Seat Leon slavi 25. rođendan: Jednako pouzdan i čvrst, a mnogima ljepši od Golfa
Tokom četiri generacije, španski Golf se pokazao kao mnogo više od automobila, postajući svojevrsni komercijalni uspjeh.
Nadmašujući Ibizu u prodaji s više od dva miliona plasiranih primjeraka u četiri generacije, Leon je model koji je stalno doživljavao evoluciju koja je nesumnjivo osvojila srca i bosanskohercegovačkih vozača.
Prva generacija (1999-2006)
Leon je debitovao kao kompaktni model sa sportskom dušom, koji je dizajnirao legendarni Giorgetto Giugiaro. Zasnovan na platformi Golfa 4, njegov zavodljivi i robusan dizajn s dinamičnim linijama prekinule su definitivno monotoniju u popularnom evropskom segmentu. S proizvodnjom u Martorellu brzo je postao bestseller zahvaljujući svom dizajnu koji je igrao na emocije kupaca.
Karakteristično za Seat u to vrijeme, revolucionarni motori koji su stigli sa Leonom označili su prekretnicu time što je bio prvi automobil španske proizvodnje koji je ponudio verziju od 180 KS s pogonom na sve točkove uz šestostepeni ručni mjenjač.
Godine 2001. dizelski TDI sa 150 KS postao je fenomen koji je prikupio hiljade narudžbi u rekordnom roku. Benzinske varijante, poput moćnog 2.8 VR6 s 204 KS, isticale su se po svom sportskom karakteru koji Seat do tada nije mogao zamisliti, a kamoli priuštiti. "Brak" s Volkswagenom je itekako godio Špancima, pogotovo što su Nijemci u tom periodu postajali prava zvijer na evropskom tržištu.
Vrh asortimana je bila izvedba Cupra R, lansirana 2004. godine. Leon s motorom 1.8 T 20V koji je razvijao 225 KS, pozicionirao se kao jedan od najmoćnijih kompakata svog vremena. Ovaj model nije osvojio samo pohvale za svoje performanse, već je i Seat pozicionirao kao brend sposoban da se takmiči sa evropskim gigantima u segmentu sportskih kompaktnih automobila, koji je istovremeno pratio dopadljiv dizajn.
Druga generacija (2006-2012)
Walter de Silva je redizajnirao drugu generaciju s aerodinamičnim i stilskim pristupom, zadržavajući sportski karakter koji je definisao Leon. Ovaj model je uveo dizajnerska rješenja kao što su skrivene ručke stražnjih vrata, koje su mu dale kupe izgled, dok su retrovizori postavljeni na vrata poboljšavali njegovu aerodinamiku.
Tehnološke inovacije s kojim je ova generacija stigla istakle su platformu Volkswagen Grupe s nezavisnim stražnjim ovjesom, elektromehaničkim servo upravljačem i motorima s direktnim ubrizgavanjem. Dolazak common rail sistema ubrizgavanja kod TDI dizelaša u drugoj polovini životnog vijeka ponudio je kupcima uglađeniji rad i veću efikasnost, mada su se vlasnici kleli i još uvijek se kunu u 1.9 TDI pumpa-dizna dizelaš.
Ostat će upamćeno da je Leon osvojio Svjetsko automobilsko touring prvenstvo (WTCC) 2008. i 2009. godine, postavši prvi dizel automobil koji je osvojio ovu titulu. Vozači kao što su Yvan Müller i Gabriele Tarquini podarili su Leonu mit dizelskog velikana, učvrstivši Seat kao simbol motosporta.
Leon "dvojka" je bio omiljen kod kupaca koji su od svakodnevnog automobila tražili svakodnevne sportske performanse, budući da su verzije FR i CUPRA nudile izuzetne performanse, posebno CUPRA R sa svojih 265 KS, što je bila impresivna brojka za ono vrijeme.
Treća generacija (2012-2020)
Sa Alejandrom Mesonero-Romanosom na čelu dizajna, Leon je napravio kvalitativni skok. Ovu generaciju odlikovala je stilska zrelost, profinjenije linije, fokus na tehnologiju i povezanost.
Raznolikost karoserija je po prvi put španskom kompaktu osigurala da se kupcima ponude tri karoserijske varijante: hatchback s petero vrata, kupe s troja vrata (SC) i karavan (ST). Ova raznolikost je omogućila modelu da dopre do šire publike.
Tehnološki posmatrano, Leon je bio pionir u inkorporiranju Full LED rasvjete, sistema naprednog infotainmenta i sigurnosnih asistenata. Ove inovacije su učvrstile njegovu poziciju kao jednog od najavangardnijih modela na tržištu.
Komercijalni uspjeh koji je postigao 2014. godine s kojim je nadmašio Ibizu po prodaji, postavio ga je na tron kao najprodavaniji model marke. Takođe se istakao sa svojim performansama, kada je Leon CUPRA postigao rekord kruga na Nirburgringu za automobile s prednjim pogonom, s vremenom od 7:58 minuta.
Četvrta generacija (2020…)
Aktuelna generacija Leona predstavlja vrhunac Seatovih inovacija i prilagodljivosti. To je prvi Seatov 100 posto povezan model, s pristupom podacima u realnom vremenu i naprednim digitalnim interfejsom.
Njegov dizajn je dostigao vrhunac s kombinacijom dinamičnog i istovremeno elegantnog kompakta. Osim toga, poboljšane proporcije su povećale komfor za putnike, iako je prtljažnik sa 380 litara u osnovi ostao na nivou prethodnika.
Po pitanju pogonske grupe, Leon je od starta ponudio sve dostupne opcije, uključujući benzince, dizele, pa čak i plug-in hibridnu verziju sa do 60 km električnog dometa. Španci su od početka istakli napredak u segmentu sigurnosti, s obzirom da su asistenti u vožnji i povezivanje na "cloud" postavili Leon među lidere u tehnologiji, sigurnosti i udobnosti u klasi.