Opel Kadett C City: Neobični trovratni hatchback sedamdesetih sa zadnjim pogonom
Kadett C se pojavio u vrijeme skoro pa revolucionarnih promjena na zemaljskoj kugli. Bio je to period kada su se naučnici sastajali u Ženevi na prvoj svjetskoj konferenciji o klimi, kada je Walkman omogućio slušanje muzike dok ste u pokretu ili kada se Kina otvorila prema Zapadu.
Treća generacija Kadetta bila je svojevrsni svjedok promjena u autoindustriji. Atraktivni dizajn uključivao je ravnu rešetku hladnjaka, poklopac motora s prepoznatljivim naborom karakterističnim za brend i prednjim veznim limom u obliku mini spojlera. Kadett C bio je svestran auto sedamdesetih dostupan u šest različitih karoserijskih stilova: limuzine sa dvoja i četvero vrata, hatchback s troja vrata (City) predstavljen 1975. godine, kupe, karavan s dvoja vrata i Aero s otvorenim krovom predstavljen 1976. godine.
Kadett C je također bio dostupan u ekonomičnom modelu sa 40 KS kao odgovor na naftnu krizu. Na drugoj strani ljestvice je GT/E s 1,9-litrenim motorom i 105 KS. Najveća brzina bila je 180 km/h. Kasnije je čak bio dostupan i s motorom od 115 KS. Famozni 2,0-litreni motor ugrađivan je samo u rally i GT/E verziju C coupéa u to vrijeme.
Svjetski automobil
Poznato je da je Opel Kadett C dizajniran s etiketom svjetskog automobila. Ne samo da je silazio s proizvodne trake u Njemačkoj, već se proizvodio i kao Chevette u Vauxhallu u Velikoj Britaniji. Osim toga, izrađivao se i u Aziji, Australiji te Sjevernoj i Južnoj Americi s blago izmijenjenom karoserijom i tehnologijom prilagođenom lokalnim uslovima.
General Motors je u to vrijeme svoju globalnu T-Car platformu prilagodio za čak 37 različitih automobila širom svijeta pod različitim markama. Stoga se sa sigurnošću može reći da je GM svojevremeno bio pionir dijeljenja mehanike, koji je devedesetih naslijedio recimo Volkswagen.
Najveća tehnička inovacija i zaštitni znak Kadetta C bio je njegov prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima, spiralnim oprugama i stabilizatorima. Ono što je unaprijeđeno bio je 20 milimetara veći razmak između točkova nego kod prethodnika kako bi se upravljanje dodatno unaprijedilo. Zadnja osovina je također bila unaprijeđena i savršeno usklađena, pridonoseći neutralnom upravljanju i poboljšanju aktivne sigurnosti.
U to vrijeme, kako bi se rizik od požara u slučaju sudara sveo na najmanju moguću mjeru, najsigurniji položaj za rezervoar za gorivo automobila bio je iznad zadnje osovine između putničke kabine i prtljažnika. Na verzijama sedan i coupe je bio smješten na toj poziciji, a otvor za dopunu goriva bio je izveden preko preklopnog otvora sa izvlačenjem na desnom C-stubu automobila.
Međutim, pošto je rezervoar za gorivo kod verzija Caravan i City bio ravnijeg oblika inžinjeri su ga pozicionirali ispod tovarnog prostora.
Čvrst, ekonomičan i jednostavan za održavanje
Kadett C ne samo da se vozio iznimno dobro, već je i bio čvrsto skrojen. Uz minimum brige o održavanju s lakoćom servisiranja i ekonomičnoj potrošnji bio je idealan auto za sve prilike. Nije iznenađujuće da su se limuzine pokazale najpopularnijima čineći približno 63 posto proizvodnje Kadetta C kroz njegov šestogodišnji životni vijek. A izvedba City? E, ona je bila predmet želja većine mladića, ali mladih žena sedamdesetih.
Javnost je dobro prihvatila Opel Kadett City, i iako se nije mogao mjeriti s popularnošću modernijeg Golfa s prednjim pogonom, City je i dalje djelovao sve dok proizvodnja Kadetta C nije završila u julu 1979. godine kako bi se napravio prostor za novi Kadett D, koji je naravno imao pogon na prednje točkove, ali također i hatchback dizajn kao što je bio City. Do tog vremena proizvedeno je približno 263.000 Kadetta City, što je činilo više od 15 posto proizvodnje Kadetta C.
Za sreću je trebao Kadett City, svjež hljeb i puter
Opel Kadett C 1.2 City u šarmantnoj blijedo žutoj ili narandžastoj boji bio je privlačan i mladim ženama, kao i mladim parovima sedamdesetih, kojima su performanse bile u drugom planu. Privlačio ih je praktični dizajn zadnjeg kraja s lakim pristupom prtljažniku, koji je bio pogodan za šoping ture ili za izlete gdje bi se pored prenosnog frižidera, lopti i reketa za badminton lako našao narezani hljeb i puter spreman za brzu užinu u prirodi. Uz pouzdan i ekonomičan auto kakav je bio City za sreću je nekad zaista trebalo jako malo. City je sam po sebi bio kompaktan, budući da je u dužinu mjerio manje od 3,9 metara zbog čega je bio zanimljiv jednako samcima i porodičnim vozačima.
Muškarci su više držali 1.6 benzinca sa 75 KS čijih 115 Nm momenta pri 3.800 obrtaja u minuti se prenosilo na zadnji par točkova preko četverostepenog ručnog mjenjača. Njegova maksimalna brzina je bila 157 km/h, a stotku je hvatao za 13 sekundi. Prosječna potrošnja goriva je bila 9,2 litra na 100 km.
City i danas ima kultni status, pogotovo s 1.6-litarskim benzincem, upravo zbog sportskog dizajna sa 13-inčnim ATS felgama i gumama širine 185 milimetara. Nerijetko ga se može vidjeti na skupovima oldtimera širom Evrope i još uvijek postoje primjerci u besprijekornom stanju, iako su mnogi od njih skoro pedesetogodišnjaci.