Zajedničko ulaganje
7

Renault i Geely već testirali novu generaciju hibrida u Capturu

A. M.
U zajedničkom ulaganju Renaulta s kineskim Geelyjem, oformljen je Horse Powertrain Limited, novi odjela za razvoj i proizvodnju benzinaca i hibrida nove generacije. Obje marke imaju po 50 posto vlasništva u ovoj kompaniji, a prvi hibridni sklop je već testiran u modelu Renault Captur.

Francuska automobilska grupa je prije dvije godine osnovala je novu kompanije Horse u partnerstvu s kineskim proizvođačem Geely. Ovo je novi odjel za novu generaciju motora, koji će isporučivati konvencionalne i hibridne motore sljedećim markama: Renault, Geely, Nissan, Mitsubishi, Volvo i Proton.

U trenutku osnivanja, Horse divizija ima 17 pogona širom svijeta, pet razvojnih i istraživačkih centara, kao i 19.000 zaposlenih. Svrha Horse kompanije je traženje alternativa kako bi hibridi postali pristupačnija, ali prije svega atraktivnija tehnologija za masovnu upotrebu u putničkim i lakim komercijalnim vozilima.

Štaviše, cilj odjela Horse je proizvodnja pet miliona motora godišnje, dok je očekivani godišnji promet procijenjen na oko 15 miliona eura. Generalni direktor nove divizije bit će Matias Giannini.

"Danas je važan korak u suočavanju s jednim od najvećih izazova s kojima se automobilska industrija suočava: dekarbonizacija cestovnog transporta", rekao je Luca de Meo, izvršni direktor Renault grupe.

"Ovo partnerstvo s vodećom kompanijom kao što je Geely omogućit će nam da stvorimo novog igrača sa sposobnostima i znanjem za razvoj vrlo niskih emisija i visoko ekonomičnih hibridnih i termalnih SUS tehnologija koje su neophodne za budućnost", dodao je de Meo.

Prvi motor za masovnu upotrebu Renault je već testirao u Capturu. U pitanju je kompaktni hibrid sa E-REV tehnologijom proširenog dometa. Naime, motor sa unutrašnjim sagorijevanjem uvijek radi u veoma niskom opsegu obrtaja, što omogućava održavanje konstantnog nivoa napunjenosti baterije, uz smanjenje potrošnje goriva i CO2 emisije. Baterija omogućava 200 km vožnje na struju, dok benzinac obezbjeđuje dodatnih 600 km, što u konačnici daje 800 km autonomije.

Sistem radi slično Nissanovom E-Poweru, budući da SUS motor ne pokreće točkove, već radi isključivo napaja bateriju. Bez sumnje, ovo je važna inovacija za obje marke, kao i činjenica da je baterija 50 posto manja od baterije električnog vozila. S obzirom da je i Geely također uključen razvoj, kineski brend će imati koristi od ove tehnologije. Čak je i Mercedes indirektno umiješan, budući da Kinezi posjeduju 10 posto kapitala u Mercedesu.