Savjeti za vozače
14

Da li vaš auto ima ECO dugme? Kada ga je preporučljivo koristiti, a kada ne

A. M.
Foto: Dacia
Većina savremenih vozila nudi različite režime vožnje kako bi se modifikovao odziv motora i drugi parametri. U ECO režimu rada, mimo ekonomične vožnje važno je razumjeti njegov uticaj na pouzdanost i sigurnost, kako vaš motor i vaša sigurnost ne bi bili ugroženi.

Pretpostavimo da vaš automobil ima dugme sa natpisom ECO i vjerovatno ste ga već testirali u nekom trenutku radoznalosti.

Ovaj akronim ima poveznicu sa uštedom goriva i ujedno zaštitom okoliša. Ako ga koristimo u pravo vrijeme može biti naš saveznik, ali u suprotnom može djelovati protiv nas i našeg automobila. Realnost je malo složenija. O čemu se ustvari radi?

Kada aktivirate ECO funkciju sistem prilagođava različite parametre kako bi smanjio potrošnju goriva. Dakle, ograničava reakciju gasa kako bi se izbjeglo naglo ubrzanje, optimizuje promjenu stepena prenosa u automobilima s automatskim mjenjačem kako bi održao nizak broj obrtaja motora i, u nekim slučajevima, smanjuje intenzitet klima-uređaja ili čak mijenja ponašanje upravljanja.

Kada koristiti ECO funkciju?

Ako vozite recimo vozite u gradu, pomaže vam da uštedite gorivo u saobraćajnim gužvama. Ako recimo putujete dalje magistralnom cestom pri niskim brzinama ili kada vozite jednolično u koloni.

Aktivacija ECO funkcije može biti od koristi i na dugim putovanjima autoputem, gdje je brzina konstantna u desnoj traci i nemate potrebu da naglo ubrzavate. Osim toga, ako nije prevruće, manja potrošnja klima uređaja pomoći će vam da smanjite ukupnu potrošnju goriva.

Kada ne koristiti ECO funkciju?

Postoje sigurno situacije u kojima aktiviranje ECO funkcije nije najbolja ideja. Ako vam je potrebna trenutna snaga, kao što je pri preticanju ili uključenju na autoput, odgođen odgovor na gas može vas dovesti u nezgodnu situaciju.

Takođe se ne preporučuje na planinskim putevima, gde je automobilu potrebno više snage da savlada uspon. Ili recimo ako imate veliki teret u automobilu, ECO režim može učiniti da se vožnja osjeća previše 'teško'.

Da li je loše da motor uvijek koristi ECO režim rada?

Istina je da neki modeli imaju sistem koji određuje kada vam je potrebna sva raspoloživa snaga, automatski isključujući ECO način rada. Ali, općenito, iako ECO način rada ne oštećuje motor sam po sebi, njegova prekomjerna upotreba može uzrokovati određene probleme.

Razlog je taj što ako motor uvijek radi na niskim obrtajima, posebno u dizel automobilima, tada se naslage gareži mogu nakupiti na elementima kao što su EGR ventil ili na DPF filteru, što dugoročno može uticati na njegove performanse. Stoga je ECO tipku preporučljivo koristiti naizmjenično i po potrebi.

Kao što smo vidjeli u primjerima, ECO funkcija može biti korisna, a može biti i neprijatelj našeg automobila ili naše sigurnosti. To svakako nije nikakav magični režim rada s kojim će vaš automobil trošiti upola manje goriva, ali ako se koristi mudro, može vam pomoći da smanjite potrošnju goriva i zaštitite okoliš.

Ono što nema smisla s ovom funkcijom je da žrtvujete svoju sigurnost i pouzdanost motora kako biste uštedjeli nekoliko decilitara goriva na 100 pređenih kilometara, jer vas to može skupo koštati.

Sami procijenite da li se i kada isplati koristiti ECO dugme. U svakom slučaju nije ga preporučljivo nikako držati stalno uključenim, već kada to omoguće okolnosti vožnje.