Ženeva 2018
16

Supersportski auti u Ženevi: Od Ferrarija 488 Pista do McLarena Senna

Piše: Ahmed Orman
Kao i svaka druga velika izložba automobila, tako i Sajam u Ženevi očarava količinom supersportskih i egzotičnih automobila koje će većina posjetilaca i vidjeti samo pod blještavim svjetlima autosalona. Donosimo detaljan pregled najvažnijih premijera sportskih automobila direktno sa Sajma u Ženevi.

Hennessey Venom F5 cilja brzinu preko 480 km/h

Među najsnažnije i najbrže u Ženevi ove godine svrstao se Hennessey Venom F5. Premijera superautomobila koji pokreće 7,4-litarski centralno smješten aluminijski V8 motor koji uz asistenciju dva turbopunjača raspolaže s 1.600 konjskih snaga i 1.762 Nm najvećeg obrtnog momenta nije prošla neprimijećeno.

Ovaj monstrum jasno cilja na titulu "Najbrži produkcijski automobil na svijetu" u Guinnessovoj knjizi rekorda, a iz Hennesseyja tvrde da je sposoban za brzine preko 480 km/h.

Hennessey će Venom F5 napraviti u samo 24 primjerka. Osnovna cijena iznosi 1,6 miliona dolara, a uz ponuđene opcione dodatke cijena raste do 2,2 miliona dolara.

Ferrari 488 Pista odgovara na izazov Porschea 911 GT2 RS

Za Ženevu je Ferrari pripremio pravu poslasticu. Brutalni Porsche 911 GT2 RS dobio je direktnog rivala iz Italije u vidu modela 488 u verziji ne baš maštovitog imena Pista. Za snagu je i dalje zadužen 3,9-litarski biturbo V8 motor, ali sada raspolaže sa čak 720 konjskih snaga, što je 50 KS više od potencijala kojim raspolaže motor u standardnom 488 GTB.

Još boljem omjeru mase i snage doprinosi činjenica da je 488 Pista (1.280 kilograma) u odnosu na standardni 488 GTB "smršao" čak 90 kilograma.

Ferrari 488 Pista od 0 do 100 km/h stiže nakon 2,8 sekundi, njegova maksimalna brzina je 340 km/h, a 20 posto bolje prijanjanje osigurano je implementiranjem tehničkih rješenja koja Ferrari koristi u Formuli 1 i trkama izdržljivosti. Ferrari za ovaj zaista poseban 488 traži nešto više od 255.000 eura.

Porsche osvježio i poboljšao kultni 911 GT3 RS

Ljubitelji pravih sportskih automobila u Ženevi su uživali u pogledu na 911 GT3 RS, koji stiže među posljednjim izdanjima Porschea 911 iz serije 991.2.

Porscheov posljednji 911 GT3 RS pokreće 4-litarski 6-cilindarski boxer motor koji u ovom slučaju bez podrške turbopunjača na zadnju osovinu isporučuje 520 konjskih snaga, a limitator broja obrtaja radilice aktivirat će se tek kad se kazaljka obrtomjera nasloni na broj 9(000). Spomenute brojke dovoljne su da Porscheovo "track day oružje" uz adekvatan zvuk od 0 do 100 km/h stiže nakon 3,2 sekunde na putu prema maksimalnoj brzini koja iznosi 312 km/h.

McLaren Senna, fascinantan i poseban

Nazvan po tragično preminulom brazilskom vozaču Ayrtonu Senni koji je, prema mišljenju mnogih, najbolji vozač Formule 1 svih vremena, McLarenov najnoviji supersportski automobil predstavlja skup najsofisticiranije tehnologije koja se nudi u aktuelnom trenutku automobilske industrije.

Senna je pokretan biturbo V8 motorom koji je poznat iz modela P1, ali uz izuzetak hibridnog sklopa. Taj "nedostatak" Senna kompenzira izrazito malom masom automobila čiji je centralno postavljen 4-litarski biturbo V8 motor (800 KS i 800 Nm najvećeg obrtnog momenta) zadužen za pokretanje samo 1.197 kilograma, što je u konačnom omjeru snaga-masa Sennu postavilo ispred hibridnog P1.

Bugatti Chiron Sport

Bugatti je u Ženevi priredio svjetsku premijeru Chirona u novoj i dorađenoj verziji Sport. Ova verzija supersportskog automobila od 1.500 KS stiže dvije godine nakon svjetskog debija standardne verzije, koji je također bio na Sajmu u Ženevi. Ove godine fancuski luksuzni brend predstavlja Chiron Sport koji nudi znatno poboljšane dinamičke osobine i još veću agilnost bez promjene snage i ukupnih performansi.

U tu svrhu, Bugatti je razvio dinamički paket i smanjio težinu svog automobila za blizu 18 kilograma. Kao rezultat, Chiron Sport postiže veće brzine u krivinama i može "zatvoriti" krug na stazi Nardò na jugu Italije pet sekundi brže od standardnog Chirona. Glavne razlike u izgledu Chirona Sport i standardne verzije su novi dizajn točkova i novi četverostruk završetak izduvnog sistema. Osnovna cijena Chirona Sport počinje od 2,65 miliona eura.

Lamborghini Hurracan Performante skinuo krov

U Ženevi je Lamborghini uz masivni supersportski SUV Urus pokazao i Hurracan u brutalnoj verziji Performante, ali ovaj put u karoseriji bez fiksnog krova ili Spider.

Performante je posudio dizajnerske elemente iz trkaćih automobila Super Trofeo ali i sportskih motocikala, što otkriva svojim golim i otvorenim elementima karoserije. Ovako radikalnim izgledom uz posebne karbonske detalje Huracan Performante Spyder podsjeća da je to zaista supersportski automobil sposoban jednako na stazi kao i na cesti u vožnji s vjetrom u kosi.

A vjetra s Huracan Performante Spyderom zaista ima jer od 0 do 100 km/h stiže za 3,1 sekundu. Spyder te performanse crpi iz 5.2-litarskog V10 motora koji ima 630 KS i 600 Nm obrtnog momenta.