Prodaja u augustu skočila za 21%, električari prvi put premašili 20% tržišta
Iako je august obično sporiji mjesec za prodaju automobila, dvoznamenkasti procentualni rast pokazuje da se tržište EU oporavlja od prošlogodišnjeg nedostatka komponenti. Na većini tržišta zabilježen je dvoznamenkasti postotak rasta, uključujući tri najveća tržišta: Njemačku (+37,3%), Francusku (+24,3%) i Italiju (+11,9%).
Od januara do augusta znatno je porastao broj registracija novih automobila u EU (+17,9%), a riječ je o ukupno 7,1 miliona jedinica. Unatoč ovom porastu, tržište ipak zaostaje za razinom prije pandemije COVID-a kada je u istom periodu 2019. zabilježeno 9 miliona isporuka.
Značajno je da je u osmom mjesecu tržišni udio električnih automobila po prvi put premašio 20% (rast u odnosu na 11,6% u augustu prošle godine), preteknuvši dizele po drugi put ove godine i postavši treći najpopularniji izbor za kupce novih automobila. Hibridno-električni automobili zadržali su svoju poziciju drugog izbora kupaca s 24% tržišnog udjela. Iako su automobili na benzin i dalje najpopularniji izbor, njihov tržišni kolač se smanjio sa 38,7 na 32,7 posto.
Ako posmatramo isključivo električne automobile, oni su zabilježili rast od čak 118,1%, dosegnuvši brojku od 165.165 jedinica, što čini 21% tržišta. Osim Malte (-22,6%), sva EU tržišta zabilježila su dvoznamenkasti i troznamenkasti procentualni rast, s Njemačkom kao najvećim tržištem po volumenu prodaje, koje je poraslo za nevjerovatnih 170,7%. Sveukupno, prodaja električnih automobila bilježi gotovo milion registracija za osam mjeseci ove godine.
U statistici prodaje po markama i modelima, najveći rast prodaje opet je zabilježila Tesla, koja je u augustu isporučila preko 34.000 automobila, što je skok od 242,2% u odnosu na prošlu godinu kada je ovaj broj iznosio ispod 10.000 automobila. Tesla Model Y je okončao august kao najprodavaniji model u Evropi sa 19.725 isporuka, osvojivši tu krunu po peti put u osam mjeseci.
VW T-Roc je u tijesnoj borbi s Peugeotom 208 ostvario drugi najbolji rezultat, mada će do kraja godine biti marginaliziran zbog obustave proizvodnje dijelova u slovenačkoj tvornici nakon nedavnih poplava, dok je Sandero zaključio osmi mjesec na četvrtom mjestu boreći se u klinču za tu poziciju sa Golfom 8.