Volkswagen je prije 49 godina predstavio prvi Golf GTI, no na električni produkcijski model još uvijek čekamo. Ipak, njemački gigant je predstavio najbližu stvar tome, a to je model ID.3 GTX.
Svijet je dobio uvid u snažniji ID.3 još 2021. godine kada je Volkswagen predstavio ID.X koncept, no produkcijski ID.3 GTX je drugačiji u nekoliko ključnih segmenta. ID.X je imao dva motora i pogon na sva četiri točka, što je preuzeo od produkcijskog modela ID.4 GTX predstavljenog mjesec dana ranije, dok se ID.3 GTX, baš kao i druge verzije modela ID.3, drži samo jednog APP550 elektromotora postavljenog nazad, koji pokreće stražnje točkove.
Međutim, Volkswagenova tehnologija motora je dosta napredovala u protekloj godini, što pokazuje i povećanje snage modela ID.4 s jednim motorom. U kompaniji očigledno smatraju da je jedan motor dovoljan za uvjerljiv snažni hatchback.
ID.3 GTX je zapravo ponuđen u dvije varijante. Osnovni modeli nose oznaku GTX i pokreće ih isti motor koji je ugrađen u ID.4 s pogonom na dva točka, a koji razvija 286 KS. Ovaj motor omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6 sekundi.
Iako to nije posebno impresivno za današnje električne automobile ili snažne hatchback modele, GTX je ipak snažniji i brži od najsnažnijeg ranije dostupnog modela ID.3, koji nudi 204 KS i do "stotke" stiže za 7,3 sekunde.
Također, ove performanse ga stavljaju ispred nedavno obnovljenog Golfa GTI Mk8,5, koji raspolaže s 266 KS na prednjim točkovima te za 6,2 sekunde stiže od 0 do 100 km/h. Iz Volkswagena kažu da je električni motor podešen da isporuči maksimalnu snagu u roku od nekoliko sekundi nakon pritiska na papučicu pa se vjerovatno čini bržim nego što brojke pokazuju.
GTX Performance je sada dobio Volkswagenov najsnažniji električni motor, koji isporučuje 326 KS i 545 Nm obrtnog momenta, tako da vrijeme potrebno da ubrza od 0 do 100 km/h pada na 5,6 sekundi. To je samo 6 KS manje i 0,3 sekunde više u odnosu na ono što je obećavao ID.X snažni koncept s dva motora. Također, riječ je o najbržem modelu ID.3, koji je brži čak i od Teslinog Modela 3 s jednim motorom, koji do "stotke" stiže za 6,1 sekundu. Maksimalna brzina osnovnog modela GTX iznosi 180 km/h, dok je standardni ID.3 elektronski ograničen na 160 km/h. Ipak, GTX Performance ih je nadmašio s brzinom od 200 km/h.
Obje nove verzije koriste jednobrzinski mjenjač i bateriju kapaciteta 79 kWh, koja omogućava domet do 600 km i koja se može puniti snagom od 175 kW.
Također, obje verzije dolaze s dorađenim ovjesom s tim da GTX Performance ide korak dalje zahvaljujući standardnim DCC adaptivnim amortizerima koji osiguravaju više udobnosti i kontrole karoserije u odnosu na GTX bez oznake Performance.
U poređenju s modelom ID.3 baziranim na konceptu ID.X, koji ima "zamršene" kovane aluminijske felge i dnevnim svjetlima, produkcijski GTX možda izgleda razočaravajuće "mekano" s nešto više od prevelike mreže u redizajniranom prednjem braniku, crnim retrovizorima, detaljima na krovu i novim setom 20-inčnih petokrakih Skagen felgi. Nazad je novi sjajni crni difuzor, trick LED stražnja svjetla (opciono LED Matrix), kao i GTX oznaka gdje se inače nalazi ID.3 "značka" na standardnom modelu.
Više truda je uloženo u unutrašnjosti, no fanovi modela GTI bi mogli biti razočarani zbog nedostatka karirane tkanine na sjedištima, posebno jer je riječ o prvom električnom snažnom hatchbacku iz Wolfsburga. Ono što će kupci dobiti jeste crveni konac, hromirani GTX natpis na sportskom upravljaču, više crvenih šavova i GTX logotipi na sportskim sjedištima, dok se opciono nude ergoActive performance sjedišta s integrisanim naslonima za glavu, električnim podešavanjem i prilagodljivom potporom za butine.
Kao i svi budući ID.3 modeli, GTX je također dobio veći 12,9-inčni ekran s redizajniranim izbornikom i osvijetljenim slajderima za grijanje, a sve kako bi se odgovorilo na kritike usmjerene na prethodni model.
Wellness aplikacija omogućava prilagođavanje osvjetljenja, klima uređaja i ozvučenja. GTX je opremljen i glasovnim asistentom pokretanim ChatGPT tehnologijom.