Posljednji Mohikanac
25

Osvrt na Lamborghini Huracan, zadnji čisto benzinski Lambo koji nakon 10 godina odlazi u penziju

A. M.
Najpristupačniji supersportski automobil sa značkom "bika" se proizvodi od 2014. godine i zvanično je posljednji neelektrifikovani model italijanske marke. Prisjetimo se 10 godina njegove evolucije.

Već ove godine stiže zamjenik - Revuelto, novi igrač sa elektrifikovanim osmocilindarskim motorom. Lamborghini već priprema njegov službeni debi i istovremeno se oprašta od svog posljednjeg Mohikanca.

Evolucija Lamborghini Huracana službeno je započela još 2014. godine, kada ga je proizvođač automobila prvi put predstavio javnosti na Salonu automobila u Ženevi. Duhovni nasljednik uspješnog Gallarda stigao je sa znatno modernijim dizajnom i imenom koje na španskom znači "uragan". Međutim, ovo ime nije dobio po klimatskom fenomenu, već ono odaje počast borbenom biku, koji je davne 1879. pokazao veliku hrabrost u tradicionalnim borbama u Španiji. Oni su bili i ostali najveća inspiracija za Lamborghini kada su nazivi modela u pitanju.

Konstatna 10-godišnja evolucija

U isto vrijeme, Lamborghini Huracan je krenuo u prodaju s poboljšanim V10 atmosferskim strojem. Modernija evolucija motora sa zapreminom od 5,2 litra po prvi put je kombinovala indirektno i direktno ubrizgavanje goriva, a da bi se smanjile emisije CO2 i potrošnja goriva, kontroverzni sistem stop-start postao je standard na ovom modelu.

Sa modernim sedmostepenim LDF mjenjačem s dvostrukim kvačilom i pogonom na sve točkove, osnovni Huracan LP610-4 sa 610 KS bio je idealan superautomobil za svakodnevni život, uključujući i zimske mjesece, ali od prvih testova svjetski automobilski mediji su ga kritikovali što nije bio dovoljno uzbudljiv za vožnju.

Zato je Lamborghini naknadno modifikovao Huracan kako bi ga doveo do savršenstva. Kada je 2016. godine predstavio zabavniju za vožnju varijantu LP580-2, snaga je ograničena na "samo" 580 KS, ali inžinjeri su unijeli uzbuđenje s pogonom na samo zadnju osovinu. No, to je bio tek početak.

Sljedeće godine, novi Huracan Performante je izazvao poprilično pomutnju kada je prešao njemački Nürburgring za 6 minuta i 52 sekunde, postavivši novi rekord staze. O autentičnosti tog vremena se još neko vrijeme nagađalo, ali nije moglo biti sumnje u kvalitete najmodernije evolucije. Lamborghini je povećao snagu na 640 KS, značajno poboljšao šasiju, dodao mnogo karbona, i što je najvažnije, inovativnu aktivnu aerodinamiku ALA (Aerodinamica Lamborghin Attiiva). Automobil se proizvodio kao kupe i kao "otvoreni" Spyder.

Dramatičniji redizajn djelo je Mitje Borkerta

U modernoj eri Lamborghinija standardno je da modeli imaju dug životni ciklus, tako da je Huracan tokom 2019. godine doživio značajan redizajn. Originalni dizajn Felippa Perinija preradio je Nijemac slovenačkog porijekla Mitja Borkert, današnji glavni dizajner brenda i počeo da mu dodaje dramatičnost. Pored toga, inovativni sistem pogona na sve točkove ili novi infotainment s ekranom osetljivim na dodir od 8,4" sa vezom za Apple CarPlay i Android Auto takođe se prvi put pojavio u ovom modelu.

Kada je stigla Evo verzija, taj model je tehnički bio baziran je na verziji Performante, a pored motora sa 640 konja, ova izvedba se isticala poboljšanom aerodinamikom. U 2020. godini, čak je predstavljena i tradicionalna verzija sa manjom snagom od 610 KS i pogonom na zadnje točkove.

U Lamborghiniju su tada ipak odlučili da trkački specijal sa Super Trofeo fabričkog šampionata puste na javne puteve i predstavili su ekstremni Lamborghini Huracan STO (Super Trofeo Omologato). Superbrza verzija sa ogromnim aerodinamičkim elementima bila je toliko beskompromisna da nije imala čak ni klasičnu haubu. Cijeli prednji dio bio je nagnut naprijed po uzoru na trkački automobil. Ako ste željeli da pogledate motor, morali bi ste otključati brave za pričvršćivanje i podići poklopac motora.

I tu dolazi početak kraja, jer je posljednja evolucija standardnog Huracana, kao običnog cestovnog modela, bazirana na stazi STO 2022. godine. Lamborghini je službeno predstavio varijantu Tecnica, koja je bila pozicionirana između osnovnog modela s pogonom na zadnje točkove, verzije Evo i divljeg STO. Zadržao je motor sa standradnih 640 KS, ali je aerodinamika bila poboljšana. Taj model je imao 35 posto više potisne sile i 20 posto manji otpor zraka od osnovne verzije Evo.

Lambo za blato i prašinu

Bez sumnje, najluđi poduhvat u historiji Huracana je off-road verzija Sterrato. Ova ideja je jednostavno morala nastati u nekom kreativnom trenutku, jer je Lamborghini svoj osnovni supersport "alat" pretvorio u crossover i sa asfalta ga poslao u blato i prašinu. Inspiracija iz svijeta relija vidljiva je na prvi pogled, a u odnosu na standardni Huracan Evo klirens je povećan za 47 milimetara.

Posljednje oproštajno izdanje STJ (Super Trofeo Jota) postalo je posljednja verzija desetocilindarskog Huracana ovog aprila. Zasnovan je na verziji STO, a Lamborghini će proizvesti samo deset primjeraka. I dalje ima standardnih 640 konjskih snaga, ali su inžinjeri radili na postavkama amortizera s prigušivačima koji STJ čine bržim od STO.

Ali ništa ne traje vječno, a era atmosferskih desetocilindarskih Lamborghinija ove godine se definitivno bliži kraju. Italijanski proizvođač automobila će ovog ljeta lansirati novog hibridnog nasljednika s motorom od osam cilindara i od tog trenutka će imati potpuno elektrifikovanu gamu modela. Novi Baby Lambo tako kreće u susret modernim trendovima i bliskoj budućnosti u kojoj će superautomobili s hibridnim pogonom, u kojima ipak glavnu riječ vode SUS motori, opstati još neko vrijeme kao prelazno rješenje.