Savjeti za vozače
16

VW dizeli također imaju zupčasti remen u uljnoj kupki: O čemu se radi i da li ima razloga za brigu

A. M.
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Tehnologija zupčastog remena potopljenog u ulje je nekada bila inovacija, ali danas se na nju gleda s velikom sumnjom. Da li su ugroženi popularni TDI motori, koji koriste mini zupčasti na uljnoj pumpi?

Koncept zupčastog remena uronjenog u ulje postao je poprilično čest i popularan u posljednje vrijeme, ne baš zbog onoga što su pri lansiranju opisani kao inovativna i efikasna rješenja, već zbog problema koje stvaraju mnogim vozačima.

Jedan od brendova koji je usvojio ovo rješenje bila je i Volkswagen grupa. Prva stvar koju treba da razjasnimo jeste da detektujemo koji blokovi motora bi mogli biti pogođeni problemima. Konkretno, riječ je o dizelima s kodnom oznakom EA288, koji su korišteni u niz modela Volkswagena (npr. Golf 7 i njegovi derivati), Audija, Seata i Škode. Lakše će ih biti prepoznati preko njihove komercijalne oznake - 1.6 TDI i 2.0 TDI, što vam može pomoći da utvrdite da li vozite neki od ovih automobila.

Riječ je o popularnim dizelašima koji su opremljeni malim remenom uronjenim u ulje. Nije riječ o standardnom zupčastom remenu, što je rješenje koje smo vidjeli u Stellantisovim ili Fordovim vozilima. U ovom slučaju, pogonski kaiš odgovoran je samo za pogon pumpe za ulje, dok bregastim osovinama upravlja konvencionalni zupčasti remen koji radi na "suho" i mora se mijenjati svakih 210.000 kilometara po prilično razumnoj cijeni. Dakle, nije fokus na "velikom" već na "malom" zupčastom remenu.

To, međutim, ne znači da mini zupčasti remen uronjen u ulje u karteru mora nužno stvarati probleme. Kao i kod svih motora na tržištu koji koriste ovo rješenje, ovaj dio je stalno podložan hemijskoj degradaciji. To znači da guma vremenom nabubri, gubi snagu i može otpustiti abrazivne čestice u ulje. Međutim, Volkswagenov, odnosno remen vanjskog dobavljača, je izdržljiviji nego što se sumnja na njega.

U najekstremnijim slučajevima, kada je vozilo prešlo više od 300.000 kilometara, javljaju se rizici slični onima koji se javljaju u Stellantisovim modelima mnogo prije 100.000 pređenih kilometara. Remen zna pući ili više se degradirati i kontaminirati motorno ulje na mnogo većoj kilometraži. Zato ako niste sigurni u prikazane kilometre obavezno provjerite ovaj remen.

Naime, sitni komadići remena mogu blokirati ulaz ulja, sprečavajući pravilno podmazivanje motora, kao i to ako remen pukne, pumpa za ulje će prestati da radi i motor će se nepopravljivo zaglaviti. Iako ovo zvuči prilično katastrofalno, u radionicama uvjeravaju, da to nije nešto što se obično događa u ovim motorima Volkswagen Grupe, odnosno derivatima Golfa 7. Zapravo, 1.6 TDI i 2.0 TDI su hvaljeni zbog dugovječnosti i uz redovno održavanje mogu bez većih problema "prebaciti" pola miliona kilometara.

Dakle, ako vaš automobil ima jedan od ovih TDI motora, vjerujemo da možete biti poprilično mirni. Ono što stručnjaci savjetuju je da, budući da svaka promjena ulja u velikoj mjeri uklanja sitne čestice nastale habanjem, preporučljivo je ne pretjerivati s intervalima zamjene. Takođe, ne zaboravite koristiti adekvatno ulje koje preporučuje proizvođač.