auto
5

Peugeot predstavio svoje novo "čudovište" za Dakar rally

Klix.ba
Može li se obični SUV pretvoriti u "off road čudovište"? Može. Pred vama je rezultat odjela Peugeot Sport s kojim će se francuska kompanija takmičiti na narednom izdanju Dakar rallyja.

U odjelu Peugeot Sport opet su krenuli ispočetka, jer je za naredno izdanje Dakar rallyja pripremljen potpuno novi automobil koji treba izdržati sve izazove dvosedmičnog pakla koji je uvijek bio sastavni dio Dakar rallyja.

U odnosu na prethodni DKR automobil koji je osvojio posljednji rally i bio zasnovan na modelu 2008, Francuzi su se ovaj put odlučili za novi model 3008 koji će u svojoj cestovnoj verziji, sada kao SUV, premijerno biti predstavljen na predstojećem Sajmu automobila u Parizu.

Sa znatno sniženim težištem i minimalnim prevjesima preko osovina i 3008 DKR trebao bi bez velikih problema izaći na kraj sa svim što će mu se naći ispred točkova. U Peugeot Sportu naglašavaju da su s novim modelom znatno unaprijedili pouzdanost i upravljivost, što su zapravo ključni elementi za uspjeh (ili neuspjeh) na 10.000 kilometara dugom rallyju.

Peugeot 3008 DKR pokreće centralno smješten trolitarski (bi)turbodizelski motor sa nešto više od 330 KS i 800 Nm najvećeg obrtnog momenta, a inžinjeri Peugeot Sporta tvrde da motor sada isporučuje optimalan obrtni momenat pri znatno nižim obrtajima, što nije bilo lako ostvariti zbog restriktora s kojima je na kraju izgubljeno blizu 20 KS.

Prijenos snage ide samo na zadnju osovinu, a u PS-u tvrde da je mogućnost kvarova tada manja. Na ruku im idu i manje restrikcije (oko rada ovjesa i veličine točkova) s kojima će se suočiti timovi čiji automobili imaju pogon preko obje osovine.

Unaprijeđena je i geometrija ovjesa, ali i amortizeri. Za vozača i njegovog suvozača tu je efikasniji klima-uređaj koji će im pomoći da izdrže enormnu vrelinu koje na rally Dakaru nikada nije nedostajalo.

Ostaje da sačekamo januar i saznamo hoće li 3008 DKR ponoviti uspjeh svog prethodnika, a među adute Peugeot Sporta svakako spada i sjajna vozačka postava (Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz, Sébastien Loeb i Cyril Despres).