Dizajn bez premca
15

Peugeot detaljno o dizajnu hibridnog 9X8 hiperautomobila

Klix.ba
Peugeot 9X8 nije samo trkaći automobil – već je dostigao status ikone, simbola estetske i tehnološke revolucije i odraz je vrhunskog dizajna. Matthias Hossann, direktor odjela za dizajn marke PEUGEOT, izložio ga je u objektu brutalističkog stila prije nego što 2022. počne sezona utrka izdržljivosti. Fotografkinja Agnieszka Doroszewicz, specijalizirana za modnu i automobilističku fotografiju, iskoristila je tu priliku za igru svjetlom i kontrastima u betonu. Njezine su fotografije metaforički prikaz utrke 24 sata Le Mansa, mitske utrke tijekom koje se osvjetljenje mijenja kako prolaze sati.

Dizajnerski tim marke Peugeot dao je sve od sebe pri dizajnu novog hibridnog hiperautomobila 9X8. U njega su ugradili sve elemente savremene estetike koji se povezuju sa ovom markom: stav nalik mački, fluidne linije naglašenog sportskog karaktera, elegantni i profilirane bokove te, naravno, prepoznatljiv svijetleći potpis lava s trima linijama u obliku kandži.

Svaki dizajner automobila sanja da će jednog dana dizajnirati trkaći automobil. Dosad se činilo da se taj san nikad neće ostvariti: umjesto stila i identiteta marke, na prvom su mjestu bile performanse pa su trkaći automobili oblikom bili gotovo identični jedan drugome. Dizajneri su radili tek na sitnim detaljima i karoseriji.

U slučaju novog Peugeot 9X8 hibridnog hiperautomobila, inženjeri i dizajneri blisko su surađivali kako bi postigli konvergenciju između stila i tehnologije te tako dobili vozilo stvoreno za natjecanja. "Nikad dosad nismo se toliko dogovarali", izjavio je Matthias Hossann, Peugeot direktor odjela za dizajn. "Izuzetno smo blisko surađivali s odjelom PEUGEOT Sport."

"Kako bismo odredili temu našeg budućeg trkaćeg automobila, najprije smo pokrenuli natjecanje među dizajnerima. Odaziv je bio golem jer je projekt pobudio veliko zanimanje; svi su bili uzbuđeni zbog ideje da bi se jednog dana naša kreacija mogla natjecati s najprestižnijim svjetskim markama na najlegendarnijim stazama."

Peugeot u automobilističkim sportovima sudjeluje prije svega jer su oni fantastičan laboratorij u kojem nastaju ideje i ubrzivači inovacija. Za sve uključene profesije automobilistički sportovi predstavljaju nove horizonte koji nas potiču da budemo još originalniji i kreativniji u pristupu.

Hibridni hiperautomobil 9X8 ultimativni je ambasador dizajna marke Peugeot i nadahnuće za budući razvoj te se uklapa u trendove ugrađene u automobile u gami, uključujući novi Peugeot 308. Upravo je Peugeot 9X8 bio prvi model koji nosi novu oznaku lava predstavljenu početkom 2021. koja je zatim stavljena i na novi 308.

"Tehnologiju modela Peugeot 9X8 u potpunosti je osmislilo odjel PEUGEOT Sport, a to smo morali prikazati i u dizajnu. Bez kompromisa u performansama, željeli smo da ima jedinstven stav, a da istodobno zadrži usklađene linije, što je u kontrastu s vrlo dizajnom automobila za utrke izdržljivosti iz prethodnih generacija koji su imali snažne geometrijske linije,” pojasnio je Matthias Hossann.

Još je jedan prepoznatljiv znak stručnosti i stila marke PEUGEOT vidljiv u unutrašnjosti modela 9X8 koji se temelji na prepoznatljivom konceptu i-Cockpit. Kao i kod projekta za serijske modele, dizajnu unutrašnjosti posvećena je jednaka pozornost kao i zahtjevnom dizajnu vanjskog dijela automobila: i vozač i obožavatelji pred ekranima moraju bez ikakve sumnje prepoznati da je riječ o vozilu marke Peugeot. Osim toga, cijela kabina modela 9X8 dizajnirana je tako da vozačima pruži najveći stepen ergonomičnosti i intuitivnosti.

