SL je bio izuzetno popularan model, a dijelom što ga je vozila i princeza Dajana.
Model je koncepcijski bio potpuno nov, uprkos tome što je dijelio dobar dio svoje osnove uglavnom sa E-klasom W124, dok je takođe neke motore i tehnologiju posudio od luksuzne S-klase W140.
Više od 72 godine, SL skraćenica označava "Super Leicht" (Super Light). Budući da je zamijenio izuzetno uspješan, ali i dugotrajan R107 SL, čija je karijera trajala čak 18 godina, četvrta generacija Mercedes-Benz SL razvijena je s više truda od bilo kojeg drugog sportskog automobila.
Imajući to na umu, skoro odmah nakon što je predstavljen na Salonu automobila u Ženevi 1989., Mercedes-Benz SL (R129) postao je pravi hit. Svi proizvodni kapaciteti su bili puni, a neki kupci su čak bili spremni da čekaju na isporuku čak nekoliko godina.
Dug period razvoja
Da biste dobili predstavu o tome koliko je bio popularan, R129 je nadmašio svaki kabriolet na tržištu, bez obzira na cjenovni segment, a do 1993. godine već je držao rekord kao najprodavaniji automobil s otvorenim krovom u historiji. Danas ta titula pripada Mazdi MX-5, koja je uvijek bila oko pet puta jeftinija od SL-a.
Vjerovali ili ne, razvoj Mercedes-Benz SL R129 započeo je još sredinom 1970-ih, jer je dugi period razvoja bio standard za premium automobile u to vrijeme. U početku, roadster je trebao imati coupe brata, baš kao što je R107 imao SLC, ali ti planovi se nisu ostvarili, a Mercedes-Benz je kasnije odlučio da razvije kupe verziju S-klase W140.
Nakon skoro pola decenije rada, različiti radni prototipovi su već bili u naprednim fazama razvoja, a skoro serijski model R129 SL testiran je u aerodinamičkom aerotunelu u novembru 1981. godine. Donekle klinast oblik automobila i glatke linije, o kojima je sanjao legendarni dizajner Bruno Sacco, pomogli su krajnjem proizvodu da osigura koeficijent otpora od 0,32. Ovo možda ne izgleda baš fluidno po današnjim standardima, ali prije četiri decenije bio je među najaerodinamičnijim serijskim automobilima uopšte.
Dana 17. oktobra 1984., skoro cijelu deceniju nakon što je započeo njegov razvoj, roadster je konačno dobio odobrenje za dizajn, a 10. decembra 1985. godine Mercedes-Benz je donio odluku da počne proizvodnju R 129 u augustu 1988., još uvijek nekoliko dobrih mjesecima prije zvaničnog predstavljanja na Salonu automobila u Ženevi 1989. godine.
Avangardna tehnologija
Ogroman dio njegove trenutne popularnosti vjerovatno je posljedica tehnološkog arsenala, koji je uveo, označavajući period nove ere "prekomjernog inžinjeringa" za brend Mercedes-Benz. Iako je platforma zasnovana na skraćenoj šasiji W124 E-Klase, R129 SL je posudio motore i tehnologiju od S-Klase W140, koja je u to vrijeme bila vjerovatno najluksuzniji premiuum putnički automobil.
SL je imao zaista moćnu opremu za svoje vrijeme. Opcije poput unutrašnjeg retrovizora na daljinsko upravljanje sa memorijom ili volani i vozačevo sjedište koji su su se automatski pomjerali kada bi vozač sjedao za upravljač, bili su luksuz neviđen često na tržištu.
Imajući to na umu, inovativni automatski roll bar koji se mogao aktivirati za samo 0,3 sekunde bio je među mnogim istaknutim tehničkim i sigurnosnim karakteristikama. Za razliku od drugih kabrioleta prije njega, koji ili uopšte nisu imali roll bar ili su imali ružne fiksne izvedbe, R129 SL je imao svoje elegantne linije koje takva karakteristika nije vizuelno kvarila sve dok mu ne bi zatrebala.
Kao prvi automobil na svijetu koji je opremljen takvom opcijom, računajući sigurnosne pojaseve u tri tačke sa zatezačima, kao i podešavanjem visine sigurnosnog pojasa i pripadajuće podešavanje naslona za glavu, koji su bili integrisani u jedan dio. U njihov razvoj ušlo je ne manje od 20 patenata.
R129 je takođe bio prvi kabriolet koji je imao deflektor vjetra, što je automobil učinilo mnogo udobnijim za vožnju sa spuštenim krovom.
Mercedes je mnogo veremena uložio u potpuno automatski meki krov ovog modela. Njegova sofisticirana kinematika okvira bila je vrhunska u ono vrijeme, s najmanje 17 krajnjih senzora koje je nadgledala namjenska ECU. Tvrdi krov sa panoramskim staklenim krovom takođe je premijerno prikazan po prvi put na SL-u kasnije u proizvodnom ciklusu.
Na kraju, ali ne i najmanje važno, inovativna opcija pneumatskog ovjesa također je premijerno predstavljena na ovoj generaciji SL, koja se još uvijek koristi u modernizovanom obliku na najskupljim Mercedes-Benz modelima. Nazvana Adaptive Damping System (ADS), tehnologija je prilagodila snagu prigušenja pojedinačno na svakom točku, pružajući udobno, ali sportsko iskustvo vožnje.
Princeza Dajana vozila je crveni SL 500
Budući da je išao stopama veoma uspješnog R107 SL, koji se proizvodio gotovo dvije decenije bez previše izmjena, R129 je morao biti najbolji u svom segmentu na gotovo svim nivoima. Na mnogo načina i jeste bio, pogotovo jer se morao boriti sa još jednim prekrasnim i inovativnim njemačkim GT-om, koji je lansiran iste godine, BMW-om serije 8 E31.
Ponuda motora ovog modela se prilično promijenila tokom njegovog proizvodnog ciklusa, ali SL 600, pokretan najlakšim V12 motorom na svijetu u ono vrijeme bio je vrhunac inžinjeringa. Među ponudom, vrhunskih modela s 12 cilindara, zbog kojih je ostvario status legend, isticali su se upravo SL 600, koji je isporučivao 394 KS i moćni SL 73 AMG, opremljen 7,3-litarskim V12 monstrumom, koji je razvijao čak 525 KS.
Mercedes je proizveo ukupno 204.940 jedinica R129 SL u periodu od kraja 1988. do jula 2001. godine, kada ga je zamijenila jednako inovativna, ali više mainstream serija R230. Među njima, tamno crveni 500 SL proslavila je princeza Dajana, koja ga je kupila 1991. godine kako bi zamijenila svoj Jaguar XJS.
Kontroverza oko toga, da prvi član britanske kraljevske porodice koristi "strani" automobil, učinila je SL još popularnijim. Zbog toga je SL, sve dok mnogo pristupačnija Mazda MX-5 nije zauzela njegovo mjesto, dugi niz godina bio najprodavaniji kabriolet na planeti.