Svjetska premijera
4

Volkswagen predstavio novi Amarok: Druga generacija uspješnog pick-upa

E. Z.
Volkswagen je danas online premijerom zvanično predstavio potpuno novu drugu generaciju svog popularnog modela iz programa privrednih vozila. Amarok u novom izdanju donosi izuzetnu ponudu motora i tehnologije, ali i zanimljivu saradnju koja je omogućila širenje ponude ovog modela.

Volkswagen je napravio odličan posao sa prvom generacijom Amaroka koji je vrlo brzo prihvaćen kao vrlo sposoban i izdržljiv pick-up, pogotovo na tržištima koja su tradicionalno veliki potrošači ovakvih automobila.

Ono što je možda najvažnije kod nove generacije Amaroka je činjenica da je za ovu generaciju Volkswagen napravio partnerstvo sa Fordom, pa je tako novi Amarok izgrađen na istoj platformi kao i Ford Ranger. Zahvaljujući toj razmjeni platformi i tehnologije Amarok ima bogatiji izbor motora i tehnologije, te je moguće birati ga sa jednim od pet motora iz ponude.

Također, u odnosu na prethodni model, Amarok je sada dobio još raskošnije proporcije, a uz vežu dužinu dobio je i veće međuosovinsko rastojanje, ali i primjetno kraće prevjese, što će mu omogućiti još bolje offroad mogućnosti uz veće napadne i silazne uglove.

Klix.ba je prisustvovao online premijeri, pa smo zabilježili da su najčešća pitanja novinara iz cijelog svijeta bila na temu dijeljenja platforme i tehnologije sa Ford Rangerom. Odgovarajući na ta pitanja, inžinjeri i dizajneri Volkswagena tvrde da su i u ovom slučaju pokazali da je Volkswagen ekspert u dijeljenju platformi, pa su ovdje uspjeli napraviti odličan posao, jednako kao i sa vlastitim platformama. Naravno, za ovu vrstu automobila i njegov razvoj bilo je neophodno dijeliti troškove, ali su više puta naglasili da sve što kupci i vozači budu vidjeli i osjetili u novom Amaroku jeste "čisti Volkswagen."

Amarok će biti ponuđen sa dvije vrste karoserija, sa jednostrukom ili dvostrukom kabinom, te uz impresivnu nosivost do 1,2 tone i kapacitetom kočenja do 3,5 tone, što će biti važno za sve kupce koji ga koriste za vuču.

Volkswagen će ponuditi tri nivoa opreme, pa će osnovna i "radn""

verzija nositi samo ime Amarok, dok će bogatije opcije biti u paketima Life i Style, baš kao i kod ostalih VW modela. Naravno, biće ponuđeni i još prestižniji modeli sa detaljima poput kožom obložene konzole i sjedišta i moćnog ozvučenja. Tako će za kupce kojima treba luksuzan Amarok više orijentisan za upotrebu na cestama biti ponuđen prestižni Amarok Aventura, dok će za zahtjevne ljubitelje offroada ali i luksuza biti ponuđena verzija Panamericana.

Unutra se ističe digitalizovano vozačko okruženje koje je srećom zadržalo i važne fizičke tipke i prekidače. Moguće je birati infotainment sa 10-inčnim ili 12,0-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, dok se podrazumijeva i potpuno digitalna digitalna instrument tabla.

Za Amarok je ponuđen raspona od čak pet motora, i to četiri turbo dizela i jedan turbo benzinac, dok za sada nisu planirane elektrificirane verzije.

U startu ponude su tako tri 2,0-litarska četvorocilindrična dizelaša. Osnovni motor je single-turbo jedinica sa 110kW/350Nm ili 125kW/405Nm. Prvi se nudi sa pogonom na zadnje točkove i petostepenim manuelnim mjenjačem, dok drugi dobija mogućnost izbora između pogona na zadanje točkove ili na sva četiri točka i šestostepenog manuelnog mjenjača.

Sljedeći u ponudi je bi-turbo motor sa 154kW i 500Nm obrtnog momenta, a zavisno od tržišta, biće uparen sa šestostepenim ili 10-stepenim automatskim mjenjačem i stalnim 4Motion pogonom na sva četiri točka.

Najveći dizel motor će biti 3,0-litarski V6 sa 177 kW ili 184 kW (u zavisnosti od tržišta) i 600 Nm obrtnog momenta. Uparen je sa stalnim pogonom na sva četiri točka i 10-brzinskim automatikom.

Poudu benzinaca čini 2,3-litarski turbo četvorocilindrični motor od čak 222kW i 452Nm, sa stalnim pogonom na sva četiri točka i 10-stepenim automatskim mjenjačem.

Svi modeli će imati rezervoar za gorivo od 80 litara, dok TDI modeli sada imaju rezervoar za AdBlue od 19,3L umjesto od 6,3L na već odlazećem modelu.

Novi Volkswagen Amarok proizvodiće se u Južnoj Africi, a glavna tržišta i dalje mu ostaju Australija, Afrika u globalu, ali i Evropa, dok će u Južnoj Americi još uvijek u ponudi biti i prethodna generacija Amaroka.