent otpora zraka od 0,27, dok gume sa malim otporom kotrljanja također pomažu u efikasnosti. Opcionalna toplotna pumpa za klima uređaj smanjuje količinu energije koju baterija koristi da bi se dodatno povećao domet.
Kad Enyaq iV ostane bez električne energije najveća od tri baterije može se napuniti od 5 do 80 odsto za samo 38 minuta zahvaljujući mogućnostima brzog punjenja do 125 kW. Korištenje AC zidne kutije snage do 11 kW napuniće bateriju za šest do osam sati, zavisno od veličine baterije.
Zanimljivo je da osnovni model dolazi sa 18-inčnim čeličnim točkovima, što je danas priličan presedan, pogotovo za jedan SUV. Sve ostale verzije Enyaq iV imaju felge od lakih legura veličine do 21 inča i u raznovrsnom dizajnu i bojama. Posebno izdanje Founders Edition limitirano je na proizvodnju 1.895 primjeraka, što simbolizuje činjenicu da je Škoda osnovana prije 125 godina. Ovaj model ima najveće dostupne točkove kao i niz drugih estetskih detalja koji ga razlikuju od ostalih modela.
Dizajn vozačkog okruženja, zanimljivo, vrlo je sličan onome koje možete zateći u trenutno aktuelnim modelima kao što su Octavia ili Scala. Ipak, ističe se veliki 13-inčni ekran osetljiv na dodir na centralnoj konzoli koji he ekskluzivan za Enyaq iV. Električni SUV je ujedno i prva Škoda koja se može pohvaliti head-up displejom sa tehnologijom proširene stvarnosti, a ujedno i prva Škoda koja podržava parkiranje na daljinsko upravljanje. LED svjetla naprijed i naad dio su serijske opreme, dok su naprednija matrix LED svjetla dostupna uz doplatu.
Škoda je već počela sa primanjem prednarudžbi za Enyaq iV u svim nivoima opreme, s tim da isporuke verzije Founders Edition u čast članova osnivača kompanije Václava Laurina i Václava Klementa započinju tek krajem 2021. godine.