"Na zidovima dizajnerskog studija u kojem je nastao Peugeot 9X8 istaknuli smo tri ključne riječi: legendaran, učinkovit, emotivan,” rekao je Matthias Hossan. "To je omogućilo cijelom timu da prihvati te koncepte, bez obzira na to u kojoj fazi dizajna sudjeluju. Želio sam da svima na umu bude riječ LEGENDARAN jer sam želio da dizajniramo automobil koji će odmah biti prepoznatljiv i označiti prekid, prelazak na posve novu generaciju.”

Bez spojlera

Najzanimljiviji aspekt ovog koncepta, koji ga prema mnogima savršeno opisuje, izostanak je zadnjeg spojlera, zbog čega ima jedinstven oblik.

Zadnji spojler prvi se put pojavio u utrkama izdržljivosti u Le Mansu 1967. godine te je otad postao standardni dio automobila. Još od 1971. nije pobijedio automobil bez zadnjeg spojlera, a to je bilo prije čak 50 godina.

Pri dizajnu modela Peugeot 9X8 velika je pažnja posvećena zadnjem dijelu. Prateći originalni nacrt automobila koji djeluje kao da se sprema na skok, pojavili su se pomalo izbočena kabina i posebni element koji obuhvata zadnje točkove.

Peugeot je već pobijedio na utrci Le Mans s dva automobila iz dvaju generacija: 1992. i 1993. s modelom 905 s benzinskim V10 motorom te 2009. s modelom 908 s V12 HDi-FAP motorom. Nije naodmet ponoviti da tehnologija upotrijebljena u modelu PEUGEOT 9X8 označuje početak nove ere. "Utrke izdržljivosti temelje se na pravilima koja nam dopuštaju da pokažemo koliko je marka PEUGEOT stručna za sve vrste električnog pogona”, pojasnio je Olivier Jansonnie, tehnički direktor projekta.

Kad je riječ o njegovom hibridnom pogonu na četiri točka, Peugeot 9X8 ima određene sličnosti s nekoliko modela iz game Peugeota, kao što su modeli 3008 i 508. Kombinuje 2,6-litreni V6 motor s unutarnjim izgaranjem s dva turbopunjača snage 500 kW (680 KS) u zadnjem dijelu i električni motor/generator snage 200 kW (270 KS) u prednjem.

Napredni alati i tehnologija za dizajn

Dizajnerski tim marke Peugeot iskoristio je i najnapredniju tehnologiju. "Ali ne samo to", objašnjava Matthias Hossann. "Među ostalim, dizajneri su predano radili na dizajnu i 3D alatima kako bi uključili faze vizualizacije s pomoću virtualne stvarnosti.”

Dizajneri u procesu upotrebljavaju 3D alate i CAD (računalno potpomognut dizajn). Ta tehnologija pojednostavnjuje razmjenu datoteka s timovima inženjera. Kad je dizajn spreman, na redu je faza virtualne stvarnosti. Nešto poput otkrivanja.

Fotografkinja koja je snimila ove fotografije modela PEUGEOT 9X8, Agnieszka Doroszewicz, odmah je prepoznala potencijal svjetlosnog potpisa modela PEUGEOT 9X8: „Željeli smo snimanje rasporediti kroz cijeli dan i produljiti ga kasno u noć”, izjavila je. „Na svojim sam fotografijama uspjela postići pravi dojam utrke 24 sata Le Mansa. Danju se umjetno svjetlo i žarki sjaj prednjih svjetla spajaju s moćnim uzorkom svjetlosnih linija automobila. Dakako, ne nalazimo se u Le Mansu, ali postigli smo atmosferu Le Mansa.”