Karbonska karoserija
26

Xiaomi SU7 Ultra je rival Porsche Taycanu, razvija 1.548 KS

D. B.
Xiaomi je predstavio ekstremnu verziju električnog sedana SU7, koja je dizajnirana da nadmaši Porsche Taycan Turbo GT na stazi Nurburgring.

Prototip Xiaomi SU7 Ultra ima karbonsku karoseriju, naprednu aerodinamiku i tri električna motora koja zajednički isporučuju 1.548 KS. Električni automobil visokih performansi je predstavljen u Kini kao unikatni prototip, no produkcijska verzija bi se mogla pojaviti u budućnosti. Nedavno snimljene špijunske fotografije prikazuju kamuflirani testni automobil na Nurburgringu, no ipak sa znatno manje agresivnim body kitom.

Vizuelno, Xiaomi SU7 Ultra izgleda kao trkaća verzija modela SU7, zadržao je "lice" inspirisano McLarenom te očigledne reference na Porsche Taycan, no dobio je šire blatobrane, branike u touring stilu, veliki spojler i masivno stražnje krilo, koje stvara do 2.145 kilograma downforcea.

Pogon čine tri električna Xiaomijeva motora, koji zajednički isporučuju 1.548 KS, a to je 440 KS više u odnosu na Taycan Turbo GT, odnosno 283 KS više u poređenju s modelom Zeekr 001 FR. Prototip je težak 1,900 kilograma, što ga čini znatno lakšim u odnosu na rivale s produkcijskim specifikacijama.

Xiaomi je ugradio CATL Qilin 2.0 bateriju s maksimalnom brzinom pražnjenja od 1.330 kWh, što je čini pogodnom za stazu.

SU7 Ultra ubrzava od 0 do 100 km/h za 1,97 sekundi, do 200 km/h za 5,97 sekundi, a do 300 km/h za 15 sekundi. Inače, maksimalna brzina iznosi 350 km/h.

Za zaustavljanje se brinu AP Racing kočnice visokih performansi potpomognute sistemom regenerativnog kočenja. Maksimalna sila usporavanja je 2,36G, a automobil se potpuno zaustavi od 300 km/h za svega 15 sekundi.

Xiaomi želi voziti SU7 Ultra na Nurburgringu u oktobru s ciljem da nadmaši vrijeme kruga 7:07,55, koje drži Porsche Taycan Turbo GT, odnosno 7:25,23 koje je postavio Tesla Model S Plaid. Međutim, oba su serijska automobila, tako da prototip mora nadmašiti najbolje vrijeme potpuno električnog modela Volkswagen ID.R od 6:05,336 kako bi se kvalifikovao za rekord.