Od 2030. godine
45

Od novih propisa Euro 7 norme neće biti pošteđeni ni električni automobili

A. M.
Evropski parlament poručuje da ni električni automobili neće biti izuzeti od Euro 7 norme. Evo kako će se novi propisi o emisiji štetnih gasova odraziti na njih od 2030. godine kada novi standardi budu primjenjivani.

Propisi o emisijama postaju sve zahtjevniji i proizvođači moraju pronaći formule kako bi ih uskladili s automobilima. S novom Euro 7 normom čak ni električni automobili neće biti izuzeti od kršenja pravila.

Evropa je odlučila da izbriše svaki trag zagađenja povezan s drumskim saobraćajem, a cilj je da se od 2035. godine stane na kraj prodaji vozila pogonjenih motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.

Iako se ovaj izazov za sada čini teškim za rješavanje, Evropski parlament je uspostavio međumjere za nastavak smanjenja emisije CO2. Euro 7 propisi će stupiti na snagu 2030. godine i iako mnogi analitičari uvjeravaju da neće biti od velike koristi, električni automobili će također biti u centru pažnje zbog zagađenja.

Električni auti će po prvi put morati da se pridržavaju propisa

Sa svakim novim korakom u euro propisima, proizvođači su morali sve više da se prilagođavaju zakonskoj granici emisija. Protokol WLTP mjeri podatke o zagađenju svakog novog automobila u Evropskoj uniji, kako u emisiji CO2, tako i u NOx česticama.

Ako se standardizirane mjere ne ispune, brendovi moraju platiti kazne za svaki dodatni gram koji je prekoračen. Ovo uzrokuje neobične situacije poput one kod Honde Civic Type R u Holandiji. Japanski sportaš zbog ''viška'' CO2 na holandskom tržištu ima cijenu veću od 100.000 eura.

Po prvi put, počevši od 2030. godine, Evropa će mnogo preciznije i strožije mjeriti zagađenje koje proizvode automobili, obraćajući pažnju na određene aspekte koji se sada zanemaruju. Parlament neće uzeti u obzir samo emisije iz izduvnih cijevi, već i emisije drugih čestica koje su također štetne po zdravlje, kao što su mikroplastika ili mikroprašina koja se izbacuje habanjem guma, odnosno kočnica. Ova mjera će se odnositi na sve automobile, bez obzira na njihov pogon, pa će tako biti pogođeni i električni automobili.

Ekološki pasoš za sva vozila

Iako uvođenje ove mjere nije naišlo na odobrenje kod proizvođača električnih vozila, za njih Evropa predlaže posebne mjere koje se uglavnom fokusiraju na izdržljivost baterije, iako još nije dala detalje o tome.

Transparentnost je još jedan veliki izazov ovog novog standarda. Da bi se to postiglo, svaki novi automobil, koji se proda u Evropskoj uniji, imat će ekološki certifikat ili pasoš u kojem će biti navedeni podaci o specifikacijama, kako o potrošnji goriva za automobile sa SUS motorima, tako i o potrošnji energije za električne automobile.

Iako su nove mjere prihvatljivije za proizvođače, period između stupanja na snagu Euro 7 i potpune zabrane 2035. godine ne čini se najrazumnijim.

Proizvođači će morati da ulože stotine miliona eura u prilagođavanje automobila propisima kako bi se, samo 5 godina kasnije, kontinentalni automobilski pejzaž potpuno promijenio. Ovaj trošak će očekivano na kraju uticati na kupce, koji će biti primorani da plate više novca za automobile koji će ''važiti'' samo pet godina.