Carine i CO2 nameti
15

Seat će otpustiti 1.500 radnika u Španiji ako Evropska unija ne reaguje za samo mjesec dana

A. M.
Foto: Seat
Foto: Seat
Od alarma prije tri mjeseca do izdavanja posljednjeg upozorenja, Wayne Griffiths, izvršni direktor Seata i Cupre, upozorava da će, ako EU ne snizi carine prije kraja marta, španski brendovi morati otpustiti 1.500 radnika u Španiji.

Trenutni trgovački rat u automobilskoj industriji prijeti da ozbiljno poremeti ovaj sektor.

Dolazak jeftinih kineskih proizvoda, dodatne carine od strane Evropske unije i uspon Donalda Trumpa na mjesto predsjednika Sjedinjenih Država, povezan s velikim brojem protekcionističkih mjera koje mogu naštetiti i stranim proizvođačima, pretvorili su ovaj sektor u pravo bure baruta.

Naravno, uz sve ovo, postoji industrija koja još nije pronašla konačno rješenje za mobilnost, ugušena propisima o zagađivanju i promjenom u proizvodnji pogonskih sistema koji također ne dobivaju dovoljnu komercijalnu podršku da bi proizvodni sistemi bili profitabilni. Koktel je, dakle, jako protresen i serviran, a to je tek početak.

Radi se o tome da je cijela automobilska industrija u opasnosti, pa tako i Seat. Prvo zbog spuštanja granice CO2 što bi moglo ugroziti sposobnost Seata da ispuni evropske ciljeve smanjenja štetnih gasova, jer će morati da se suoči s nedopustivim kaznama, a drugo zbog nametanja carina od strane Evropske unije na električna vozila proizvedena u Kini - poput Cupre Tavascan.

Upozorenje je više nego alarmantno. Ako je Cupra u opasnosti i Seat je u opasnosti. Nove mjere za podsticanje kupovine električnih automobila, direktno provociraju povlačenje Tavascana s tržišta, a to znači da kompanija neće ispuniti svoje ciljeve u pogledu emisije štetnih plinova. Proizvodnja Cupre Tavascan, na primjer, nije isplativa s dodatnim tarifama koje je Brisel nametnuo u oktobru, čak otvarajući vrata njegovoj eliminaciji iz kataloga španske marke.

Dodatna tarifa od 20,7 posto na Tavascan koštat će Volkswagen stotine miliona eura ove godine, zbog čega je šef španskih marki zatražio da se carina smanji i postavi što je moguće bliže 10 posto, što je stopa koja je prvobitno postojala. Osim toga, Griffiths uvjerava da nije isključio podnošenje tužbe pred Sudom pravde Evropske unije.