Toyota u Frankfurtu: Novi Prius i Mirai istakli alternativne pogone
U Toyoti su odlučili da će i četvrta generacija hibridnog modela Prius zadržati neobičan vanjski izgled, ali su ovaj put na novoj platformi kreirali karoseriju na kojoj pojedini detalji podsjećaju na detalje s konceptnog modela Mirai.
Novi Prius dobio je karoseriju koja je čak 60 posto kruća od prethodne generacije, a znatno niže težište automobila ide u prilog ukupnoj udobnosti i upravljivosti Toyotinog hibrida. Toplotna iskorištenost motora sa unutrašnjim sagorijevanjem koji i dalje čini dio pogonskog sklopa u Prisusu sada je povećana za više od 40%, te je sada potpomognuta efikasnijim hibridnim sistemom koji je smanjio potrošnju goriva za 10% u odnosu na sada već prethodni model
Drugačiji pristup Toyota je pokazala s modelom Mirai, koji je prvi u svijetu serijski automobil pogonjen vodikovim ćelijama. Nakon prvog javnog evropskog predstavljanja u martu na Ženevskom salonu automobila, današnji dan označava dolazak prvih serijskih primjeraka na evropsko tlo.
Mirai koristi revolucionarnu tehnologiju Toyota Fuel Cell System (TFCS) – Toyotin pogonski sistaem vodikovih ćelija – koja u najboljem izdanju kombinira naprednu tehnologiju vodikovih ćelija i provjerenu hibridnu tehnologiju, a ujedno uključuje samostalno razvijeni sklop vodikovih ćelija i visokotlačnih spremnika vodika.
Koristeći vodik kao gorivo za generiranje električne energije, Mirai postiže superiorne ekološke performanse bez i najmanjeg emitiranja CO2 ili ostalih zagađivača tokom vožnje, uz zadržavanje iste autonomije i jednostavnosti korištenja kao kod automobila s benzinskim motorom, te s velikim dometom i vremenom punjenja visokotlačnih vodikovih spremnika kroz 3 do 5 minuta.
Konceptni C-HR Hybrid upotpunio ekološku viziju
Uz Prius i Mirai Toyota je u Frankfurtu predstavila i dorađeni konceptni model C-HR Hybrid koji je u stvari vrlo blizu serijske proizvodnje.
Ovo bi trebao biti konkurent crossoverima kao što je Nissan Juke, s tim da će dobiti hibridni pogon s potpuno novim motorom sa unutršanjim sagorijevanjem koji će pomjeriti granice u energetskoj iskoristivosti, kao i skoro potpuno iznova konstruisan električni motor i sklop baterija koji je izrađen s naglaskom na uštedi težine.
Ovaj koncept bi trebao u sličnom obliku debitovati kao serijski model, i to već u martu naredne godine.