Savjeti za vozače
12

Jeste li se susreli s vraćenom kilometražom: Da li je to najveći problem polovnih automobila?

A. M.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Vraćena kilometraža je jedan od najvećih problema kod polovnih automobila, ali ne nužno i najveći. To ipak na kraju zavisi od perspektive kupca, ali veliki broj njih se povremeno suoči s ovom pojavom.

Mnoga istraživanja, negativna iskustva vlasnika, praksa trgovaca, pa čak i sama statistika, često se vrte oko teme vraćene kilometraže na polovnim vozilima.

Tržište poput bosanskohercegovačkog dom je desetina hiljada uvezenih polovnih vozila godišnje. Zato, budite oprezni pri kupovini.

Iako je teško tačno provjeriti i biti potpuno siguran, praksa kaže da veliki broj uvezenih vozila, pogotovo luksuznih i onih najčešće uvezenih modela, uglavnom dizelaša, predmet manipulacije s kilometražom.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Zašto je vraćanje kilometraže ozbiljan problem?

Lažna slika o stanju vozila - Automobil s vraćenom kilometražom može izgledati očuvano, ali zapravo imati mnogo veći stepen istrošenosti nego što kupac misli.

Veći troškovi održavanja - Ako je kilometraža smanjena sa, recimo, 250.000 km na 150.000 km, kupac može propustiti važne servisne intervale (zamjenu remenja, ulja u mjenjaču, diferencijalu, zamjenu lanaca itd.), što poslije može dovesti do veoma skupih kvarova.

Sigurnosni rizik - Automobil koji je prešao više kilometara nego što pokazuje brojčanik može imati istrošene vitalne dijelove (npr. kočnice, ovjes, motor), što može ugroziti sigurnost u vožnji.

Gubitak vrijednosti - Kada kupac shvati da mu je prodat auto s lažnom kilometražom, tržišna vrijednost vozila naglo pada.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Međutim, postoje i drugi ozbiljni problemi, poput lošeg održavanja, prikrivenih oštećenja od nesreća, problema s papirologijom i skrivenih kvarova, koji mogu biti jednako ili čak više štetni od vraćene kilometraže.

U suštini, vraćanje kilometraže je jedan od najčešćih oblika prevare, ali nije uvijek najopasniji – pravi problem je kombinacija više faktora koji mogu dovesti do skupih popravki i nesigurne vožnje.

Postoje "tijela" u Evropi koja povremeno postavljaju demonstracijske događaje prevare s kilometražom. Prolaznici se pozivaju isprobati uređaj i uvjeriti se u prevaru s kilometražom na poznatim vozilima.

Cijene uređaja za prevaru kilometraže kreću se od 150 do 10.000 eura, a svi su lako dostupni za kupovinu na internetu. Cilj demonstracije je podizanje svijesti javnosti o ovom uobičajenom kriminalu na tržištu polovnih automobila.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Širom Evrope prevare s kilometražom koštaju vozače hiljade i hiljade eura i, većinu vremena, potrošači nisu ni svjesni da su prevareni jer se historiji kilometraže polovnih automobila gotovo ne može ući u trag. Za samo nekoliko minuta i bez puno smjernica, stanje broja kilometara se brzo mijenja.

Procjenjuje se da ovaj tip prevare pogađa do 40 posto polovnih automobila u Evropi. Budući da borba protiv prevara s kilometražom u jednoj zemlji često završi prebacivanjem problema na susjedne zemlje, mora se pronaći međunarodno rješenje za ovaj problem.

Vrlo je teško dokazati vraćenu kilometražu, što onima koji se time služe daje krila u poslu s polovnim automobilima. Zaključak je da svi kupci polovnih automobila trebaju temeljito provjeriti historiju održavanja, ali i stanje unutrašnjosti vozila gdje je ponekad lako prepoznati potrošen volan, poderana sjedišta i ogrebotine po oblogama. Važno je pregledati servisnu historiju, uporediti servisnu knjigu sa kilometrima i dinamikom obavljanja servisa.

Što u startu budete temeljitiji time ćete smanjiti rizik i izbjeći naknadne neugodnosti, kada je već kasno da reagujete.