auto
41

Opel Mokka X osvojio olimpijsku ljepoticu Jahorinu, bh. premijera i nove Zafire

Piše: D. B.
(Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba)
Kompanija Opel je olimpijsku ljepoticu Jahorinu odabrala za bh. premijeru svojih novih zvijezda, a to su modeli Mokka X i Zafira.

Ekipa portala Klix.ba prisustvovala je prezentaciji novih Opelovih modela te je na asfaltiranim i makadamskim putevima planine Jahorine imala priliku iskusiti ono čime se ponosi njemačka kompanija. Model Mokka X se dokazao po teškom terenu, dok je Zafira pokazala svoju prepoznatljivu udobnost i na neravnim i krivudavim putevima.

Opel Mokka X

Opel Mokka X otvara novo poglavlje u historiji kompanije. Radi se zapravo o oznaci X, koju će nositi svi budući kompanijini SUV modeli. Zasad je to samo Mokka, ali iduće godine stižu još dva SUV-a.

U Evropi je u protekle tri godine Mokka prodana u 600.000 primjeraka te je statistički u top 3 najprodavanija modela na Starom kontinentu uzimajući u obzir period otkako je na tržištu.

Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba
Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba

Mokka je zadržala pogon na sva četiri točka, a zahvaljujući brojnim senzorima, po potrebi, odnosno u zavisnosti od uslova na cesti, obrtni moment se prebacuje s prednje na stražnju osovinu. Ako je podloga suha i vožnja umjerena, pogon je na prednjoj osovini, no, osjete li senzori zanošenje, onda se obrtni moment dijeli na 50 posto na prednju i 50 posto na stražnju osovinu. Svi modeli imaju novi ESP sistem, kao i sistem pomoći kretanja uzbrdo posebno koristan manje vještim vozačima. To je dio serijske opreme.

Kada je riječ o motorima u ponudi su i dalje 1,6-litarski CDTI agregati u verzijama od 110 i 136 KS. Oni su u ponudi u posljednjih godinu i po dana. Izuzetno su štedljivi, što je pokazao prošlogodišnji test na kojem je rezultat van grada iznosio 3,6 litara na 100 pređenih kilometara. Novi motor je 1,4-litarski benzinac s turbopunjačem, koji razvija 152 KS. Prodaje se u kombinaciji s pogonom na sva četiri točka i šestostepenim automatskim mjenjačem. Lakši je zahvaljujući kompletnom aluminijskom bloku motora. Opel nudi i 1,4-litarski turbobenzinac koji pokreće i staru Mokku te razvija 140 KS.

Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba
Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba

Što se tiče dizajna, nova Mokka je pomirila SUV-ovski izgled i eleganciju. Na rešetki hladnjaka je lajsna koja kreće od Opelovog znaka i širi se prema svjetlima, a ta linija se nastavlja na LED poziciona svjetla. To će biti zajedničko svim budućim modelima. Inače, nova Mokka je dobila full LED prednja i stražnja svjetla. Opel Eye sistem služi za automatsko prebacivanje s kratkih na duga svjetla i obrnuto, upozorenje na napuštanje trake, prepoznavanje i pamćenje saobraćajnih znakova za prikaz vozaču. Također, postoji upozorenje i za opasnost od frontalnog sudara. Novost je i LED projekcija upozorenja na vjetrobransko staklo. Koeficijent otpora zraka iznosi 0.35, jedan od najboljih u segmentu. Novi model je zadržao mišićav izgled i sportski karakter, a to je upravo ono što kupci žele.

Promjene interijera su veoma lako uočljive. Valovita linija instrument table povukla je inspiraciju iz nove Astre. Tu je novi infotainment sistem koji je vizuelno i funkcionalno u središtu pažnje. Navi 900 IntelliLink je novi navigacijski sistem koji s emože povezivati sa smartphoneima (CarPlay i Android Auto). Posjeduje 8-inčni ekran osjetljiv na dodir. Navigacija je dostupna u 2D i 3D dimenziji. Na ekranu je moguće pisati i SMS poruke, a omogućene su i glasovne naredbe na engleskom jeziku.

Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba
Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba

Ergonomska sjedišta su izuzetno udobrna, a po njima su poznati svi Opelovi modeli. Imaju dvije dodatne funkcije, a to su posebno podešavanje lumbalnog i sjednog dijela. Sjedišta su ponuđena presvučena tkaninom i kožom.

Govoreći o cijenama, osnovni model sa opremom Slection i 1,6-litarskim benzincem sa 115 KS košta 35.900 KM. U Opelu očekuju da će najprodavanija biti dizelska verzija sa 1,6-litarskim CDTI motorom od 110 KS i Enjoy Plus paketom opreme, koja košta nešto više od 40.000 KM.

Nova Zafira, Opelov space shuttle

Kao što se moglo i očekivati, nova Zafira nudi zaista mnogo prostora, a može prevoziti čak sedam putnika. Stražnje sjedište je sačinjeno od tri dijela, tako da se središnji može preklopiti i pretvoriti u naslon. U tom slučaju se vanjska sjedišta mogu pomjeriti više nazad i unutra, čime se dobija na komforu. Treći red sjedišta se postavlja po potrebi te drastično smanjuje zapreminu prtljažnika na manje od 200 litara.

Kao i Mokka X, Zafira ima lajsnu na rešetki hladnjaka,koju prate LED svjetla. Pogled s boka jasno govori da je Zafira volumenski automobil. Ključna promjena u unutrašnjosti ogleda se u infotainment sistemu koji je ranije bio postavljen više gore i naprijed sada približio vozaču, kako bi on mogao koristiti touchscreen.

Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba
Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba

Unutrašnjost kupci mogu dobiti u dvije nijanse, kao i panoramski vjetrobran, koji se pomiče naprijed i nazad te izgleda veoma atraktivno.

Navigacijski sistem je identičan kao i kod Mokke.

Nova Zafira je dobila adaptivni tempomat baziran na radarskoj tehnologiji, koji ima i funkciju kočenja u slučaju potrebe. Tu je i Opel Eye sistem opisan u dijelu teksta o Mokki X. Zafira također ima LED svjetla, naravno, izgledom nešto drugačija u odnosu na Mokku, ali sa istim funkcijama.

Izbor motora se nije mijenjao, pa su tu i dalje, benzinski, dizel i LPG zapremine od 1.4 do 2.0 litra, a snaga se kreće od 120 do 200 KS. Motori su dostupni s manuelnim i automatskim mjenjačima. Mi smo imali priliku voziti 2.0-litarski CDTI sa 170 KS sa automatskim šestostepenim mjenjačem.

Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba
Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba

Ciljna grupa su porodice, koje žele bolje opremljene automobile. U Opelu vjeruju da će biti najprodavaniji model s Edition Plus opremom koja uključuje klima-uređaj, radio, touchscreen, Bluetooth, sigurnosnu opremu, navigaciju, LED svjetla, raznu električnu opremu, aluminijske naplatke i drugo. U kombinaciji sa 1,4-litarskim benzinskim motorom s turbopunjačem Zafira košta nešto više od 38.000 KM, dok kombinacija sa 1,6-litarskim CDTI motorom košta nešto više 44.000 KM.