Ljetni hit devedesetih
68

Prodaje se jako očuvan Fiat Punto Cabriolet, prešao samo 10.000 km i vrijedi pravo malo bogatstvo

A. M.
U Francuskoj se prodaje izuzetno dobro očuvan Fiat Punto u kabrio izdanju. Tokom 30 godina prešao je tek nešto više od 10.000 kilometara, a na objavljenim fotografijama izgleda kao da je jučer sišao s proizvodne trake.
Kada je talijanski Fiat početkom devedesetih rješavao temeljni problem, kako zamijeniti ostarjeli Uno, novi model Punto postao je duhovni nasljednik malog popularnog Fiata i odmah postao evropski hit.

Punto prve generacije službeno je predstavljen svijetu 1993. godine, a do danas je najprodavaniji model. Naime, između 1993. i 1999. godine proizvedeno je 3,43 miliona jedinica, što je znatno nadmašilo drugu i treću generaciju s 2,96 miliona, odnosno 2,67 miliona prodatih primjeraka poznatih pod nazivom Grande Punto, Punto Evo i Punto.

Velikom uspjehu prvog Punta pridonijela je i relativno velika ponuda karoserijskih verzija koja se sastojala od hatchbacka s troja i pet vrata, teretne varijante s troja vrata i kabrioleta s dvoja vrata. Inače, upravo je Punto prve generacije bio jedini dostupan s beskrajnim azurnim nebom iznad glave putnika. Italijani koji žive uz more bili su oduševljeni.

Pritom se Fiat Punto Cabriolet nije proizvodio na Fiatovoj proizvodnoj traci s običnim modelima, već ga je posebno sastavljao poznati italijanski proizvođač karoserija Bertone.

Devedesetih je Punto s otvorenim krovom bio je jedan od najjeftinijih kabrioleta na svijetu i, zavisno od tržišta, prodavao se s ručnim i električnim pomičnim platnenim krovom.

Najprije se kabriolet proizvodio s četverocilindarskim benzinskim motorom 1.6 MPI snage 90 KS, koji je 1995. godine zamijenjen novim nešto slabijim FIRE benzincem od 1.200 kubika i sa snagom od 86 konja. Tokom cjelokupne proizvodnje kabrioleta od 1994. do 1999. godine proizvedeno je oko 55.000 primjeraka među kojima se mogu naći i doista dobro očuvani i rijetko korišteni unikati.

Jedan od njih upravo se pojavio u prodaji na Azurnoj obali, tačnije u francuskom primorskom gradu Nici, a od 1994. godine, kada je proizveden, prešao je samo 10.246 kilometara. Kabriolet Garden Green ima originalni jači 1.6 MPi motor, a na objavljenim fotografijama izgleda kao da je jučer sišao s proizvodne trake.

Najzanimljivije od svega, cijena je još uvijek niska. Naime, za sada se za njega na britanskom aukcijskom serveru collectingcars.com bori više od 15 ponuđača, a prodajna cijena u trenutku pisanja ovog članka bila je samo 3.501 eura. Za pažljivo održavan kabriolet, koji u ovakvom stanju može privući sve ljubitelje netradicionalnih Fiata, ovo je fantastična prilika.